Przeliczając tę liczbę na pokoje widać, że udział IGHP w grupie obiektów skategoryzowanych jest jeszcze większy, 47 838 pokojów daje bowiem 34 procent.

Wśród hoteli, które dołączyły do IGHP w 2021 roku znalazły się obiekty sieciowe, cztero- i pięciogwiazdkowe, a także wiele hoteli z całego kraju prowadzonych indywidualnie. Komunikat Izby, w którym podsumowuje ona zeszłoroczne przyłączenia członków, wymienia m.in. Leonardo Royal Hotel Warsaw, NYX Hotel Warsaw, Raffles Europejski Warsaw, Hilton Warsaw City, Marriott Warsaw Hotel, Nadwiślańską Agencję Turystyczną (10 hoteli), Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów, Sheraton Poznań Hotel, Double Tree by Hilton Wrocław, Hotel Wyspiański, Hotel Szafir, Hotel Kolegiacki, Hotel Matejko, Pensjonat Halny, Hotel Knieja, Park Hotel Rzeszów, Hotel1231, Jabłoń Lake Resort, Hotel Srebrny Dzwon, Evita Hotel&Spa, Szumy Park Hotel, Dworzysko, Ostoja Chobienice, Tremonti Ski&Bike Resort, Hotel Kristoff, Merci Boutique Hotel, Hotel Zawisza, Hotel Dobre z Lasu, Zamek Moszna.

Czytaj więcej

Hotelarze: Słabe zimowe rezerwacje i widmo wzrostu kosztów w nowym roku

– W pełnym wyzwań czasie pandemii nasza organizacja nabrała większej dynamiki – komentuje prezes IGHP Ireneusz Węgłowski. - Cieszy nas ogromnie duża liczba nowych hoteli przystępujących do Izby. To dla nas wszystkich niezwykle budujące. Poza tym im więcej hotelarzy tworzy społeczność IGHP, tym nasze działania są bardziej reprezentatywne.

Oprócz hoteli w IGHP zrzeszonych jest też 49 dostawców produktów i usług dla hotelarstwa, jeden instytut, jedna fundacja i pięć szkół, w tym trzy średnie i dwie wyższe.

Izba to największa organizacja samorządu gospodarczego w branży hotelarskiej. Od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową i w Unii Europejskiej.

IGHP lobbuje na rzecz hotelarstwa, wspiera inicjatywy gospodarcze swoich członków, opracowuje opinie branżowe w interesie członków Izby i branży, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu. Izba rozwija także działalność edukacyjną, organizując specjalistyczne kampanie i szkolenia z kluczowych dla hotelarzy zagadnień (np. dotyczące RODO, sprzedaży i marketingu czy revenue management).