Wyniki hoteli w marcu są na poziomie tych z lutego i nadal (podobnie jak w styczniu i lutym) słabsze od uzyskanych w tym samym miesiącu ubiegłego roku - wynika z najnowszej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
16 procent hoteli (2 pp. mniej niż w lutym) zanotowało obłożenie poniżej 30 procent, a 46 procent (tyle samo co w lutym) powyżej 50 procent, w tym 17 procent obiektów powyżej 70 procent (3 pp. więcej niż miesiąc temu).
Hotele biznesowe utrzymały lub poprawiły obłożenie względem poprzedniego miesiąca, natomiast obiekty wypoczynkowe straciły w efekcie braku gości korzystających z ferii zimowych przez cały luty.
Prawie połowa (49 procent) hoteli biznesowych uzyskała obłożenie powyżej 50 procent, w tym 17 procent powyżej 70 procent. To wyniki lepsze od lutowych o 7 pp. Frekwencji 30 procent nie osiągnęło 15 procent hoteli.
Natomiast w obiektach wypoczynkowych obłożenie było wyraźnie mniejsze niż miesiąc temu - tylko 35 procent przekroczyło frekwencję 50 procent (spadek o 13 pp.), w tym 19 procent miało obłożenie powyżej 70 procent. Frekwencję poniżej 30 procent zanotowało 15 procent hoteli.