Dziś w Centrum Geoedukacji Geonatura w Kielcach sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Andrzej Gut-Mostowy i p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Anna Salamończyk-Mochel wręczyli certyfikaty laureatom projektu Polskie Marki Turystyczne.

Tytuł ten zdobyły Jura Krakowsko-Częstochowska (zarządca Związek Gmin Jurajskich), EnoTarnowskie (winnice w regionie tarnowskim, Tarnowska Organizacja Turystyczna), Łódź (Łódzka Organizacja Turystyczna) i Poznań (Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna). Organizatorzy konkursu przyznali także trzy wyróżnienia - Górom Świętokrzyskim (zarządca Związek Gmin Gór Świętokrzyskich), Roztoczu (Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna) i szlakowi aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy Cha-KA-Bi (Lokalna Grupa Działania - Kanał Augustowski).

Czytaj więcej

POT ma 10 milionów złotych więcej na promowanie turystyki. Zainwestuje w sąsiadów

- Jest to okazja do promowania dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą, uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą jeszcze skuteczniej konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi - mówi Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie POT.

- Znak Polska Marka Turystyczna stał się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści krajowi i zagraniczni biorą go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży. Zarówno laureaci, jak i wyróżnieni reprezentują różne dziedziny rodzimej turystyki. To pokazuje, że marka turystyczna może być kreowana poprzez miejsca, smaki czy aktywność pośród polskiej natury - wyjaśnia Anna Salamończyk-Mochel.

- Jak podczas poprzedniej edycji, tegoroczni zwycięzcy mogą liczyć na wsparcie promocyjne na rynku krajowym i zagranicznym, udział w targach, warsztatach, podróżach studyjnych. POT tradycyjnie będzie prowadzić z uhonorowanymi zarządcami wspólne działania w ramach narodowego portalu turystycznego i pozostałych kanałów komunikacji - dodaje.

Do rywalizacji o tytuł Polskiej Marki Turystycznej w ramach ogłoszonego w ubiegłym roku, drugiego już naboru stanęło 30 podmiotów.

Czytaj więcej

Wrocławskie Hydropolis ze złotym certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej

Ideą zainicjowanego w 2018 roku projektu jest stworzenie katalogu najatrakcyjniejszych polskich regionów, profesjonalnie zarządzanych i promowanych. Jak wyjaśnia MSiT, marka turystyczna powinna być łatwo identyfikowalna, wyróżniać się wysokim poziomem oferty turystycznej i pobudzać ruch turystyczny, wpisując się jednocześnie w zasady zrównoważonego rozwoju.

Zdaniem jurorów z MSiT i POT kryteria te spełniają już Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń, które zostały laureatami pierwszej odsłony konkursu. Przyznano wówczas także sześć tytułów Polska Marka Turystyczna - kandydat obszarom, które mają potencjał, aby w przyszłości stać się rozpoznawalnymi markami turystycznymi - Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Mazurom Zachodnim, Ziemi Świętego Krzyża, Zamościowi, Szlakowi wokół Tatr i Puszczy Białowieskiej.