Grecja: Na bankructwo Cooka pomoże więcej promocji

11 milionów euro wyda greckie Ministerstwo Turystyki na kampanię promocyjną, która rozpocznie się w styczniu . W ten sposób rząd chce wesprzeć branżę turystyczną po upadku Thomasa Cooka.

Publikacja: 17.10.2019 01:09

Grecja: Na bankructwo Cooka pomoże więcej promocji

Foto: Marcin Wujec

Bankructwo Thomasa Cooka oznacza dla wielu przedsiębiorców w wakacyjnych kierunkach kłopoty finansowe. Zgodnie z umowami zawartymi z hotelami, Cook płacił za pobyty swoich turystów nawet trzy miesiące po ich powrocie. To oznacza, że wielu z nich nie dostało pieniędzy za sezon letni. Rządy krajów dotkniętych upadłością próbują wspierać przedsiębiorców, dotyczy to między innymi Hiszpanii i Grecji. Minister turystyki tego ostatniego, Harry Theoharis, ogłosił uruchomienie kolejnej kampanii promocyjnej, która rozpocznie się w styczniu przyszłego roku. Na ten cel przeznaczy 11 milionów euro pochodzących z Programu Inwestycji Publicznych – podaje portal branżowy Greek Travel Pages.

CZYTAJ TEŻ: Grecja: hotelarze policzyli ile stracą przez Cooka

Przypomnijmy, że pierwsze wyliczenia Greckiej Izby Hotelarskiej mówiły, że strata wynikająca z bankructwa Cooka wyniesie 315 milionów euro.

Odnosząc się do konieczności podjęcia natychmiastowych działań niwelujących skutki upadłości, minister tłumaczy, że jednym z środków będzie zwiększenie widoczności Grecji za granicą. Theoharis stawia również na wydłużenie sezonu turystycznego, pozyskiwanie klientów z grubszym portfelem i zmianę modelu turystyki. Celem na najbliższy okres jest odzyskanie wszystkich miejsc w samolotach zamówionych na 2020 rok.

Ministerstwo jest w stałym kontakcie z Krajowym Biurem ds. Koordynacji Lotów, z przedstawicielami linii lotniczych, jak Aegean, Jet2, British Airways i Easyjet i z ministerstwem infrastruktury i transportu. – Wyciągnęliśmy wnioski z upadłości Thomasa Cooka. Oparcie naszej oferty nad jednym kliencie jest bardzo ryzykowne – mówi i dodaje, że grecka turystyka, która jest żywym organizmem, musi się rozwijać. – Teraz mamy okazję zmienić strategię – zapowiada.

Theoharis przypomina też, jakie inne działania zostały już podjęte wskutek upadłości Thomasa Cooka. Znalazło się wśród nich wsparcie przez Organizację Pracowniczą Manpower 4,5 tysiąca pracowników zatrudnionych na całych etatach w różnych firmach turystycznych (wartość 31 milionów euro), dopłaty do składek na ubezpieczenie społeczne, czy umorzenie części podatków przedsiębiorcom (chodzi m.in. o zwolnienie hotelarzy z odprowadzania podatku noclegowego).

Jednocześnie Grecki Bank Rozwoju przygotowuje program pomocy finansowej. Chodzi o ustalenie nowych zasad udzielania pożyczek, wprowadzenie kredytów bez odsetek i okres karencji spłat, co pomoże odzyskać płynność finansową. Aby umożliwić inwestycje, ministerstwo przyspiesza też proces akceptowania projektów złożonych do resortu przez firmy dotknięte bankructwem Cooka.

ZOBACZ TEŻ: Grecy sami zareklamują swój kraj

Bankructwo Thomasa Cooka oznacza dla wielu przedsiębiorców w wakacyjnych kierunkach kłopoty finansowe. Zgodnie z umowami zawartymi z hotelami, Cook płacił za pobyty swoich turystów nawet trzy miesiące po ich powrocie. To oznacza, że wielu z nich nie dostało pieniędzy za sezon letni. Rządy krajów dotkniętych upadłością próbują wspierać przedsiębiorców, dotyczy to między innymi Hiszpanii i Grecji. Minister turystyki tego ostatniego, Harry Theoharis, ogłosił uruchomienie kolejnej kampanii promocyjnej, która rozpocznie się w styczniu przyszłego roku. Na ten cel przeznaczy 11 milionów euro pochodzących z Programu Inwestycji Publicznych – podaje portal branżowy Greek Travel Pages.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Warszawa coraz więcej zarabia na turystyce. „Atrakcyjność miasta przekłada się na zyski”
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką