Co druga z 17 tysięcy zatrudnionych przez Booking.com osób pracuje nad indywidualnymi zapytaniami potencjalnych klientów – informuje portal Touristik Aktuell. Tylko w Berlinie w centrum obsługi pracuje prawie tysiąc konsultantów, którzy w 25 językach odpowiadają na pytania internautów. – Kontakt osobisty pozostaje ważny nawet w czasach cyfryzacji – mówi Peter Verhoeven, dyrektor do spraw współpracy partnerskiej w Booking.com.

Firma chętnie współpracuje też z tradycyjnymi agentami turystycznymi. W ramach programu afiliacyjnego jego ofertę sprzedaje już 15 tysięcy partnerów. Dla nich główną zaletą tej kooperacji jest dostęp do 1,6 miliona ofert zakwaterowania. Około 30 procent z nich to typowe hotele, wśród propozycji znajdują się także mieszkania wakacyjne, łodzie, a nawet igloo. Łącznie portal dysponuje ponad 30 rodzajami zakwaterowania.

W Niemczech współpraca między serwisem a agentami została nawiązana po raz pierwszy pod koniec 2016 roku. Później do swojej oferty propozycje od Booking.com włączyła sieć biur DER. Agenci mają zagwarantowaną prowizję, której wysokość zależy od dostawcy i rodzaju oferty. Pieniądze przelewane są na konto sprzedawcy w kolejnym miesiącu lub wypłacane za pośrednictwem systemu Paypal.