Portal Nocowanie.pl zbadał za pomocą ankiety nastroje właścicieli obiektów noclegowych. Wynika z niej, że ponad połowa (51 procent) respondentów nie jest zadowolona z ruchu w swoim obiekcie w mijającym roku. Zaledwie 12 procent ankietowanych zanotowało w całym roku duże obłożenie na poziomie 76-100 procent. Wypełnienie obiektów poniżej 50 procent zgłosiło 42 procent respondentów.
Ankietowani lepiej oceniają sam sezon letni, kiedy dużym obłożeniem mógł pochwalić się co czwarty z nich, a na bardzo niskie narzekało jedynie 12 procent.
- Przed nami jeszcze mocny finisz, zwłaszcza w górach widać spory ruch świąteczno-noworoczny, ale trzeba pamiętać, że za nami kilka trudnych sezonów. Najpierw pandemia, a potem kryzys wywołany wojną na Ukrainie, który zmusił Polaków do szukania oszczędności w warunkach wysokiej inflacji. Takich strat nie odpracowuje się z dnia na dzień - podkreśla wiceprezes serwisu Nocowanie.pl Tomasz Zaniewski, cytowany w komunikacie.
Nieuczciwa konkurencja solą w oku hotelarzy
Kilka słabych lat z rzędu to spore obciążenie, dlatego 12,5 procent badanych rozważa całkowite wycofanie się z biznesu, a 27 procent rozważa redukcję zatrudnienia.
Czytaj więcej
Firma analizująca rynek turystyczny, przyjrzała się bliżej cenom noclegów w hotelach, które prowadzą politykę zrównoważonego rozwoju i porównała z tymi, które takich praktyk nie stosują. Potwierdziło się, że certyfikaty pozwalają zarobić więcej, średnio o 5 procent.