Skyscanner: W przyszłym roku turyści nie będą oszczędzać na podróżach

W 2023 roku branża turystyczna może liczyć na ożywienie, bo ludzie nie zamierzają rezygnować z wyjazdów, a na swoje podróże planują wydać więcej niż w tym roku - wynika z raportu internetowej porównywarki ofert turystycznych Skyscanner.

Publikacja: 28.12.2022 00:22

Skyscanner: W przyszłym roku turyści nie będą oszczędzać na podróżach

Foto: SCOTT OLSON, GETTY IMAGES NORTH AMERICA, Getty Images via AFP

Skyscanner, porównywarka ofert turystycznych, opublikował raport „Skyscanner Horizons: Outlook in 2023 as travellers redefine value” (Horyzonty Skyscannera: Perspektywy w 2023 roku, gdy podróżnicy na nowo definiują, co ma dla nich wartość). Zawarte w nim wnioski pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród 11 tysięcy podróżnych z 10 krajów i z danych własnych Skyscannera z wyszukiwań użytkowników.

Czytaj więcej

Najtańsze miasta na city break w 2023 roku? Magazyn podróżników ułożył ranking

Z badania wynika, że mimo presji inflacyjnej i światowych wyzwań makroekonomicznych w 2023 roku spodziewać się można ożywienia w branży turystycznej, bo ludzie nadal zamierzają wydawać pieniądze na wycieczki. – Są powody do ostrożnego optymizmu, ponieważ podróże zagraniczne nadal się odradzają, a turyści chcą wydawać na ten cel pieniądze – komentuje wiceprezes ds. lotów w Skyscannerze Hugh Aitken.

Analiza pokazuje, że 41 procent pytanych zamierza w 2023 roku przeznaczyć na podróże więcej niż w tym roku, a 82 procent chce wyjechać co najmniej tyle samo razy, lub więcej, ile w 2022 roku.

36 procent chciałoby pojechać gdzieś, gdzie ich pieniądze przyniosą jakąś korzyść, 32 procent deklaruje, że ograniczy wydatki na hotel, a 32 procent obniży wydatki na miejscu.

Badanie wskazuje też, że od marca 2022 roku liczba rezerwacji na wyjazdy zagraniczne z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki przekracza poziom z 2019 roku. Motorem są turyści z Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec, Hiszpanii, Holandii, Izraela i Grecji.

Skyscanner przedstawił też najpopularniejsze tego roku „pary turystyczne” - chodzi o to, skąd i dokąd najczęściej podróżowali mieszkańcy poszczególnych krajów. Na pierwszym miejscu znalazł się ruch z Wielkiej Brytanii do Hiszpanii, na drugim z Niemiec do Hiszpanii, na trzecim para Wielka Brytania-Stany Zjednoczone, na czwartym Włochy-Hiszpania, a na piątym Wielka Brytania-Włochy.

Raport potwierdza również, że znów na znaczeniu zyskuje telefon komórkowy jako podstawowe narzędzie do planowania i rezerwowania podróży - 51 procent respondentów mówi, że porównywała oferty przelotu lub hotelu na swoim smartfonie, a 43 procent w ten sposób zarezerwowało i zapłaciło za te usługi.

Czytaj więcej

Dominikana i Antalya na czele rankingu kierunków turystycznych. Co je wyróżnia?

Skyscanner wysnuwa kilka jeszcze istotnych wniosków:

1. Pasażerowie samolotów dopłacają do usług dodatkowych – na przykład za możliwość zabrania większego niż tylko podręczny bagażu – i wybierają droższe, ale dające więcej komfortu, taryfy. Wzrost sprzedaży w tej dziedzinie wyniósł 725 procent.

2. Coraz popularniejsze stają się wyjazdy zagraniczne, obejmuje to wszystkie regiony świata jako kierunki, ale ostatnio znaczący ich wzrost odnotowano w wypadku Azji i Pacyfiku. Podróżni mówią jednak, że w przyszłym roku będą wybierać bliższe kierunki.

3. Spośród mediów społecznościowych największy wpływ na potencjalnych podróżnych ma Instagram (40 procent wskazań), na drugim miejscu znalazł się Facebook (33 procent).

4. Do najpopularniejszych kierunków zaliczają się Stany Zjednoczone, Meksyk, Indie i Jordania. Na większości rynków największym zainteresowaniem cieszą się miasta Meksyk i Amman.

Ankieta przeprowadzona została wśród mieszkańców Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej i Australii. Ze Skyscannera miesięcznie korzysta ponad 100 milionów ludzi na całym świecie.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży. Którzy touroperatorzy zarobili najwięcej?

Skyscanner, porównywarka ofert turystycznych, opublikował raport „Skyscanner Horizons: Outlook in 2023 as travellers redefine value” (Horyzonty Skyscannera: Perspektywy w 2023 roku, gdy podróżnicy na nowo definiują, co ma dla nich wartość). Zawarte w nim wnioski pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród 11 tysięcy podróżnych z 10 krajów i z danych własnych Skyscannera z wyszukiwań użytkowników.

Z badania wynika, że mimo presji inflacyjnej i światowych wyzwań makroekonomicznych w 2023 roku spodziewać się można ożywienia w branży turystycznej, bo ludzie nadal zamierzają wydawać pieniądze na wycieczki. – Są powody do ostrożnego optymizmu, ponieważ podróże zagraniczne nadal się odradzają, a turyści chcą wydawać na ten cel pieniądze – komentuje wiceprezes ds. lotów w Skyscannerze Hugh Aitken.

Pozostało 82% artykułu
Popularne Trendy
Cypr pełen turystów. Polacy w czołówce
Popularne Trendy
Premier Grecji: To był świetny rok w turystyce. Kolejny będzie przełomowy
Nowe Trendy
Jordania szuka inwestorów do atrakcji turystycznej. Miejsca ważnego dla chrześcijan
Popularne Trendy
Wielka Brytania rusza z reklamą. Kusi koronacją Karola III i ukraińską Eurowizją
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Rada Europejska: Nie ma powodu ograniczać podróży ze względu na covid