1,12 miliarda złotych przychodów to trzeci najlepszy wynik w historii spółki. W rekordowym 2019 roku przychody wyniosły one 1,61 miliarda złotych, a w 2018 roku - 1,3 miliarda złotych.
Czytaj więcej
Dane z lotnisk potwierdzają - z biurami podróży najwięcej turystów podróżowało w 2021 roku samolotami do Turcji, Grecji i Egiptu. Wzrosła rola czarterów - odradzają się najszybciej. Liderem nadal Enter Air.
Liczba wykonanych operacji lotniczych w porównaniu z rokiem 2020 wzrosła dwukrotnie. To dzięki szybkiemu powrotowi ruchu turystycznego W sezonie letnim 2021 roku spółka wykorzystywała flotę 26 samolotów (24 boeingi 737-800 i dwa 737 MAX 8). Na początku 2022 r. sprzedała jedną z maszyn, planuje w nadchodzącym sezonie wykorzystywać 25 własnych samolotów, a w razie zwiększonych potrzeb wynajmować dodatkowe samoloty na zasadzie wet-lease.
Spółka odnotowała 98,1 mln złotych EBITDA w 2021 r., co oznacza skok o 717 procent z 12 mln złotych w 2020 roku i 14,7 mln złotych straty operacyjnej wobec 149,9 mln złotych rok wcześniej. Strata netto wyniosła 117,1 mln złotych, podczas gdy rok wcześniej było to 154,1 mln złotych. Jak wyjaśnia spółka w komunikacie, strata netto wynika z ujemnych różnic kursów walut, które w analizowanym okresie wyniosły minus 66,2 mln złotych i z negatywnego wpływu covidu, szczególnie w okresie marzec-kwiecień i listopad-grudzień 2021 roku.
W samym IV kwartale 2021 r., który zgodnie ze specyfiką rynku turystycznego charakteryzuje się małym ruchem i który spółka wykorzystuje do zrobienia przeglądów samolotów, przygotowujących flotę do sezonu letniego, przewoźnik miał 275,7 mln złotych przychodów (wzrost o 415 procent, rok do roku) i 96 mln złotych straty netto w porównaniu z 55,4 mln złotych straty w IV kwartale 2020 roku.