Jak pisze portal greckiej branży turystycznej, Greek Travel Pages, nad programem pracują eksperci zagraniczni, w tym brytyjskie firmy konsultingowe Team Tourism Consulting i Yellow Railroad oraz grecka agencja specjalizująca się w marketingu miejsc Toposophy przy wsparciu Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, Ministerstwa Turystyki, tamtejszej organizacji branżowej SETE i izb turystycznych z Cyklad i Dodekanezu.
CZYTAJ TEŻ: Grecja: setki milionów euro na projekty turystyczne
– Turystyka dla nas to szereg działań, usług i procesów, które stale rozwijamy. Jesteśmy przekonani, że nasz region musi ugruntować swoją pozycję i rolę w nowej rzeczywistości oraz określić strategię i narzędzia działania – mówi gubernator regionu Wysp Jońskich Rodi Kratsa-Tsagaropoulou.
Najważniejsze elementy planu zarządzania to odróżnienie Wysp Jońskich od innych kierunków – chodzi o to, by turyści mogli poczuć autentyzm odwiedzanych wysp dzięki wydarzeniom zbliżającym ich do lokalnych społeczności. W programie znalazły się też punkty dotyczące zrównoważonego wzrostu, które przyniosą korzyści zarówno kierunkowi, jak i turystom, a w jego planowanie mają się włączyć wszyscy, których będzie dotyczył.
ZOBACZ TAKŻE: Grecja zapowiada kolejny wzrost w turystyce