Przeliczając tę liczbę na pokoje widać, że udział IGHP w grupie obiektów skategoryzowanych jest jeszcze większy, 47 838 pokojów daje bowiem 34 procent.
Wśród hoteli, które dołączyły do IGHP w 2021 roku znalazły się obiekty sieciowe, cztero- i pięciogwiazdkowe, a także wiele hoteli z całego kraju prowadzonych indywidualnie. Komunikat Izby, w którym podsumowuje ona zeszłoroczne przyłączenia członków, wymienia m.in. Leonardo Royal Hotel Warsaw, NYX Hotel Warsaw, Raffles Europejski Warsaw, Hilton Warsaw City, Marriott Warsaw Hotel, Nadwiślańską Agencję Turystyczną (10 hoteli), Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów, Sheraton Poznań Hotel, Double Tree by Hilton Wrocław, Hotel Wyspiański, Hotel Szafir, Hotel Kolegiacki, Hotel Matejko, Pensjonat Halny, Hotel Knieja, Park Hotel Rzeszów, Hotel1231, Jabłoń Lake Resort, Hotel Srebrny Dzwon, Evita Hotel&Spa, Szumy Park Hotel, Dworzysko, Ostoja Chobienice, Tremonti Ski&Bike Resort, Hotel Kristoff, Merci Boutique Hotel, Hotel Zawisza, Hotel Dobre z Lasu, Zamek Moszna.
Czytaj więcej
Hotele w Polsce odnotowują coraz słabsze wyniki - alarmuje IGHP. W listopadzie prawie połowa obiektów miała obłożenie nie większe niż 40 procent. Nastrojów w branży nie poprawia niski poziom zimowych rezerwacji i widmo dalszych podwyżek cen towarów i usług w 2022 roku.
– W pełnym wyzwań czasie pandemii nasza organizacja nabrała większej dynamiki – komentuje prezes IGHP Ireneusz Węgłowski. - Cieszy nas ogromnie duża liczba nowych hoteli przystępujących do Izby. To dla nas wszystkich niezwykle budujące. Poza tym im więcej hotelarzy tworzy społeczność IGHP, tym nasze działania są bardziej reprezentatywne.
Oprócz hoteli w IGHP zrzeszonych jest też 49 dostawców produktów i usług dla hotelarstwa, jeden instytut, jedna fundacja i pięć szkół, w tym trzy średnie i dwie wyższe.