Gości zaczynają już obsługiwać roboty

Adobe Stock

W hotelarstwie dokonuje się transformacja technologiczna. Gości obsługują wirtualni asystenci, klucze do pokoju zastępowane są przez smartfony

W hotelu Hilton w amerykańskiej Wirginii testowany jest robot IBM, który dostarczając informacje klientom, uczy się ludzkiej mowy. Jak podaje zajmująca się doradztwem inwestycyjnym na rynku nieruchomości firma Walter Herz, roboty pracują m.in. w hotelu Sheraton w Los Angeles, Luma Hotel Times Square w Nowym Jorku czy Singapore Hotel Jen. Część z nich potrafi dostarczyć bagaż i zamówione rzeczy do pokoi gości, donieść je do samochodu, a także obsługiwać usługi check-in i check-out. – Niektóre z wprowadzanych innowacji wydawać się mogą dość futurystyczne i kojarzyć bardziej z science fiction niż z ogólnodostępnymi, standardowymi usługami – stwierdza Katarzyna Tencza, dyrektor w dziale hotelowym Walter Herz.

Najszybciej technologiczne nowości pojawiają się w globalnych sieciach. Pomagają w tym urządzenia mobilne. Początkowo używano ich głównie do rezerwacji, meldowania się czy zamawiania usług. Teraz smartfonem można otwierać drzwi do pokoju, regulować oświetlenie lub nastawiać klimatyzację jeszcze przed przyjazdem. – Hotele na coraz większą skalę adaptują rozwiązania, które zaprojektowane zostały dla urządzeń mobilnych i systemów służących do przetwarzania informacji. Dzięki temu mogą ulepszać serwis i zarządzanie obiektami – informuje Tencza.

Przykładem jest usługa wirtualnego asystenta. W hotelu Sanlitun w Pekinie goście mówiący do inteligentnego głośnika mogą poprosić o informacje dotyczące podróży między hotelem a lotniskiem, zamówić usługi hotelowe, jak i kontrolować temperaturę, klimatyzację czy oświetlenie.

Składanie zleceń przy użyciu głosu będzie także możliwe w hotelach sieci Marriott. Wirtualny asystent opracowany we współpracy z firmą Amazon przyjmie zamówienie na posiłek, sprzątanie czy wezwie obsługę. Ponadto będzie mógł ułatwić znalezienie informacji o miejscu pobytu, pomoże w obsłudze sprzętu do odtwarzania muzyki czy sterowania niektórymi inteligentnymi urządzeniami w pokojach. Tacy wirtualni asystenci o nazwie Amazon Echo już działają pilotażowo w wybranych obiektach.

W hotelach pojawiają się także rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości. Pozwalają przenieść potencjalnego klienta do wybranego hotelu, pokazać mu pokój z wykorzystaniem obrazu, dźwięku i doznań fizycznych. Według ekspertów Walter Herz rzeczywistość wirtualna jest szczególnie atrakcyjna ze względu na ilość informacji, jakich przeciętnie potrzebuje klient, zanim zarezerwuje pokój. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań wirtualnej rzeczywistości czytanie opisów można zastąpić samym doświadczeniem pobytu w danym miejscu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Unia rezygnuje ze stempli w paszportach

Unia Europejska chce lepiej chronić swoje granice. Przedstawiciele państw członkowskich i Parlamentu Europejskiego porozumieli ...

Polska Organizacja Turystyczna wypromuje wieś za unijne pieniądze

Polska Organizacja Turystyczna dostała ponad 905 tysięcy złotych z funduszy unijnych na promocję turystyki ...

Jak będzie wyglądało polskie megalotnisko? Są trzy nowe pomysły

Może być terminal w kształcie trójkąta z bursztynowym dachem, całkowicie zintegrowane z koleją lotnisko-miasto ...

Włochy – nad morzem rekordowy ruch turystów

We włoskich miejscowościach nadmorskich notuje się rekordowy napływ turystów. Znacznie wzrosła liczba cudzoziemców, którzy ...

Koloseum udostępnia najwyższe piętra

Po czterdziestu latach przerwy znów można wejść na czwarte i piąte piętro Koloseum. Z ...

Przewodnik po największych łowiskach wędkarskich w Polsce

Każdy szanujący się wędkarz, nie tylko na mapie swojego regionu, ale również całego kraju, ...