„Obiekt bezpieczny higienicznie” – wytyczne w drodze

Polska Organizacja Turystyczna opracuje wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych. Te, które je spełnią, będą mogły reklamować się znakiem „Obiekt bezpieczny higienicznie”.

Publikacja: 02.06.2020 10:25

„Obiekt bezpieczny higienicznie” – wytyczne w drodze

Foto: Fot. materiały prasowe

Polska Organizacja Turystyczna powołała zespół ds. autocertyfikacji hoteli i obiektów noclegowych, o czym zawiadamia w komunikacie. Jego zadaniem będzie opracowanie we współpracy z lekarzem epidemiologiem Pawłem Grzesiowskim i w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dobrych praktyk i procedur higienicznych, które będą mogli wdrożyć właściciele obiektów noclegowych.

Głównym celem akcji jest zbudowanie zaufania gości do stanu bezpieczeństwa polskich obiektów noclegowych, nie mniej ważne jest szerzenie dobrych praktyk wśród gestorów bazy noclegowej – głosi komunikat.

CZYTAJ TEŻ: Dekalog bezpiecznego turysty. POT radzi, jak podróżować

– Dzięki otwarciu obiektów noclegowych i restauracji turystyka krajowa zaczyna się odradzać. To optymistyczna perspektywa przed czerwcowym długim weekendem i wakacjami – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Zdajemy sobie sprawę, że nadal najważniejsze jest bezpieczeństwo turystów i pracowników obiektów turystycznych, dlatego wspólnie z branżą wypracowaliśmy program autocertyfikacji obiektów noclegowych i lokali gastronomicznych znajdujących się w nich. Mamy bowiem świadomość, że zaufanie to podstawa, zarówno w życiu, jak i w biznesie, jakim jest turystyka – dodaje.

Z badania zleconego przez POT wynika, że w obecnej sytuacji aż 82 procent turystów podczas pobytu w hotelu zwraca uwagę na podwyższone standardy higieniczne. Obiekty, które wyróżnią się pod tym względem, mogą zyskać przewagę konkurencyjną zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą – podkreśla POT.

Autocertyfikacja ma być bezpłatna i dobrowolna. Do programu może zgłosić się każdy legalnie działający obiekt, po zaakceptowaniu regulaminu i zadeklarowaniu spełnienia warunków. Kto podda się certyfikacji, będzie mógł używać w działaniach marketingowych znaku graficznego „Obiekt bezpieczny higienicznie”. Systematycznie aktualizowana lista autocertyfikowanych obiektów będzie dostępna na stronie bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl.

W kolejnym etapie projektu regionalne i lokalne organizacje turystyczne będą losowo wizytować obiekty. Jeśli stwierdzą, że wbrew deklaracjom nie stosują się one do wytycznych, odbiorą im prawo do używania znaku „Obiekt bezpieczny higienicznie” i usuną z listy na stronie internetowej.

– Wierzę, że prace prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną wpłyną na poszerzenie wiedzy i zaufania, a przede wszystkim pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa w obiektach turystycznych. Dzięki temu goście będą mogli korzystać z tych informacji i dokonywać świadomych wyborów – mówi dyrektor pionu bezpieczeństwa w Polskim Holdingu Hotelowym, Barbara Podwysocka, która stoi na czele zespołu ds. autocertyfikacji. – Wspólnie uda nam się odzyskać zaufanie gości, jednocześnie dbając o zachowanie wytycznych. Tylko w ten sposób możemy pokonać epidemię i wrócić do nieco zmienionej już normalności – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

POT zapowiada również cykl webinariów z lekarzem epidemiologiem dla różnych rodzajów obiektów noclegowych. Pierwszy, dla gospodarstw agroturystycznych, odbędzie się 9 czerwca.

Organizacja będzie również wpierać marketingowo obiekty zarejestrowane w programie. Kampanię promocyjną zamierza prowadzić zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych, gdy otworzą się granice. Należy się spodziewać, że w szczególności dla turystów zagranicznych zapewnienie o spełnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa sanitarnego będzie jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe – podkreśla POT.

Polska Organizacja Turystyczna powołała zespół ds. autocertyfikacji hoteli i obiektów noclegowych, o czym zawiadamia w komunikacie. Jego zadaniem będzie opracowanie we współpracy z lekarzem epidemiologiem Pawłem Grzesiowskim i w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dobrych praktyk i procedur higienicznych, które będą mogli wdrożyć właściciele obiektów noclegowych.

Głównym celem akcji jest zbudowanie zaufania gości do stanu bezpieczeństwa polskich obiektów noclegowych, nie mniej ważne jest szerzenie dobrych praktyk wśród gestorów bazy noclegowej – głosi komunikat.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Hotele
Hotelarze oceniają, że październik był stabilny, ale listopad zapowiada się słabo
Hotele
Booking.com narzeka na koszty. Będzie zwalniał pracowników
Hotele
Grecka Grupa Mitsis zainwestuje ćwierć miliarda euro w odnowienie swoich hoteli
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Prezes HOTREC: Atutem europejskiego hotelarstwa są tradycja i gościnność. Warto się ich trzymać