Polska Organizacja Turystyczna podsumowała swoje działania w zeszłym roku. Jak mówi prezes Robert Andrzejczyk, Polska przeżywa okres dynamicznego rozwoju ruchu turystycznego. „Przeprowadziliśmy z sukcesem wiele akcji promocyjnych, które zaowocowały zwiększoną liczbą przyjazdów do Polski”. Do szczególnych sukcesów prezes zalicza otrzymanie przez Polskę od prestiżowego portalu Lonely Planet tytułu „Best in Travel” w kategorii miejsc, do których warto jechać ze względu na wyjątkowo korzystną relację kosztów do jakości, a także tytuł „Best Travel Destination 2018″ dla Wrocławia.
Andrzejczyk cieszy się też z wyniku badania przeprowadzonego wśród zagranicznych turystów – 96 procent z nich było zadowolonych z pobytu w Polsce, a 85 procent zadeklarowało, że w najbliższym czasie wróci tu.
Co ciekawe Polska zyskała w minionym roku dużą popularność wśród gości z Izraela. Dzięki uruchomieniu licznych połączeń lotniczych z Polski, co stymulował dopłatami izraelski rząd, Polska została „uznana za najbardziej atrakcyjny kierunek podróży z Izraela”. „Wyprzedziliśmy m.in. takie turystyczne potęgi jak Londyn, Barcelona czy Amsterdam” – opisuje cytowany w raporcie prezes POT.
Mamy ZOPOT-y i nie wahamy się ich używać
POT ma za granicą 14 przedstawicielstw (Zagraniczne Ośrodki POT, tzw. ZOPOT-y) – jedenaście w Europie, i po jednym w Stanach Zjednoczonych (Nowy Jork), Chinach (Pekin) i Japonii (Tokio). Dzięki którym „działa aktywnie na 30 rynkach”. W rozdziale raportu dotyczącym zagranicznej promocji, czytamy że „wniosły one ekwiwalent reklamowy” w wysokości 176,5 miliona złotych, w tym na 125,3 miliona złotych można przeliczyć 485 publikacji zagranicznych, które powstały po podróżach studyjnych, na jakie POT zaprosił do Polski 1113 dziennikarzy.
Ogólnie 111 milionów ludzi zetknęło się w zeszłym roku z reklamą lub informacją w prasie na temat walorów turystycznych Polski a 11,4 miliona odbiorców miały podobne informacje w mediach społecznościowych. W warsztatach i prezentacjach wzięło udział 223,6 tysiąca osób, w tym 24 tysiące to byli przedstawiciele branży turystycznej.