POT rozmawia o przyszłości przemysłu spotkań

Przedstawiciele najważniejszych regionalnych i miejskich convention bureaux spotkali się z prezesem Polskiej Organizacji Turystycznej. Rozmawiali o sposobach promocji branży spotkań w 2018 roku

Publikacja: 14.11.2017 10:53

POT rozmawia o przyszłości przemysłu spotkań

Foto: materiały prasowe

W zorganizowanym przez sekcję Poland Convention Bureau POT spotkaniu udział wzięli przedstawiciele najważniejszych i najbardziej aktywnych biur marketingu miejsc w kraju. Gdańskie Convention Bureau reprezentował Łukasz Wysocki, Lubelszczyznę – Joanna Bednarczyk, Dolny Śląsk – Rajmund Papiernik, a Katowice – Krystian Gryglaszewski. Z Wrocławia przyjechała Agnieszka Szymerowska, z Łodzi – Tomasz Koralewski, a z Poznania – Jan Mazurczak. Nie zabrakło również przedstawicielki Warszawskiej Organizacji Turystycznej – Warsaw Convention Bureau – Moniki Białkowskiej i reprezentującej sekcję Poland Convention Bureau POT Anety Książek.

Spotkanie w siedzibie POT otworzył prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. Uczestniczyły w nim również Dorota Zientalska i Joanna Węglarczyk z departamentu strategii POT oraz dyrektor tego biura Teresa Buczak. Głównym tematem rozmów były planowane przez POT działania z zakresu promocji przemysłu spotkań realizowane przez sekcję Poland Convention Bureau (PCB) w 2018 roku, ze szczególnym uwzględnieniem kontynuacji współpracy z convention bureaux i branży w ramach raportu „Przemysł Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2018″.

Ustalono, że jednym z głównych filarów działalności PCB POT będzie promocja Polski w ramach organizowanych polskich stoisk na międzynarodowych targach przemysłu spotkań. W 2018 roku będą to m.in. IMEX 2018 we Frankfurcie, IMEX America 2018 w Las Vegas oraz targi IBTM World 2018 w Barcelonie.

Istotną formą promocji będą również prezentacje i warsztaty na rynkach zagranicznych skierowane do planistów spotkań i wydarzeń na rynku belgijskim, holenderskim i norweskim. Z tym ostatnim związana będzie, planowana na kwiecień 2018 roku, prezentacja w Oslo, inaugurująca otwarcie połączenia PLL LOT z Warszawy do stolicy Norwegii.

W 2018 roku odbędą się również liczne spotkania branży w Polsce. Wśród nich m.in. marcowy Meetings Week Poland w Warszawie, spotkania służące podnoszeniu jakości usług poprzez programy certyfikacji dla organizatorów kongresów, organizatorów podróży motywacyjnych i convention bureaux, oraz coroczna Gala Ambasadorów Kongresów Polskich.

– Mogę już zdradzić, że przyszłoroczna Gala Ambasadorów Polski odbędzie się 27 września w Poznaniu. Po sześciu latach wracamy do stolicy Wielkopolski – powiedziała Aneta Książek z Poland Convention Bureau POT, cytowana w komunikacie prasowym.

Robert Andrzejczyk zapewnił, że branża spotkań jest dla niego ważnym obszarem. – Chciałbym zapewnić, że Polska Organizacja Turystyczna będzie w przyszłym roku rozwijała działania związane z turystyką biznesową i przemysłem spotkań we współpracy z lokalnymi biurami convention – powiedział prezes POT. Wyraził również gotowość wsparcia instytucjonalnego oraz osobistego działań podejmowanych przez regionalne i miejskie convention bureaux.

W trakcie spotkania podkreślano również wartość współpracy między poszczególnymi organizacjami. – Z jednego pozyskanego wydarzenia korzystać może wiele miast czy regionów. Jestem przekonana, że np. z EXPO 2022 w Łodzi – z organizacją którego wiążemy wielkie nadzieje – skorzysta również Warszawa czy Poznań – podkreśliła Monika Białkowska z Warszawskiej Organizacji Turystycznej, cytowana w komunikacie prasowym.

Poland Convention Bureau działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej od 2002 roku i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnego regionu dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Artykuł Sponsorowany
Planujesz podróż? Oszczędzaj na paliwie – 7 sprawdzonych trików
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny