Barceló zapowiada ekspansję – szykuje 13 nowych hoteli

Fot. materiały promocyjne Barcelo

13 nowych hoteli zamierza otworzyć w tym roku hiszpańska sieć Barceló. Plany obejmują Hiszpanię, Portugalię, ale i kierunki azjatyckie – Bali, Sri Lankę i Malediwy.

W samej Hiszpanii stanie pięć obiektów – w prowincjach Alicante, Kadyks i Malaga oraz osiem za granicą.

Jak podaje portal branży turystycznej Hosteltur, wcześniej sieć sprzedała hotel na Majorce. Jednak to wyjątkowa sytuacja, bo jak zapewnia prezes Barceló na Europę i Bliski Wschód Raul Gonzales, o ile nie pojawi się intratna oferta, firma nie planuje pozbywania się hoteli. Wręcz przeciwnie, zamierza się rozwijać. W lutym otworzyła obiekt w Dubaju, piąty już w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

CZYTAJ TEŻ: Chińczycy kupują hotele Steigenberger. „Niemiecka jakość, azjatycka szybkość”

Jak zapowiada prezes, na Wielkanoc działalność rozpocznie pięciogwiazdkowy obiekt w Alicante. Kolejny firma otworzy w lipcu. Przed nastaniem lata gotowe na przyjęcie turystów mają być następne – jeden w Kadyksie i dwa na Costa del Sol.

Sieć prowadzi też negocjacje w sprawie włączenia do grupy obiektów na Wyspach Kanaryjskich i na Balearach (Majorka i Minorka). Jeszcze w tym roku otworzyć się mają także dwa hotele w Portugalii – na Maderze i na Azorach. A w ramach spółki joint-venture z Browns Investments, należącej do Grupy LOLC, jednego z największych konglomeratów ze Sri Lanki, w jej zarząd trafić mają dwa obiekty w tym kraju i dwa na Malediwach. Umowa przewiduje ponadto budowę i zarządzanie nowym kompleksem, w skład którego wejdą trzy obiekty na atolu Male Północne na Malediwach. W planach znajduje się też otwarcie pięciogwiazdkowego hotelu na Bali.

ZOBACZ TEŻ: Hotele Meliá: Kryzys to szansa – przejmiemy 50 nowych obiektów

Ekspansja zagraniczna obejmuje też wejście na rynek chiński, co nastąpi dzięki współpracy z lokalnym partnerem, Betterwoodem. Celem jest po pierwsze pozyskanie gości do obiektów w Azji Południowo-Wschodniej, a po drugie spopularyzowanie marki, co ma zagwarantować, że Chińczycy będą chętniej wybierać obiekty Barceló w Europie, na przykład w Madrycie, Barcelonie, Pradze, Rzymie i Budapeszcie, ale też w ZEA.

Jednocześnie Grupa planuje zainwestować około 200 milionów euro w modernizację niektórych swoich hoteli w Hiszpanii i za granicą, między innymi w Maroku.

Grupa ma 78 luksusowych hoteli na wszystkich kontynentach, z czego 39 w samej Hiszpanii, a 19 na w czterech krajach na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

WARTO: Biuro podróży: Chcesz odpocząć w naszym hotelu? Zaszczep się

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Małopolska coraz więcej zarabia na gościach

W zeszłym roku Małopolskę odwiedziło 16,7 miliona turystów. Zostawili 14,3 miliarda złotych. To nowy ...

Błąd touroperatora? Agent za to odpowie

Internetowe agencje turystyczne nie mogą uchylać się od odpowiedzialności za niepoprawne lub wprowadzające w ...

Wielu pasażerów kolej straci już bezpowrotnie

Do pociągów nie wróci część podróżujących biznesowo – firmy zamiast wysyłać pracowników w delegacje ...

Izraelska turystyka znów urosła

W 2019 roku do Izraela przyjechało ponad 4,5 miliona turystów, o 11 procent więcej ...

Policja przeszukała berliński jarmark świąteczny

Niemiecka policja wkroczyła wczoraj na jarmark bożonarodzeniowy w dzielnicy Berlina Charlottenburg po otrzymaniu wiadomości ...

Tegoroczne wakacje to wielka niewiadoma

Nadal nie wiadomo kiedy, a nawet czy w ogóle, Polacy będą mogli w tym ...