Grecka turystyka straciła 14 mld euro. Najbardziej zawiedli Amerykanie i Rosjanie

Fot. Aleksander Kramarz

O 13,9 miliarda euro spadły w zeszłym roku wydatki turystów w Grecji. Dobra wiadomość jest taka, że goście przeznaczali średnio o 2,8 procent więcej na swój pobyt niż rok wcześniej – pokazuje raport Narodowego Banku Grecji.

Narodowy Bank Grecji opublikował wstępny raport podsumowujący przychody z turystyki w zeszłym roku. Wydatki odwiedzających spadły o 76,5 procent do 4,28 miliarda euro (mniej o 13,9 miliarda euro). Okazuje się jednak, że turyści przeznaczali na swój pobyt o 2,8 procent więcej niż przed rokiem.

Bardziej szczegółowa analiza pokazuje, że w wypadku gości z krajów unijnych spadek przychodów wyniósł 70,8 procent (2,84 miliarda euro), a z pozostałych – 82 procent (1,43 miliarda euro).

CZYTAJ TEŻ: Grecja: Zaszczepionych i przetestowanych przyjmiemy bez warunków

Turyści ze strefy euro wydali o 69,1 procent mniej (2,39 miliarda euro), z pozostałych państw unijnych o 77,5 procent mniej (451 milionów euro).

W wypadku Niemców zmiana na minus wynosiła 61,6 procent mniej niż przed rokiem (1,16 miliarda euro), Francuzów 66,3 procent (367 milionów euro), Brytyjczyków 70,8 procent (749 milionów euro), Amerykanów 93 procent (83 miliony euro), a Rosjan 96,9 procent (14 milionów euro).

Mniejsze przychody związane były ze spadkami liczby przyjazdów, co z kolei wynikało z ograniczeń wprowadzanych w ramach walki z pandemią koronawirusa. Statystyki pokazują, że w 2020 roku do Grecji przyjechało 7,38 miliona gości, czyli o 76,5 procent mniej niż rok wcześniej, kiedy było ich 31,35 miliona.

ZOBACZ TEŻ: Grecja: Turystyka dobra na kryzys, szukamy więc nowych gości

Spadek wśród osób podróżujących samolotem wyniósł 73,2 procent, a tych korzystających z transportu lądowego – 83,8 procent.

Gości z krajów unijnych było o 73,6 procent mniej (4,89 miliona), przy czym tych ze strefy euro o 68,9 procent mniej, a z pozostałych państw unijnych o 80,7 procent. Z innych rynków klientów było o 80,6 procent mniej (2,49 miliona). W tym liczba gości z Niemiec spadła o 62,1 procent (1,53 miliona), z Francji o 69,6 procent (469 tysięcy), z Wielkiej Brytanii o 69,5 procent (1,07 miliona), ze Stanów Zjednoczonych o 91 procent (107 tysięcy), a z Rosji o 95,6 procent (26 tysięcy).

WARTO: Europejska branża turystyczna: Stwórzmy plan powrotu turystyki

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pierwszy z nowych hoteli Red Sea już otwarty

Egipska sieć hoteli Red Sea należąca do niemieckiego touroperatora ETI otworzyła pierwszy z nowych ...

Eholiday: Klikasz i rezerwujesz pod nowym logo

Serwis turystyczno-noclegowy eholiday zmienił logo, kolory i grafikę strony internetowej. Modernizacja wizerunku to jeden ...

Accor nie marnuje jedzenia

Grupa hotelowa Accor rozpoczęła współpracę z twórcami aplikacji „Too Good To Go”, dzięki której ...

Gdański Gro-Tour ma kłopoty z wypłacalnością

Pomorski urząd marszałkowski wywiesił na swojej stronie internetowej apel o zgłaszanie się do niego ...

DER Touristik z większą ofertą niż planowana

Turcja, Grecja, Hiszpania i kilka dalekich krajów – DER Touristik podąża za rosnącym popytem ...