Marriott: Niektóre hotele mogą już się nie otworzyć

Prezes Marriotta Arne Sorenson: Obecny kryzys jest najgorszym w historii firmy
Prezes Marriotta Arne Sorenson: Obecny kryzys jest najgorszym w historii firmy
Fot. AFP

Według prezesa Marriotta International Arne’a Sorensona kryzys wywołany koronawirusem to najgorszy okres w historii jego firmy od czasów wielkiego kryzysu i drugiej wojny światowej.

Arne Sorenson w nagranej wypowiedzi przeznaczonej dla pracowników Marriotta mówi, że setki hoteli zostały zamknięte, część z nich może się już nigdy nie otworzyć. Sytuacja finansowa jest poważniejsza niż w czwartym kwartale 2001 roku, najsłabszym w działalności spółki. Wówczas średni spadek przychodów wyniósł 25 procent – opisuje amerykański portal branży turystycznej Skift.

CZYTAJ TEŻ: Koronawirus wypłoszył gości z hoteli

Prezes wskazał kroki, jakie firma podejmuje w związku z kryzysem. Należą do nich oddelegowanie na urlop dziesiątek tysięcy pracowników na okres od  60 do 90 dni, skrócenie tygodnia pracy osobom, które nie są zatrudnione przez konkretne obiekty, ale odpowiadają na przykład za wyniki danych regionów lub pracują w centralach firmy.

Kolejne decyzje to ograniczenia wszystkich podróży służbowych poza koniecznymi i wstrzymanie zatrudniania, z wyjątkiem kilku stanowisk niezbędnych do funkcjonowania firmy. Prezes wykonawczy Bill Marriott Jr. i Arne Sorenson w ogóle nie będą pobierać pensji do końca 2020 roku, a kadra zarządzająca dostanie tylko połowę dotychczasowych wynagrodzenia. Marriott zawiesza też wszelkie projekty realizowane przez hotele, nie będzie również prowadził działań marketingowych.

ZOBACZ TAKŻE: Hiszpańskie hotele wypraszają gości. Muszą się zamknąć

Choć decyzje dotyczą całej sieci, to jednak ich zakres będzie różnił się w zależności od regionów, w których się znajdują i ich obłożenia. Na przykład część obiektów, które działają, zmniejszy zatrudnienie, zamknie niektóre piętra i punkty gastronomiczne. Pewne nadzieje na odbicie daje sytuacja w Chinach. Choć w szczycie epidemii biznes spadł tam o 90 procent, to teraz widać powolny powrót popytu. Na koniec prezes mówi, że co prawda jest to najtrudniejsza sytuacja biznesowa, w jakiej się znalazł, ale wspólnie uda się przetrwać ten kryzys, a w przyszłości odnosić sukcesy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zagłoba-Zygler dołączył do zespołu Rainbow

Podróżnik, pilot, działacz i agent turystyczny, kajakarz, a nawet początkujący aktor… jednym słowem Maciej ...

W biurach podróży rosną ceny i sprzedaż

Powiało wakacyjnym optymizmem. Wraz ze zbliżaniem się początku wakacji szkolnych wzrosło zainteresowanie wyjazdami. Biura ...

Dwie i trzy gwiazdki w grudniu w odwrocie

Średnia cena noclegu w grudniu 2019 r. wyniosła 248,11 zł i była o 1 ...

Amerykańskie firmy kuszą rabatami

U.S. Travel Association kolejny raz organizuje wyprzedaż ofert wakacyjnych. W akcji udział biorą znane ...

Andreea Cheratoiu pokieruje hotelem Sobieski

Z początkiem września stanowisko dyrektora generalnego warszawskiego Radissona Blu Sobieski objęła Andreea Cheratoiu, menedżerka ...

Czwarty wymiar dla kontrolerów lotniczych

Określanie pozycji samolotu w czterech wymiarach, czyli na podstawie szerokości i długości geograficznej, wysokości ...