„Let’s Do London” – stolica zachęca do jej zwiedzania samych Brytyjczyków

„Let’s Do London” to nazwa kampanii promującej Londyn wśród podróżnych krajowych. Miasto chce zachęcić podróżnych krajowych do przyjazdu, bo ich wsparcie przyda się nawet najbardziej znanym atrakcjom turystycznym.

Publikacja: 13.05.2021 08:28

„Let’s Do London” – stolica zachęca do jej zwiedzania samych Brytyjczyków

Foto: Londyn szykuje wiele atrakcji dla turystów i samych mieszkańców. Fot. Filip Frydrykiewicz

Budżet kampanii to 6 milionów funtów. Projekt obejmie nie tylko działania reklamowe, ale też organizowanie wydarzeń. W mieście pojawią się nowe instalacje artystyczne, odbędą się imprezy kulturalne, wystawy, przedstawienia teatralne i sportowe. Do akcji przyłączyły się znane londyńskie muzea, galerie i inne atrakcje turystyczne, ale też artyści, szefowie kuchni, a przede wszystkim władze miasta. Ich wspólnym celem jest pozyskanie jak największej liczby turystów krajowych, ale też zachęcenie samych mieszkańców Londynu do przyjechania do centrum i skorzystania z atrakcji.

W ciągu najbliższych tygodni Londyn ma stać się otwartą galerią z pracami artystów. Nie zabraknie ofert dla rodzin z dziećmi – w Muzeum Wiktorii i Alberta będzie można zobaczyć wystawę poświęconą „Alicji w krainie czarów”, a w Muzeum Historii Naturalnej bohaterom filmu „Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć”.

CZYTAJ TEŻ: Brytyjczycy chętnie spędzą wakacje w kraju. Sprzedaż lepsza niż przed kryzysem

Dla miłośników sportu dobrą wiadomością jest, że w tym roku w Londynie odbędzie się osiem meczów w ramach rozgrywek UEFA Euro 2020, a także turniej tenisowy i zawody krykieta. Jesienią organizowane będą duże festiwale, między innymi Londyński Tydzień Mody i Festiwal Filmowy. Zimą centrum stolicy rozświetlą iluminacje świąteczne. Amatorzy musicali będą mogli znów wybrać się na West End, by zobaczyć takie produkcje jak „Powrót do przyszłości”, „Kopciuszek”, czy disneyowska „Kraina lodu”.

Miasto wykłada na wsparcie tych działań 6 milionów funtów, do tego dochodzi kolejny milion funtów w postaci wpłat i realizacji usług od partnerów. Promocja będzie prowadzona zarówno w tradycyjnych mediach, jak i w internecie.

ZOBACZ TAKŻE: Brytyjczycy wracają do agentów turystycznych. Przed biurami kolejki

Jak mówi burmistrz Londynu Sadiq Khan, w tym roku ograniczenia podróży zagranicznych nadal będą prawdopodobnie obowiązywać, dlatego zarówno londyńczycy jak i mieszkańcy innych regionów Wielkiej Brytanii mają wyjątkową okazję, by skorzystać z oferty miasta bez tłumów. W ten sposób wspomogą światowej sławy instytucje, które zaczynają się otwierać, a które potrzebują pomocy bardziej niż kiedykolwiek.

Budżet kampanii to 6 milionów funtów. Projekt obejmie nie tylko działania reklamowe, ale też organizowanie wydarzeń. W mieście pojawią się nowe instalacje artystyczne, odbędą się imprezy kulturalne, wystawy, przedstawienia teatralne i sportowe. Do akcji przyłączyły się znane londyńskie muzea, galerie i inne atrakcje turystyczne, ale też artyści, szefowie kuchni, a przede wszystkim władze miasta. Ich wspólnym celem jest pozyskanie jak największej liczby turystów krajowych, ale też zachęcenie samych mieszkańców Londynu do przyjechania do centrum i skorzystania z atrakcji.

Nowe Trendy
Ukraina planuje turystykę po wojnie. Na razie pokazuje odwagę swoich obywateli
Nowe Trendy
Prezes Polskiej Izby Turystyki: Bądźmy ambasadorami Polski. To się opłaci
Nowe Trendy
Opozycja bojkotuje sejmową podkomisję do spraw turystyki. "Nie ma zgody"
Nowe Trendy
Znana sieć hoteli ogranicza marnowanie jedzenia. Pokaże, że dba o środowisko
Nowe Trendy
Brytyjska branża turystyczna: 80 pensów na promocję kraju to za mało