Pierwsze dni nowego roku to dobry moment, by spojrzeć wstecz i podsumować stary rok, a także wybiec myślą naprzód i ujawnić plany, nadzieje i oczekiwania na kolejny. W naszym cyklu "To był rok..." swoimi opiniami dzielą się z nami menedżerowie reprezentujący różne segmenty turystyki. Dziś podsumowanie i plany ujawnia Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor biura Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego (ROTWŚ) i prezes Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych (FROT).
Czytaj więcej
Pandemia szalała, paliwa drożały, złotówka osłabła, decyzje administracji rządowej zaskakiwały, a mimo to udało nam się rok zakończyć z zyskiem, a nawet powiększyć udział w rynku – wspomina Grzegorz Baszczyński, prezes biura podróży Rainbow.
- To był przede wszystkim bardzo pracowity rok - mówi Małgorzata Wilk-Grzywna. Realizowaliśmy projekty zaczęte wcześniej i przygotowywaliśmy takie, które finał znajdą w roku przyszłym. Większość to działania nieprzeciętne, rangą wychodzące poza jednoroczny okres. Łączyły się z różnymi funkcjami, jakie pełnię w turystyce – po pierwsze dyrektora świętokrzyskiej regionalnej organizacji turystycznej, po drugie prezesa Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych i po trzecie – dyrektora Parku Dziedzictwa Gór Świętokrzyskich „Łysa Góra”. Ale po kolei.
- Rok 2021 upłynął nam w ROTWŚ na intensywnym promowaniu w internecie walorów turystycznych Świętokrzyskiego. To były głównie kampanie wizerunkowe. Pozyskaliśmy na to pieniądze zarówno z Ministerstwa Rozwoju i Technologii, jak i z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Z kolei za pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego (RPOWŚ) prowadziliśmy szkolenia dla młodzieży ze szkół średnich o profilu turystycznym. Chodziło o przedstawienie im praktycznej strony zawodów, do których się przygotowują. To były kursy barmańskie, kelnerskie, baristyczne, obsługi klienta i informatora turystycznego.