Turyści narzekają na brak kadry w hotelach. „Na mój gust za mało personelu”

Brak ludzi do pracy, z jakimi w tym roku boryka się branża turystyczna, mocno odczuwają klienci. Najpierw musieli zmierzyć się z chaosem na dużych europejskich lotniskach, teraz braki personelu doskwierają im w hotelach. Tak przynajmniej twierdzi HolidayCheck.

Publikacja: 01.09.2022 06:47

Turyści narzekają na brak kadry w hotelach. „Na mój gust za mało personelu”

Foto: Adobe Stock

HolidayCheck przeprowadził ankietę, z której wynika, że klienci odczuwają zmniejszone obsady w hotelach. W ostatnim czasie liczba uwag tym spowodowanych wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z 2018 rokiem. Tylko w tym roku pojawiło się ich już ponad 600.

Jak pisze portal w informacji z badania, gości narzekają, że pokoje nie są na czas gotowe do ich przyjęcia, podczas posiłków również widać, że obsługi jest za mało. Nina Hammer, rzecznik prasowa i ekspert ds. turystyki w HolidayCheck, wyjaśnia jednak, że nie jest to nowe zjawisko. - Już przed 2020 rokiem w wielu miejscach brakowało wykwalifikowanych pracowników. Pandemia drastycznie pogorszyła tę sytuację. W miejscowościach wakacyjnych, ale także w Niemczech, w wielu hotelach brakuje personelu, a menedżerowie mają trudności ze znalezieniem nowych pracowników - mówi.

Czytaj więcej

TripAdvisor pokaże tylko oficjalną kategorię hoteli

Sami urlopowicze widzą, że pracownicy hotelowi starają się zrekompensować braki kadrowe, a ci, którzy wyraźnie wskazywali na braki personelu i tak przyznali średnio 4,4 na 6 punktów za poziom obsługi. To o 0,5 punktu więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. Średnia nawet nieznacznie się poprawiła. Holidaycheck wyjaśnia, że prawdopodobnie po dwóch latach pandemii wczasowicze są bardziej wyrozumiali wobec hotelarzy i personelu.

TripAdvisor pokaże tylko oficjalną kategorię hoteli

Przykładowe recenzje dotyczące braków kadrowych na HolidayCheck:

„Przede wszystkim muszę powiedzieć, że jest to świetny obiekt, a lokalizacja jest bardzo dobra. Pokoje były bardzo czyste, a sprzątaczki miłe i niezawodne. Zauważyłem, że ogólnie nie było wystarczającej liczby pracowników.

Moritz, lipiec 2022

„Nowoczesny obiekt, wydaje się fajny. Kilka par już czekało na zameldowanie i nie mogły wejść do pokojów, ponieważ te nie były gotowe, choć było po godzinie 15. Niestety brak personelu widoczny był w restauracjach. Obsługa była niesamowicie miła, ale jedzenia nie było, było podawane za późno i było zimne.”

Thi, marzec 2022

„Oczywiście można zauważyć, że personelu jest mało, ale w 2022 roku będzie wszędzie tak samo. Ci, którzy pracują, są przyjaźni i pomocni.”

Luise, lipiec 2022

„Obsługa była bardzo miła i życzliwa, ale jak na mój gust trochę za mało personelu”

Kay, maj 2022

Apartamenty
Skończyły się wakacje, ale nie wyjazdy. Polacy rezerwują noclegi na wrzesień
Nowe Trendy
Badanie. Inflacja wzmacnia cenę jako kryterium wyboru podróży
Apartamenty
Europejskie Miasta: Pilnie uregulować najem krótkoterminowy. Warszawa i Kraków też "za"
Hotele
Niedrogi nocleg w stolicy dla dzieci? Warszawska Organizacja Turystyczna podpowiada
Popularne Trendy
W górę idą prognozy i oceny greckiej gospodarki. Duża zasługa w tym turystyki