Z okazji 50-lecia ustawienia pod Wawelem rzeźby strasznego Smoka Wawelskiego miasto organizuje szereg atrakcji i kampanię promocyjną pod hasłem „Kraków Cię zasmoczy”.
Czytaj więcej
Różnorodność, gościnność i otwartość na turystów - to cechy Małopolski i Krakowa, które podkreśla najnowsza kampania promująca ofertę turystyczną regionu i jego stolicy za granicą.
W centrum wszystkich wydarzeń będzie legenda o smoku. „Pobyt w mieście urozmaicą specjalne ścieżki zwiedzania, wyjątkowe wydarzenia, konkursy i zabawy. Od maja do września goście będą mogli współtworzyć kolejny odcinek najbardziej znanej krakowskiej legendy, a przy tym korzystać z bogatej kulturalnej, sportowej i rekreacyjnej oferty miasta”.
Rzeźbę z brązu „Smok Wawelski” dłuta Bronisława Chromego postawiono pięćdziesiąt lat temu tuż przy wejściu do Smoczej Jamy w skale wapiennej, na której stoi królewski zamek. Wysoki na sześć metrów s rozprostowuje się, jakby właśnie wyszedł ze swojej pieczary i zieje groźnie ogniem. To miejsca i ta figura są jednymi z największych atrakcji Krakowa.
Ogólnopolska kampania turystyczna „Kraków Cię zasmoczy”, realizowana przez miasto wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną, Zamkiem Królewskim na Wawelu, Fundacją im. Bronisława Chromego i producentem lodów Good Lood, odwołuje się do wyobraźni odbiorców.