Podróżni podzielą się informacjami o swoim zdrowiu, by podróżować

Aplikacje ułatwiające podróżowanie mogą pomóc turystyce odzyskać zaufanie podróżnych – wynika z badania przeprowadzonego przez Amadeusa.

Publikacja: 21.10.2021 09:28

Ludzie, którzy chcą podróżować godzą się na dzielnie się informacjami o swoim zdrowiu.

Ludzie, którzy chcą podróżować godzą się na dzielnie się informacjami o swoim zdrowiu.

Foto: AFP

Z przeprowadzonego wśród 8 tysięcy podróżnych z ośmiu krajów przez firmę technologiczną Amadeus badania* „Rebuild Travel” (ang. odbudowa turystyki) wynika, że ludzie będą podróżować zarówno w tym, jak i w przyszłym roku. Taką deklarację złożyło 77 procent badanych. 50 procent z nich wyjedzie służbowo do miejsca, do którego trzeba dolecieć.

Czytaj więcej

Raport o zagranicznych wakacjach Polaków. Turcja zdetronizowała Grecję

Najczęściej w drogę ruszą Rosjanie (87 procent odpowiedzi), najrzadziej będą wyjeżdżać Brytyjczycy (69 procent). 46 procent Hiszpanów, 40 procent Brytyjczyków i 41 procent Niemców deklaruje, że w przyszłym roku pojedzie do jednego z krajów europejskich w celach biznesowych, większy odsetek wybierze się prywatnie (odpowiednio 64, 56 i 62 procent).

Amerykanie najczęściej polecą do jakiegoś miejsca znajdującego się w Ameryce Północnej (39 procent zawodowo, 53 procent prywatnie), a Singapurczycy wybiorą kierunki azjatyckie z wyłączeniem Bliskiego Wschodu (45 procent biznesowo, 55 procent turystycznie).

Amadeus zapytał też, co pomogłoby przywrócić zaufanie do podróżowania. Okazuje się, że zdaniem pytanych w tym względzie dużą rolę może odegrać technologia. Wskazywali oni bowiem najczęściej na aplikacje, które powiadamiają o zmianach w zasadach podróżowania (44 procent), pomagają w samodzielnym odprawieniu się w podróży lotniczej (41 procent), bezdotykowych płatnościach (41 procent), automatycznych i elastycznych możliwościach rezygnacji (40 procent) i mobilnych kartach pokładowych (40 procent).

Na kolejnych miejscach pojawiły się aplikacje, w których można zapisać dane o stanie zdrowia (39 procent), różne metody płatności (np. zapłać, kiedy lecisz, 35 procent), samodzielne skanowanie bagażu (35 procent) i stosowanie technologii rozpoznawania twarzy (30 procent).

Czytaj więcej

Stany Zjednoczone otwierają granice. Nie wystarczy być zaszczepionym

70 procent respondentów przyznało również, że będzie przekazywać dane o swoim stanie zdrowia za pośrednictwem „paszportów covidowych” lub certyfikatów cyfrowych, by móc wyjechać za granicę. Ta gotowość spada jednak w wypadku wyjazdów krajowych (45 procent). 35 procent osób deklaruje, że może podać takie dane, by wziąć udział w wycieczce lub skorzystać z jakiejś atrakcji w odwiedzanym miejscu, a 7 procent nie chce informować o swoim zdrowiu w żadnym wypadku.

*Badanie było prowadzone 2-14 września 2021 roku wśród osób, które w ostatnich 18 miesiącach przynajmniej raz podróżowały z Francji, Niemiec, Indii, Rosji, Singapuru, Hiszpanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.

Z przeprowadzonego wśród 8 tysięcy podróżnych z ośmiu krajów przez firmę technologiczną Amadeus badania* „Rebuild Travel” (ang. odbudowa turystyki) wynika, że ludzie będą podróżować zarówno w tym, jak i w przyszłym roku. Taką deklarację złożyło 77 procent badanych. 50 procent z nich wyjedzie służbowo do miejsca, do którego trzeba dolecieć.

Najczęściej w drogę ruszą Rosjanie (87 procent odpowiedzi), najrzadziej będą wyjeżdżać Brytyjczycy (69 procent). 46 procent Hiszpanów, 40 procent Brytyjczyków i 41 procent Niemców deklaruje, że w przyszłym roku pojedzie do jednego z krajów europejskich w celach biznesowych, większy odsetek wybierze się prywatnie (odpowiednio 64, 56 i 62 procent).

Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: Brakuje pracowników i zrównoważonej gospodarki
Nowe Trendy
Co piąty turysta przyjechał do Polski z zagranicy. Najwięcej z Niemiec
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”