Turystyka nie ruszy bez certyfikatów

Fot. AFP

Certyfikat potwierdzający bezpieczeństwo sanitarne to dzisiaj najskuteczniejsza broń w walce ze skutkami koronakryzysu – wynika z międzynarodowego badania firm Travel Advance i Travel Consul.

Firma Travel Advance zajmująca się marketingiem turystycznym i sieć agencji marketingowych Travel Consul przeprowadziły w ubiegłym miesiącu internetowe badanie dotyczące wpływu pandemii na turystykę i sposobów wyjścia z kryzysu. Ankietę wypełniło ponad 900 firm działających na najważniejszych rynkach turystycznych na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Afryki, w tym touroperatorzy, agenci turystyczni i GSA.

Zdaniem 68 procent ankietowanych najskuteczniejszym działaniem w walce ze skutkami kryzysu, jakie mogą podjąć organizacje odpowiedzialne za promocję turystyczną, jest certyfikowanie miejsc i obiektów potwierdzające ich bezpieczeństwo sanitarne. Tylko 7 procent stwierdziło, że nie ma ono żadnego znaczenia. Na drugim miejscu znalazła się prezentacja aktualnych danych (59 procent wskazań), na trzecim kampanie promocyjne (54 procent), a na kolejnych dostarczanie bieżących informacji branżowych (48 procent), organizowanie szkoleń (47 procent), tworzenie centrów informacyjnych dla partnerów handlowych (41 procent), prowadzenie webinarów marketingowych (36 procent) i rozmów online (19 procent).

CZYTAJ TEŻ: Polacy zapominają o pandemii, chcą wakacji

Na pytanie o działania marketingowe mające pomóc firmom stanąć na nogi dwie trzecie ankietowanych odpowiedziało, że prowadzi je w mediach społecznościowych. Kampanie w internecie i bliska współpraca z mediami zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

Przedsiębiorstwa spodziewają się 73-procentowego spadku sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku i 60-procentowego w czwartym w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dwie trzecie ankietowanych przewiduje, że bez wsparcia finansowego od rządu będzie w stanie utrzymać działalność przez sześć miesięcy.

41 procent respondentów w odpowiedzi na kryzys stworzyło nowe produkty i zmieniło model biznesowy, 38 procent wzięło udział w szkoleniach i wzmocniło obsługę klienta, 34 procent poprawiło dotychczasową ofertę, 26 procent zainwestowało w nowoczesne technologie, 24 procent zaczęło się rozglądać za nowymi kierunkami, a 14 procent za nowymi klientami.

Najlepszą metodą utrzymywania kontaktów z klientami w czasie pandemii okazała się poczta elektroniczna. Drugim najczęściej wskazywanym sposobem była rozmowa telefoniczna. Najmniej wskazań uzyskały wideokonferencje i czaty na żywo.

ZOBACZ TAKŻE: Turysta przyszłości zwiedza w goglach na kanapie

Za najlepsze źródła informacji w czasie pandemii 69 procent respondentów uznało izby turystyczne i zrzeszenia biur podróży. Dalsze miejsca zajęły organizacje odpowiedzialne za promocję turystyczną, media branżowe, rząd i znajomi z branży.

Jakie zadania stoją teraz przed branżą turystyczną? 70 procent respondentów uważa, że najważniejszym będzie zmiana warunków anulowania rezerwacji. Na kolejnych miejscach znalazły się wprowadzenie nowych sposobów komunikowania się z klientami (67 procent), różnicowanie lub zmiana oferty turystycznej (61 procent), nawiązanie współpracy z nowymi partnerami biznesowymi (60 procent), dywersyfikowanie lub zmiana rynków (51 procent).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Costa Cruises odwołuje rejsy we Włoszech

Włoski armator Costa Cruises zawiesza do 3 kwietnia wszystkie rejsy statków wycieczkowych zawijających do ...

Bałtów największą atrakcją turystyczną Świętokrzyskiego

Bałtowski Kompleks Turystyczny był najczęściej odwiedzany w województwie świętokrzyskim w roku 2016. Drugi był ...

Lufthansa zapłaci za sprzedaż usług dodatkowych?

Grupa Lufthansa zastanawia się, jak wypłacać agentom prowizję za sprzedaż usług dodatkowych. Co prawda ...

Smartwings przejmuje polskie trasy Travel Service

Smartwings, spółka-córka Travel Service, przejmie w przyszłym roku 13 połączeń z Warszawy i Katowic. ...

Z Sun & Funem z Rzeszowa do Tunezji

11 czerwca z rzeszowskiego lotniska wystartuje pierwszy samolot czarterowy do Tunezji. Połowę miejsc w ...

Morze Śródziemne na ścieżce do śmierci

Morze Śródziemne jest najbardziej zagrożonym akwenem na świecie – alarmują badacze Intensywność życia w ...