Turyści narzekają na brak kadry w hotelach. „Na mój gust za mało personelu”

Brak ludzi do pracy, z jakimi w tym roku boryka się branża turystyczna, mocno odczuwają klienci. Najpierw musieli zmierzyć się z chaosem na dużych europejskich lotniskach, teraz braki personelu doskwierają im w hotelach. Tak przynajmniej twierdzi HolidayCheck.

Publikacja: 01.09.2022 06:47

Turyści narzekają na brak kadry w hotelach. „Na mój gust za mało personelu”

Foto: Adobe Stock

HolidayCheck przeprowadził ankietę, z której wynika, że klienci odczuwają zmniejszone obsady w hotelach. W ostatnim czasie liczba uwag tym spowodowanych wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z 2018 rokiem. Tylko w tym roku pojawiło się ich już ponad 600.

Jak pisze portal w informacji z badania, gości narzekają, że pokoje nie są na czas gotowe do ich przyjęcia, podczas posiłków również widać, że obsługi jest za mało. Nina Hammer, rzecznik prasowa i ekspert ds. turystyki w HolidayCheck, wyjaśnia jednak, że nie jest to nowe zjawisko. - Już przed 2020 rokiem w wielu miejscach brakowało wykwalifikowanych pracowników. Pandemia drastycznie pogorszyła tę sytuację. W miejscowościach wakacyjnych, ale także w Niemczech, w wielu hotelach brakuje personelu, a menedżerowie mają trudności ze znalezieniem nowych pracowników - mówi.

Czytaj więcej

TripAdvisor pokaże tylko oficjalną kategorię hoteli

Sami urlopowicze widzą, że pracownicy hotelowi starają się zrekompensować braki kadrowe, a ci, którzy wyraźnie wskazywali na braki personelu i tak przyznali średnio 4,4 na 6 punktów za poziom obsługi. To o 0,5 punktu więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. Średnia nawet nieznacznie się poprawiła. Holidaycheck wyjaśnia, że prawdopodobnie po dwóch latach pandemii wczasowicze są bardziej wyrozumiali wobec hotelarzy i personelu.

TripAdvisor pokaże tylko oficjalną kategorię hoteli

Przykładowe recenzje dotyczące braków kadrowych na HolidayCheck:

„Przede wszystkim muszę powiedzieć, że jest to świetny obiekt, a lokalizacja jest bardzo dobra. Pokoje były bardzo czyste, a sprzątaczki miłe i niezawodne. Zauważyłem, że ogólnie nie było wystarczającej liczby pracowników.

Moritz, lipiec 2022

„Nowoczesny obiekt, wydaje się fajny. Kilka par już czekało na zameldowanie i nie mogły wejść do pokojów, ponieważ te nie były gotowe, choć było po godzinie 15. Niestety brak personelu widoczny był w restauracjach. Obsługa była niesamowicie miła, ale jedzenia nie było, było podawane za późno i było zimne.”

Thi, marzec 2022

„Oczywiście można zauważyć, że personelu jest mało, ale w 2022 roku będzie wszędzie tak samo. Ci, którzy pracują, są przyjaźni i pomocni.”

Luise, lipiec 2022

„Obsługa była bardzo miła i życzliwa, ale jak na mój gust trochę za mało personelu”

Kay, maj 2022

HolidayCheck przeprowadził ankietę, z której wynika, że klienci odczuwają zmniejszone obsady w hotelach. W ostatnim czasie liczba uwag tym spowodowanych wzrosła pięciokrotnie w porównaniu z 2018 rokiem. Tylko w tym roku pojawiło się ich już ponad 600.

Jak pisze portal w informacji z badania, gości narzekają, że pokoje nie są na czas gotowe do ich przyjęcia, podczas posiłków również widać, że obsługi jest za mało. Nina Hammer, rzecznik prasowa i ekspert ds. turystyki w HolidayCheck, wyjaśnia jednak, że nie jest to nowe zjawisko. - Już przed 2020 rokiem w wielu miejscach brakowało wykwalifikowanych pracowników. Pandemia drastycznie pogorszyła tę sytuację. W miejscowościach wakacyjnych, ale także w Niemczech, w wielu hotelach brakuje personelu, a menedżerowie mają trudności ze znalezieniem nowych pracowników - mówi.

Apartamenty
Skończyły się wakacje, ale nie wyjazdy. Polacy rezerwują noclegi na wrzesień
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Nowe Trendy
Badanie. Inflacja wzmacnia cenę jako kryterium wyboru podróży
Apartamenty
Europejskie Miasta: Pilnie uregulować najem krótkoterminowy. Warszawa i Kraków też "za"
Hotele
Niedrogi nocleg w stolicy dla dzieci? Warszawska Organizacja Turystyczna podpowiada
Popularne Trendy
W górę idą prognozy i oceny greckiej gospodarki. Duża zasługa w tym turystyki