Hotele tęsknią za gośćmi, obiecują bezpieczny wypoczynek

„Drodzy Goście, tęsknimy za Wami!” – to hasło kampanii organizowanej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Hotelarze zachęcają do korzystania z hoteli, zarazem podkreślając, że są przygotowani do przyjęcia gości tak, żeby byli bezpieczni

Banery z hasłem „Tęsknimy za wami. Hotelarze z całej Polski” mają się pojawić na 300 bilbordach i przystankach komunikacji miejskiej w całym kraju. Symbolem akcji jest rysunek białej poduszki z namalowanym odręcznie czerwonym sercem.

CZYTAJ TEŻ: Goście wracają powoli, hotele też jeszcze czekają z otwarciem

Izba namawia też swoich członków, i nie tylko, do popularyzowania hasła wśród gości, w mediach społecznościowych i każdym innym miejscu – każdy chętny może pobrać ze strony www.ighp.pl/wypocznijbezpiecznie odpowiedniej wielkości grafiki. Nawet duże plakaty do wydrukowania.

Jak czytamy w komunikacie IGHP, branża hotelarska dotkliwie odczuła skutki pandemii koronawirusa. Po kilkutygodniowym przestoju od 4 maja hotelarze mogą ponownie przyjmować gości, dbając przy tym o przestrzeganie nowego reżimu sanitarnego. Hotelarzom zależy teraz, by przekonać gości, że dołożyli wszelkich starań, aby pobyt w obiektach był bezpieczny. Tym samym branża chce zachęcić do rezerwowania pobytów w hotelach w Polsce.

– Hotele, które zazwyczaj tętnią życiem, przeżywają teraz trudne chwile – mówi cytowany w komunikacie sekretarz generalny IGHP Marcin Mączyński. – Bez gości tracą tożsamość. Ta sytuacja wywołuje w nas wszystkich wiele emocji. Hotelarze z całego serca pragną powrotu gości i to jest główny przekaz naszej kampanii. Drugim ważnym aspektem, jest bezpieczeństwo i higiena w hotelach, a także troska o zdrowie zarówno naszych gości, jak i obsługi.

ZOBACZ TAKŻE: IGHP: Hotele się zamykają, wylała się fala zwolnień

Pomysłodawcą kampanii jest Karol Weber, hotelarz i autor bloga enjoyyourstay.pl. – Choć sytuacja, w jakiej znalazła się branża hotelarska, jest dramatyczna, to jednocześnie hotelarze z całego kraju pokazują, że ich praca to nie tylko zawód, ale przede wszystkim pasja wyrażona w empatii, otwartości na drugiego człowieka, chęci do niesienia pomocy. Symboliczne gesty wsparcia w postaci serc z zapalonych świateł pokoi na budynkach hoteli, zapewnianie posiłków i noclegów pracownikom medycznym, przekazywanie środków czystości dla szpitali pokazują, że gościnność jest wpisana w nasze DNA. Za to kocham hotelarstwo. Chcieliśmy dać wyraz tej pasji w kampanii – mówi Weber.

Akcja została opatrzona hasłem z hasztagiem #WypocznijBezpiecznie. Jej twórcy liczą, że będzie często pojawiał się we wpisach hoteli i ich gości w mediach społecznościowych.

Z myślą o hotelarzach i gościach IGHP uruchomiła również zakładkę na swojej stronie internetowej, gdzie przejrzyście prezentuje najważniejsze informacje o zasadach bezpiecznego pobytu w hotelach.

WARTO: Hotelarze rozczarowani blokowaniem przez rząd restauracji

„W trakcie kilkutygodniowej przerwy w działalności hotele wdrażały wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Zdrowia, przygotowując się do powtórnego przyjęcia gości. Przestrzeganie dodatkowych zasad sanitarnych sprawia, że pobyt w hotelu będzie wyglądał nieco inaczej niż kiedyś. Nie zostały jeszcze zniesione wszystkie obostrzenia rządowe, co oznacza, że do odwołania nie działają np. baseny, place zabaw, nie można skorzystać z sal konferencyjnych. Wychodząc naprzeciw sytuacji, niektóre obiekty proponują gościom nowe atrakcje, np. na świeżym powietrzu, przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa”.

IGHP przypomina, że od 18 maja będzie można ponownie korzystać z restauracji hotelowych, choć przestrzegając nowych wytycznych. Będą one obowiązywać zarówno gości, jak i personel restauracji.

Według szacunków IGHP w maju, po zniesieniu części ograniczeń, otworzyło się tylko 10 procent hoteli. „Wiele wskazuje, że w kolejnych tygodniach, po zniesieniu restrykcji dotyczących restauracji, liczba ta będzie rosła, ale do powrotu sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. W jej szybszym pokonaniu Izba chce wspierać hotelarzy poprzez różnorodne działania, wśród których jest kampania zachęcająca gości do odwiedzania obiektów”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turyści ewakuowani ze Statuy Wolności – powodem pożar

Na wyspie Liberty Island zapalił się pojemnik z gazem. Pożar nie był groźny, ale ...

Fotka ze słoniem? To nie jest dobry pomysł

Prawie 80 procent słoni wykorzystywanych w wielu krajach Azji jako atrakcja turystyczna jest trzymanych ...

Grecos Holiday chce poprawić własny rekord

Ponad pół miliarda złotych przychodów i 188 tysięcy klientów – biuro podróży Grecos Holiday ...

Enter Air zarobił do września 100 milionów złotych

Przychody Enter Aira w pierwszych trzech kwartałach tego roku wyniosły 1,34 miliarda złotych, co ...

Targi turystyczne Globalnie w Katowicach przełożone

Z uwagi na ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa organizatorzy katowickich targów turystycznych Globalnie podjęli decyzje ...

Turecki hotelarz jak detektyw

Tureccy hotelarze zainstalują więcej kamer w swoich obiektach i zatrudnią pracowników z detektywistycznymi umiejętnościami. ...