Debata o zmianach klimatu to szansa dla agentów

Młodzi Niemcy angażują się w walkę o czyste środowisko.
Młodzi Niemcy angażują się w walkę o czyste środowisko.
Fot. AFP

Agenci turystyczni mogą pozyskać klientów przejętych stanem środowiska, którzy nie chcą rezygnować z wyjazdu z biurem podróży. Ale muszą się do tego przygotować.

Szef kooperatywy RTK, która zrzesza około 8 tysięcy niemieckich agentów turystycznych, Thomas Bösl, patrzy na debatę klimatyczną jak na szansę pozyskania kolejnych klientów – pisze niemiecki portal branży turystycznej Reisevor9. Wprawdzie większość Niemców nadal będzie na wakacje podróżować samolotem, ale żeby dotrzeć do ludzi przywiązujących wagę do wpływu turystyki na klimat, szczególnie młodych, sprzedawcy muszą dowiedzieć się więcej o zasadach zrównoważonego rozwoju.

CZYTAJ TEŻ:Zmiany klimatyczne i terroryzm zagrażają turystyce

RTK już w zeszłym roku dopasował strategię sprzedaży do trendu dbałości o środowisko. – Jako sprzedawcy jesteśmy w branży turystycznej najbliżej klientów. Możemy im tłumaczyć, że zrównoważony rozwój w tym sektorze oznacza tworzenie nowych miejsc pracy, nowoczesnej infrastruktury w odwiedzanych miejscach i wdrażanie rozwiązań z zakresu ochrony środowiska – mówi. Szkody wyrządzone przez samoloty produkujące CO2 można skompensować angażując się w różne projekty, choćby przez wsparcie organizacji non-profit Atmosfair, która promuje odpowiedzialne podróżowanie.

ZOBACZ TEŻ: Dane klienta – tajemnica pilnie strzeżona przez agenta

RTK chce mocniej promować w biurach imprezy z transportem lądowym. Chodzi o indywidualne wyjazdy, na przykład nad Morze Bałtyckie, Morze Północne, czy Adriatyk, ale też o przedłużone pobyty typu spa&wellness. Organizacja już podejmuje działania, między innymi nawiązując bliższe kontakty z hotelami, szczególnie w regionach położonych blisko miejsca zamieszkania turystów.

Z ankiety przeprowadzonej przez Europejski Bank Inwestycyjny wynika, że czterech na pięciu Niemców jest gotowych zrezygnować z latania, żeby nie szkodzić środowisku. Jest to szczególnie widoczne wśród ludzi w wieku od 15 do 29 lat. Ta grupa konsumentów może wręcz bojkotować marki, które przyczyniają się do ocieplenia klimatu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Paulina Młynarska: Zakochałam się w Grecji

Dziennikarka na stałe zamieszkała w Grecji, spełniając marzenie z dzieciństwa. Twierdzi, że w Grecji ...

Pięć firm rządzi greckim niebem

Dwóch touroperatorów i trzy linie lotnicze dominują na greckim rynku turystycznym w segmencie lotniczym ...

Domy i mieszkania na Majorce nie dla turystów

Władze miasta Palma de Mallorca na Majorce, zakazały wynajmowania domów i mieszkań turystom. Nowe ...

Korfu: Stali klienci jak najlepsi ambasadorowie

Turyści, którzy są stałymi gośćmi na Korfu, to najlepsi ambasadorowie wyspy – uważają tamtejsze ...

Targi branżowe – gastronomia z hotelami pod jednym dachem

Poznać ofertę producentów sprzętu hotelowego. Zamówić ręczniki, wykładziny lub firany do swojego obiektu. Umówić ...

Thomas Cook nie zamknie stacjonarnych biur

Choć liczba klientów odwiedzających stacjonarne salony sprzedaży Thomasa Cooka w Wielkiej Brytanii spada, prezes ...