Skyscanner, porównywarka ofert turystycznych, opublikował raport „Skyscanner Horizons: Outlook in 2023 as travellers redefine value” (Horyzonty Skyscannera: Perspektywy w 2023 roku, gdy podróżnicy na nowo definiują, co ma dla nich wartość). Zawarte w nim wnioski pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród 11 tysięcy podróżnych z 10 krajów i z danych własnych Skyscannera z wyszukiwań użytkowników.
Czytaj więcej
Ateny, Lizbona, Klagenfurt – te trzy miasta otwierają listę dziesięciu najtańszych i zarazem najładniejszych miejsc w Europie, wartych odwiedzenia w 2023 roku. Ranking ułożył magazyn „Condé Nast Traveller”.
Z badania wynika, że mimo presji inflacyjnej i światowych wyzwań makroekonomicznych w 2023 roku spodziewać się można ożywienia w branży turystycznej, bo ludzie nadal zamierzają wydawać pieniądze na wycieczki. – Są powody do ostrożnego optymizmu, ponieważ podróże zagraniczne nadal się odradzają, a turyści chcą wydawać na ten cel pieniądze – komentuje wiceprezes ds. lotów w Skyscannerze Hugh Aitken.
Analiza pokazuje, że 41 procent pytanych zamierza w 2023 roku przeznaczyć na podróże więcej niż w tym roku, a 82 procent chce wyjechać co najmniej tyle samo razy, lub więcej, ile w 2022 roku.
36 procent chciałoby pojechać gdzieś, gdzie ich pieniądze przyniosą jakąś korzyść, 32 procent deklaruje, że ograniczy wydatki na hotel, a 32 procent obniży wydatki na miejscu.