Zwolnienia w Polskiej Organizacji Turystycznej. POT bez rzecznika

Dwóch dyrektorów w Polskiej Organizacji Turystycznej i rzecznik prasowy otrzymało dzisiaj wypowiedzenia. Powód – likwidacja stanowisk.

Publikacja: 11.02.2021 18:22

Zwolnienia w Polskiej Organizacji Turystycznej. POT bez rzecznika

Foto: turystyka.rp.pl

Pracę stracili zastępca dyrektora departamentu strategii i marketingu Dawid Mazur, zastępca dyrektora departamentu komunikacji internetowej Arkadiusz  Osipiuk i pełniący obowiązki rzecznik prasowy (samodzielne stanowisko, de facto w randze dyrektora) Grzegorz Cendrowski. Wymówienie dostała jeszcze jedna osoba z administracji.

Wszyscy zwolnieni zostali ze skutkiem natychmiastowym. Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, powodem była albo likwidacja ich stanowisk (w departamentach strategii i komunikacji jest jeszcze po jednym zastępcy dyrektora) albo utrata zaufania i zapowiedź restrukturyzacji POT.

CZYTAJ TEŻ: Ruszył nabór do Rady POT VIII kadencji

Osipiuk, Mazur, Cendrowski pracowali w POT od dwóch do trzech lat, przyszli więc do POT za poprzedniego prezesa. Osipiuk jest specjalistą od marketingu internetowego, wcześniej pracował w Orange’u. Mazur pracował przed przyjściem do POT w firmie badawczej Nielsen, a Cendrowski był dziennikarzem kilku redakcji, w tym sportowej i TVN.

Prezes POT Rafał Szlachta, który objął stanowisko w listopadzie zeszłego roku, już na początku urzędowania zapowiedział, że zamierza przebudować strukturę POT, tak żeby ją unowocześnić i przygotować do nowych zadań.

– Mam inną, niż dotychczasowa, wizję funkcjonowania POT – mówi nam teraz Szlachta. – Chciałbym, żeby to była bardziej organizacja przypominająca nowoczesną agencję marketingową, niż urząd. Powoli się do takich zmian przymierzamy. W związku z tym wyczerpały się możliwości współpracy z osobami, z którymi się dzisiaj rozstaliśmy.

– W Ministerstwie Rozwoju jest już przygotowywane rozporządzenie, które zmieni statut POT, a więc i jego strukturę. Nowy będzie podział zadań. Na przykład do tej pory POT bardzo dużo prac zlecał na zewnątrz, teraz będziemy je sami wykonywać. Niektóre, podobne zadania, wykonywały dwie osoby, bo jedna była od jednego rynku, a druga od drugiego. To wymaga zmiany – wyjaśnia.

Jak dodaje prezes, w nowej strukturze nie będzie już miejsca dla rzecznika prasowego. Powstanie dział komunikacji, z mediami bezpośrednio będzie się też komunikował on sam.

Czy będą kolejne zwolnienia? – Będą przeszeregowania, zmiana zadań, tak żeby praca szła szybciej. Zobaczymy, bo może nie wszystkim to będzie odpowiadać – dodaje Szlachta.

ZOBACZ WIĘCEJ: Szlachta: Do tej pory POT spacerował, teraz będzie biegł sprintem

POT zatrudnia w centrali około 80 osób plus ponad 50 w oddziale zamiejscowym odpowiedzialnym za wdrożenie i nadzorowanie prawidłowego funkcjonowania bonu turystycznego w Wieliczce. Prowadzi też 14 zagranicznych oddziałów POT. Budżet tej rządowej agendy powołanej do promowanie turystycznych walorów Polski to 50 milionów złotych (bez Wieliczki).

Pracę stracili zastępca dyrektora departamentu strategii i marketingu Dawid Mazur, zastępca dyrektora departamentu komunikacji internetowej Arkadiusz  Osipiuk i pełniący obowiązki rzecznik prasowy (samodzielne stanowisko, de facto w randze dyrektora) Grzegorz Cendrowski. Wymówienie dostała jeszcze jedna osoba z administracji.

Wszyscy zwolnieni zostali ze skutkiem natychmiastowym. Jak się nieoficjalnie dowiadujemy, powodem była albo likwidacja ich stanowisk (w departamentach strategii i komunikacji jest jeszcze po jednym zastępcy dyrektora) albo utrata zaufania i zapowiedź restrukturyzacji POT.

Pozostało 81% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Za rok ponad milion Polaków w Egipcie. „Rozmawiamy o zniesieniu paszportów”
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie