Grecja: Na bankructwo Cooka pomoże więcej promocji

11 milionów euro wyda greckie Ministerstwo Turystyki na kampanię promocyjną, która rozpocznie się w styczniu . W ten sposób rząd chce wesprzeć branżę turystyczną po upadku Thomasa Cooka.

Publikacja: 17.10.2019 01:09

Grecja: Na bankructwo Cooka pomoże więcej promocji

Foto: Marcin Wujec

Bankructwo Thomasa Cooka oznacza dla wielu przedsiębiorców w wakacyjnych kierunkach kłopoty finansowe. Zgodnie z umowami zawartymi z hotelami, Cook płacił za pobyty swoich turystów nawet trzy miesiące po ich powrocie. To oznacza, że wielu z nich nie dostało pieniędzy za sezon letni. Rządy krajów dotkniętych upadłością próbują wspierać przedsiębiorców, dotyczy to między innymi Hiszpanii i Grecji. Minister turystyki tego ostatniego, Harry Theoharis, ogłosił uruchomienie kolejnej kampanii promocyjnej, która rozpocznie się w styczniu przyszłego roku. Na ten cel przeznaczy 11 milionów euro pochodzących z Programu Inwestycji Publicznych – podaje portal branżowy Greek Travel Pages.

CZYTAJ TEŻ: Grecja: hotelarze policzyli ile stracą przez Cooka

Przypomnijmy, że pierwsze wyliczenia Greckiej Izby Hotelarskiej mówiły, że strata wynikająca z bankructwa Cooka wyniesie 315 milionów euro.

Odnosząc się do konieczności podjęcia natychmiastowych działań niwelujących skutki upadłości, minister tłumaczy, że jednym z środków będzie zwiększenie widoczności Grecji za granicą. Theoharis stawia również na wydłużenie sezonu turystycznego, pozyskiwanie klientów z grubszym portfelem i zmianę modelu turystyki. Celem na najbliższy okres jest odzyskanie wszystkich miejsc w samolotach zamówionych na 2020 rok.

Ministerstwo jest w stałym kontakcie z Krajowym Biurem ds. Koordynacji Lotów, z przedstawicielami linii lotniczych, jak Aegean, Jet2, British Airways i Easyjet i z ministerstwem infrastruktury i transportu. – Wyciągnęliśmy wnioski z upadłości Thomasa Cooka. Oparcie naszej oferty nad jednym kliencie jest bardzo ryzykowne – mówi i dodaje, że grecka turystyka, która jest żywym organizmem, musi się rozwijać. – Teraz mamy okazję zmienić strategię – zapowiada.

Theoharis przypomina też, jakie inne działania zostały już podjęte wskutek upadłości Thomasa Cooka. Znalazło się wśród nich wsparcie przez Organizację Pracowniczą Manpower 4,5 tysiąca pracowników zatrudnionych na całych etatach w różnych firmach turystycznych (wartość 31 milionów euro), dopłaty do składek na ubezpieczenie społeczne, czy umorzenie części podatków przedsiębiorcom (chodzi m.in. o zwolnienie hotelarzy z odprowadzania podatku noclegowego).

Jednocześnie Grecki Bank Rozwoju przygotowuje program pomocy finansowej. Chodzi o ustalenie nowych zasad udzielania pożyczek, wprowadzenie kredytów bez odsetek i okres karencji spłat, co pomoże odzyskać płynność finansową. Aby umożliwić inwestycje, ministerstwo przyspiesza też proces akceptowania projektów złożonych do resortu przez firmy dotknięte bankructwem Cooka.

ZOBACZ TEŻ: Grecy sami zareklamują swój kraj

Bankructwo Thomasa Cooka oznacza dla wielu przedsiębiorców w wakacyjnych kierunkach kłopoty finansowe. Zgodnie z umowami zawartymi z hotelami, Cook płacił za pobyty swoich turystów nawet trzy miesiące po ich powrocie. To oznacza, że wielu z nich nie dostało pieniędzy za sezon letni. Rządy krajów dotkniętych upadłością próbują wspierać przedsiębiorców, dotyczy to między innymi Hiszpanii i Grecji. Minister turystyki tego ostatniego, Harry Theoharis, ogłosił uruchomienie kolejnej kampanii promocyjnej, która rozpocznie się w styczniu przyszłego roku. Na ten cel przeznaczy 11 milionów euro pochodzących z Programu Inwestycji Publicznych – podaje portal branżowy Greek Travel Pages.

Nowe Trendy
Zmiany w prawie turystycznym. "Komisja Europejska szykuje przedsiębiorcom piekło"
Nowe Trendy
Rowerem do Polski - sposób urzędnika na promowanie naszego kraju
Nowe Trendy
Polska przyroda i zabytki w krainie tulipanów. Jubileusz ogrodów pod Amsterdamem
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił