„Kraków Cię zasmoczy”. Czym? Inscenizacjami, zabawami i lodami - rusza kampania

Wielka parada smoków, smocze miasteczko, król Krak, jego córka Wanda, dzielny szewczyk i nadwiślańscy woje – to wszystko będzie można podziwiać w Krakowie tego lata. Imprezom towarzyszy kampania promująca wydarzenie i sam Kraków.

Publikacja: 18.05.2022 15:41

Od 50 lat Smok Wawelski jest jedną z największych atrakcji Krakowa

Od 50 lat Smok Wawelski jest jedną z największych atrakcji Krakowa

Foto: Filip Frydrykiewicz

Z okazji 50-lecia ustawienia pod Wawelem rzeźby strasznego Smoka Wawelskiego miasto organizuje szereg atrakcji i kampanię promocyjną pod hasłem „Kraków Cię zasmoczy”.

Czytaj więcej

Małopolska rozpoczyna ofensywę promocyjną. „Gościnna i szeroko otwarta”

W centrum wszystkich wydarzeń będzie legenda o smoku. „Pobyt w mieście urozmaicą specjalne ścieżki zwiedzania, wyjątkowe wydarzenia, konkursy i zabawy. Od maja do września goście będą mogli współtworzyć kolejny odcinek najbardziej znanej krakowskiej legendy, a przy tym korzystać z bogatej kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej oferty miasta”.

Rzeźbę z brązu „Smok Wawelski” dłuta Bronisława Chromego postawiono pięćdziesiąt lat temu tuż przy wejściu do Smoczej Jamy w skale wapiennej, na której stoi królewski zamek. Wysoki na sześć metrów s rozprostowuje się, jakby właśnie wyszedł ze swojej pieczary i zieje groźnie ogniem. To miejsca i ta figura są jednymi z największych atrakcji Krakowa.

Ogólnopolska kampania turystyczna „Kraków Cię zasmoczy”, realizowana przez miasto wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną, Zamkiem Królewskim na Wawelu, Fundacją im. Bronisława Chromego i producentem lodów Good Lood, odwołuje się do wyobraźni odbiorców.

Głównym wydarzeniem ma być w czerwcu wielka parada smoków na Rynku Głównym. Z kolei w sierpniu na Błoniach stanie średniowieczne miasteczko złożone z namiotów, które „zabierze urodzinowych gości w podróż do czasów króla Kraka, jego córki Wandy i dzielnego szewca”. Zagra tam średniowieczna kapela, swój fach pokażą rzemieślnicy: kowal, garncarz i powroźnik, a śmiałkowie będą mogli spróbować sił w zabawach plebejskich.

Organizatorzy szykują też dwie niespodzianki. Pierwsze polegać będzie na stworzeniu żywego obrazu legendarnego smoka – „im więcej uczestników przyłączy się do zabawy, tym większa szansa na ustanowienie rekordu Polski i widok, jakiego żaden dron jeszcze nie zarejestrował”.

Drugim zadaniem było opracowanie przepisu na smocze lody – o ich smaku i nazwie decydowali podczas plebiscytu na początku maja turyści i mieszkańcy. O tym, co ta receptura przyniesie, będzie można przekonać się w czerwcu podczas Dnia Otwartego Magistratu i w smoczym miasteczku. Tylko wtedy będzie można spróbować lodów.

Czytaj więcej

Małopolska - naturalnie! Nowa kampania promocyjna z akcentem na ekoturystykę

W wakacje krakowski smok wystąpi też w roli miejskiego przewodnika - zabierze dzieci i dorosłych na spacery m.in. po Wawelu i jego skarbach, a Poczta Polska wypuści okolicznościowe pocztówki, smoczy stempel i znaczek pocztowy, które na miejscu będzie można wysłać znajomym lub rodzinie. Będzie też animowana wersja elektroniczna pozdrowień, dostępna w aplikacji „umożliwiającej nawet wyhodowanie własnego gada”.

Kampanii turystycznej towarzyszyć będą nawiązujące do smoczej legendy kreacje graficzne i spot reklamowy. Wzorem lat poprzednich krakowska oferta pojawi się na bilbordach i citylightach w największych miastach Polski, będzie też prezentowana w pociągach dalekobieżnych IC i Pendolino. Zaproszenie do Krakowa pojawi się w prasie, radiu i telewizji.

Z okazji 50-lecia ustawienia pod Wawelem rzeźby strasznego Smoka Wawelskiego miasto organizuje szereg atrakcji i kampanię promocyjną pod hasłem „Kraków Cię zasmoczy”.

W centrum wszystkich wydarzeń będzie legenda o smoku. „Pobyt w mieście urozmaicą specjalne ścieżki zwiedzania, wyjątkowe wydarzenia, konkursy i zabawy. Od maja do września goście będą mogli współtworzyć kolejny odcinek najbardziej znanej krakowskiej legendy, a przy tym korzystać z bogatej kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej oferty miasta”.

Pozostało 87% artykułu
Nowe Trendy
Posłowie: Gdzie ta opłata turystyczna? Ministerstwo: Spokojnie, pracujemy nad nią
Nowe Trendy
Rząd Majorki zbada pojemność turystyczną wyspy. Redukcja łóżek przesądzona
Nowe Trendy
Po Austrii turyści będą jeździć (prawie) za darmo. „Staniemy się przykładem”
Nowe Trendy
Hiszpański rząd: Skrócimy tydzień pracy. Branża turystyczna: Stracimy miliardy euro
Nowe Trendy
Koncern TUI rusza na ratunek podwodnego świata Balearów. „To wspólny interes”
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy