Gości zaczynają już obsługiwać roboty

Adobe Stock

W hotelarstwie dokonuje się transformacja technologiczna. Gości obsługują wirtualni asystenci, klucze do pokoju zastępowane są przez smartfony

W hotelu Hilton w amerykańskiej Wirginii testowany jest robot IBM, który dostarczając informacje klientom, uczy się ludzkiej mowy. Jak podaje zajmująca się doradztwem inwestycyjnym na rynku nieruchomości firma Walter Herz, roboty pracują m.in. w hotelu Sheraton w Los Angeles, Luma Hotel Times Square w Nowym Jorku czy Singapore Hotel Jen. Część z nich potrafi dostarczyć bagaż i zamówione rzeczy do pokoi gości, donieść je do samochodu, a także obsługiwać usługi check-in i check-out. – Niektóre z wprowadzanych innowacji wydawać się mogą dość futurystyczne i kojarzyć bardziej z science fiction niż z ogólnodostępnymi, standardowymi usługami – stwierdza Katarzyna Tencza, dyrektor w dziale hotelowym Walter Herz.

Najszybciej technologiczne nowości pojawiają się w globalnych sieciach. Pomagają w tym urządzenia mobilne. Początkowo używano ich głównie do rezerwacji, meldowania się czy zamawiania usług. Teraz smartfonem można otwierać drzwi do pokoju, regulować oświetlenie lub nastawiać klimatyzację jeszcze przed przyjazdem. – Hotele na coraz większą skalę adaptują rozwiązania, które zaprojektowane zostały dla urządzeń mobilnych i systemów służących do przetwarzania informacji. Dzięki temu mogą ulepszać serwis i zarządzanie obiektami – informuje Tencza.

Przykładem jest usługa wirtualnego asystenta. W hotelu Sanlitun w Pekinie goście mówiący do inteligentnego głośnika mogą poprosić o informacje dotyczące podróży między hotelem a lotniskiem, zamówić usługi hotelowe, jak i kontrolować temperaturę, klimatyzację czy oświetlenie.

Składanie zleceń przy użyciu głosu będzie także możliwe w hotelach sieci Marriott. Wirtualny asystent opracowany we współpracy z firmą Amazon przyjmie zamówienie na posiłek, sprzątanie czy wezwie obsługę. Ponadto będzie mógł ułatwić znalezienie informacji o miejscu pobytu, pomoże w obsłudze sprzętu do odtwarzania muzyki czy sterowania niektórymi inteligentnymi urządzeniami w pokojach. Tacy wirtualni asystenci o nazwie Amazon Echo już działają pilotażowo w wybranych obiektach.

W hotelach pojawiają się także rozwiązania z zakresu wirtualnej rzeczywistości. Pozwalają przenieść potencjalnego klienta do wybranego hotelu, pokazać mu pokój z wykorzystaniem obrazu, dźwięku i doznań fizycznych. Według ekspertów Walter Herz rzeczywistość wirtualna jest szczególnie atrakcyjna ze względu na ilość informacji, jakich przeciętnie potrzebuje klient, zanim zarezerwuje pokój. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań wirtualnej rzeczywistości czytanie opisów można zastąpić samym doświadczeniem pobytu w danym miejscu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wiedeńskie Muzeum Świata znów otwarte dla gości

Po trzech latach przebudowy i renowacji, przy wiedeńskim Heldenplatz, ponownie otwarto Muzeum Świata (Weltmuseum) ...

Alina Dybaś przechodzi z My Travel do Premio Travel

Alina Dybaś, dyrektor sprzedaży w sieci agencyjnej My Travel, zmienia miejsce pracy – obejmuje ...

Arabia Saudyjska szykuje się na przyjazd turystów

Wraz z inwestowaniem w rozwój turystyki Arabia Saudyjska rozpoczyna badania archeologiczne na wielką skalę. ...

Zielona Góra niemal podwaja liczbę pasażerów

Do lipca przez Port Lotniczy Zielona Góra – Babimost przewinęło się 14 tysięcy podróżnych, ...

Na Lotnisku Chopina 14-procentowy wzrost

11,9 miliona osób obsłużyło Lotnisko Chopina w tym roku do końca sierpnia. To o ...

Tragiczny wypadek autokaru z turystami w Meksyku

W wypadku autokaru z zagranicznymi turystami na wschodzie Meksyku zginęło ośmiu Amerykanów, dwóch Szwedów, ...