„Obiekt bezpieczny higienicznie” – wytyczne w drodze

Fot. materiały prasowe

Polska Organizacja Turystyczna opracuje wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych. Te, które je spełnią, będą mogły reklamować się znakiem „Obiekt bezpieczny higienicznie”.

Polska Organizacja Turystyczna powołała zespół ds. autocertyfikacji hoteli i obiektów noclegowych, o czym zawiadamia w komunikacie. Jego zadaniem będzie opracowanie we współpracy z lekarzem epidemiologiem Pawłem Grzesiowskim i w oparciu o wytyczne Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dobrych praktyk i procedur higienicznych, które będą mogli wdrożyć właściciele obiektów noclegowych.

Głównym celem akcji jest zbudowanie zaufania gości do stanu bezpieczeństwa polskich obiektów noclegowych, nie mniej ważne jest szerzenie dobrych praktyk wśród gestorów bazy noclegowej – głosi komunikat.

CZYTAJ TEŻ: Dekalog bezpiecznego turysty. POT radzi, jak podróżować

– Dzięki otwarciu obiektów noclegowych i restauracji turystyka krajowa zaczyna się odradzać. To optymistyczna perspektywa przed czerwcowym długim weekendem i wakacjami – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk, cytowany w komunikacie. – Zdajemy sobie sprawę, że nadal najważniejsze jest bezpieczeństwo turystów i pracowników obiektów turystycznych, dlatego wspólnie z branżą wypracowaliśmy program autocertyfikacji obiektów noclegowych i lokali gastronomicznych znajdujących się w nich. Mamy bowiem świadomość, że zaufanie to podstawa, zarówno w życiu, jak i w biznesie, jakim jest turystyka – dodaje.

Z badania zleconego przez POT wynika, że w obecnej sytuacji aż 82 procent turystów podczas pobytu w hotelu zwraca uwagę na podwyższone standardy higieniczne. Obiekty, które wyróżnią się pod tym względem, mogą zyskać przewagę konkurencyjną zarówno na rynku krajowym, jak i za granicą – podkreśla POT.

Autocertyfikacja ma być bezpłatna i dobrowolna. Do programu może zgłosić się każdy legalnie działający obiekt, po zaakceptowaniu regulaminu i zadeklarowaniu spełnienia warunków. Kto podda się certyfikacji, będzie mógł używać w działaniach marketingowych znaku graficznego „Obiekt bezpieczny higienicznie”. Systematycznie aktualizowana lista autocertyfikowanych obiektów będzie dostępna na stronie bezpiecznyobiekt.pot.gov.pl.

W kolejnym etapie projektu regionalne i lokalne organizacje turystyczne będą losowo wizytować obiekty. Jeśli stwierdzą, że wbrew deklaracjom nie stosują się one do wytycznych, odbiorą im prawo do używania znaku „Obiekt bezpieczny higienicznie” i usuną z listy na stronie internetowej.

– Wierzę, że prace prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną wpłyną na poszerzenie wiedzy i zaufania, a przede wszystkim pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa w obiektach turystycznych. Dzięki temu goście będą mogli korzystać z tych informacji i dokonywać świadomych wyborów – mówi dyrektor pionu bezpieczeństwa w Polskim Holdingu Hotelowym, Barbara Podwysocka, która stoi na czele zespołu ds. autocertyfikacji. – Wspólnie uda nam się odzyskać zaufanie gości, jednocześnie dbając o zachowanie wytycznych. Tylko w ten sposób możemy pokonać epidemię i wrócić do nieco zmienionej już normalności – dodaje.

ZOBACZ TAKŻE: POT nawołuje do akcji „Zmień termin, nie odwołuj”

POT zapowiada również cykl webinariów z lekarzem epidemiologiem dla różnych rodzajów obiektów noclegowych. Pierwszy, dla gospodarstw agroturystycznych, odbędzie się 9 czerwca.

Organizacja będzie również wpierać marketingowo obiekty zarejestrowane w programie. Kampanię promocyjną zamierza prowadzić zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych, gdy otworzą się granice. Należy się spodziewać, że w szczególności dla turystów zagranicznych zapewnienie o spełnieniu wytycznych dotyczących bezpieczeństwa sanitarnego będzie jednym z kluczowych czynników wpływających na decyzje zakupowe – podkreśla POT.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sąd rozpatrzy skargę LOT-u

Sąd Najwyższy dopuścił do rozpoznania skargę kasacyjną złożoną przez PLL LOT na wyrok sądu ...

Grecja z pomysłami na ratowanie turystyki

Obniżenie VAT-u, opłat lotniskowych, podatku noclegowego i czasowe wsparcie dla pracowników hoteli to pomysły ...

Trzęsienie ziemi w Indonezji – panika wśród turystów

Rośnie liczba ofiar trzęsienia ziemi, które nawiedziło wyspę Lombok, w archipelagu Małych Wysp Sundajskich. ...

Hotel Sadie w Warszawie - wizualizacja

Best Western otwiera w Polsce pierwszy hotel Sadie

Grupa hotelowa Best Western Hotels & Resorts wprowadza do Polski markę hoteli butikowych Sadie. ...

Emirates i flydubai łączą siatki rejsów

Dubajscy przewoźnicy lotniczy Emirates i flydubai zawarli umowę o partnerstwie. Będą wykorzystywać swoje siatki ...

Rekord temperatury w Moskwie – na plus

W nocy z wtorku na środę temperatura w Moskwie osiągnęła rekordowy poziom 4,3 stopnia ...