Firma Travel Advance zajmująca się marketingiem turystycznym i sieć agencji marketingowych Travel Consul przeprowadziły w ubiegłym miesiącu internetowe badanie dotyczące wpływu pandemii na turystykę i sposobów wyjścia z kryzysu. Ankietę wypełniło ponad 900 firm działających na najważniejszych rynkach turystycznych na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Afryki, w tym touroperatorzy, agenci turystyczni i GSA.
Zdaniem 68 procent ankietowanych najskuteczniejszym działaniem w walce ze skutkami kryzysu, jakie mogą podjąć organizacje odpowiedzialne za promocję turystyczną, jest certyfikowanie miejsc i obiektów potwierdzające ich bezpieczeństwo sanitarne. Tylko 7 procent stwierdziło, że nie ma ono żadnego znaczenia. Na drugim miejscu znalazła się prezentacja aktualnych danych (59 procent wskazań), na trzecim kampanie promocyjne (54 procent), a na kolejnych dostarczanie bieżących informacji branżowych (48 procent), organizowanie szkoleń (47 procent), tworzenie centrów informacyjnych dla partnerów handlowych (41 procent), prowadzenie webinarów marketingowych (36 procent) i rozmów online (19 procent).
CZYTAJ TEŻ: Polacy zapominają o pandemii, chcą wakacji
Na pytanie o działania marketingowe mające pomóc firmom stanąć na nogi dwie trzecie ankietowanych odpowiedziało, że prowadzi je w mediach społecznościowych. Kampanie w internecie i bliska współpraca z mediami zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Przedsiębiorstwa spodziewają się 73-procentowego spadku sprzedaży w trzecim kwartale 2020 roku i 60-procentowego w czwartym w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dwie trzecie ankietowanych przewiduje, że bez wsparcia finansowego od rządu będzie w stanie utrzymać działalność przez sześć miesięcy.