Październik to kolejny po wrześniu miesiąc, w którym spadło obłożenie w porównaniu z poprzednim miesiącem. I choć wskaźniki frekwencji w ponad połowie hoteli utrzymały się na satysfakcjonujących poziomach, to wyraźnie zmniejszyła się grupa hoteli z obłożeniem przekraczającym 70 procent oraz zwiększyła się ta z frekwencją mniejszą niż 30 procent (w obu grupach zmiany o 10 punktów procentowych wobec września). Jednocześnie, w większych dysproporcjach niż we wrześniu, obiekty pozamiejskie i wypoczynkowe zanotowały gorsze wskaźniki niż hotele miejskie i biznesowe.
14 procent hoteli uczestniczących w ankiecie nie przekroczyło frekwencji 30 procent, a satysfakcjonujący poziom obłożenia powyżej 50 procent uzyskało 64 procent hoteli, w tym 33 procent obiektów powyżej 70 procent.
78 procent hoteli miejskich uzyskało frekwencję powyżej 50 procent. Obiekty, które nie przekroczyły obłożenia 30 procent, stanowiły 8 procent badanych.
Tylko 38 procent hoteli pozamiejskich zanotowało frekwencję powyżej 50 procent, a 14 procent uzyskało obłożenie poniżej 30 procent.
Zbliżone proporcje zanotowały obiekty w podziale na biznesowe i wypoczynkowe.