Z okazji 50-lecia ustawienia pod Wawelem rzeźby strasznego Smoka Wawelskiego miasto organizuje szereg atrakcji i kampanię promocyjną pod hasłem „Kraków Cię zasmoczy”.
Czytaj więcej
Różnorodność, gościnność i otwartość na turystów - to cechy Małopolski i Krakowa, które podkreśla najnowsza kampania promująca ofertę turystyczną regionu i jego stolicy za granicą.
W centrum wszystkich wydarzeń będzie legenda o smoku. „Pobyt w mieście urozmaicą specjalne ścieżki zwiedzania, wyjątkowe wydarzenia, konkursy i zabawy. Od maja do września goście będą mogli współtworzyć kolejny odcinek najbardziej znanej krakowskiej legendy, a przy tym korzystać z bogatej kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej oferty miasta”.
Rzeźbę z brązu „Smok Wawelski” dłuta Bronisława Chromego postawiono pięćdziesiąt lat temu tuż przy wejściu do Smoczej Jamy w skale wapiennej, na której stoi królewski zamek. Wysoki na sześć metrów s rozprostowuje się, jakby właśnie wyszedł ze swojej pieczary i zieje groźnie ogniem. To miejsca i ta figura są jednymi z największych atrakcji Krakowa.
Ogólnopolska kampania turystyczna „Kraków Cię zasmoczy”, realizowana przez miasto wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną, Zamkiem Królewskim na Wawelu, Fundacją im. Bronisława Chromego i producentem lodów Good Lood, odwołuje się do wyobraźni odbiorców.
Głównym wydarzeniem ma być w czerwcu wielka parada smoków na Rynku Głównym. Z kolei w sierpniu na Błoniach stanie średniowieczne miasteczko złożone z namiotów, które „zabierze urodzinowych gości w podróż do czasów króla Kraka, jego córki Wandy i dzielnego szewca”. Zagra tam średniowieczna kapela, swój fach pokażą rzemieślnicy: kowal, garncarz i powroźnik, a śmiałkowie będą mogli spróbować sił w zabawach plebejskich.
Organizatorzy szykują też dwie niespodzianki. Pierwsze polegać będzie na stworzeniu żywego obrazu legendarnego smoka – „im więcej uczestników przyłączy się do zabawy, tym większa szansa na ustanowienie rekordu Polski i widok, jakiego żaden dron jeszcze nie zarejestrował”.
Drugim zadaniem było opracowanie przepisu na smocze lody – o ich smaku i nazwie decydowali podczas plebiscytu na początku maja turyści i mieszkańcy. O tym, co ta receptura przyniesie, będzie można przekonać się w czerwcu podczas Dnia Otwartego Magistratu i w smoczym miasteczku. Tylko wtedy będzie można spróbować lodów.
Czytaj więcej
W tym roku Małopolska promować będzie przede wszystkim swoje walory naturalne i zachęcać do podróżowania w stylu eko. Do współpracy zaprosi przedstawicieli branży turystycznej, gospodarzy miejsc i atrakcji i lokalnych ambasadorów.
W wakacje krakowski smok wystąpi też w roli miejskiego przewodnika - zabierze dzieci i dorosłych na spacery m.in. po Wawelu i jego skarbach, a Poczta Polska wypuści okolicznościowe pocztówki, smoczy stempel i znaczek pocztowy, które na miejscu będzie można wysłać znajomym lub rodzinie. Będzie też animowana wersja elektroniczna pozdrowień, dostępna w aplikacji „umożliwiającej nawet wyhodowanie własnego gada”.
Kampanii turystycznej towarzyszyć będą nawiązujące do smoczej legendy kreacje graficzne i spot reklamowy. Wzorem lat poprzednich krakowska oferta pojawi się na bilbordach i citylightach w największych miastach Polski, będzie też prezentowana w pociągach dalekobieżnych IC i Pendolino. Zaproszenie do Krakowa pojawi się w prasie, radiu i telewizji.