Dziś w Centrum Geoedukacji Geonatura w Kielcach sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Andrzej Gut-Mostowy i p.o. prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Anna Salamończyk-Mochel wręczyli certyfikaty laureatom projektu Polskie Marki Turystyczne.
Tytuł ten zdobyły Jura Krakowsko-Częstochowska (zarządca Związek Gmin Jurajskich), EnoTarnowskie (winnice w regionie tarnowskim, Tarnowska Organizacja Turystyczna), Łódź (Łódzka Organizacja Turystyczna) i Poznań (Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna). Organizatorzy konkursu przyznali także trzy wyróżnienia - Górom Świętokrzyskim (zarządca Związek Gmin Gór Świętokrzyskich), Roztoczu (Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna) i szlakowi aktywnej turystyki wodnej Czarnej Hańczy, Kanału Augustowskiego i Biebrzy Cha-KA-Bi (Lokalna Grupa Działania - Kanał Augustowski).
Czytaj więcej
Budżet Polskiej Organizacji Turystycznej wzrośnie w tym roku o 9,5 miliona złotych w porównaniu z rokiem 2021. Za te pieniądze lepiej wypromujemy się w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech. Ruszy też promocja powiązana z igrzyskami europejskimi.
- Jest to okazja do promowania dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą, uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą jeszcze skuteczniej konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi - mówi Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie POT.
- Znak Polska Marka Turystyczna stał się prestiżowym certyfikatem oznaczającym jakość, atrakcyjność i niezawodność, a turyści krajowi i zagraniczni biorą go pod uwagę przy planowaniu swoich podróży. Zarówno laureaci, jak i wyróżnieni reprezentują różne dziedziny rodzimej turystyki. To pokazuje, że marka turystyczna może być kreowana poprzez miejsca, smaki czy aktywność pośród polskiej natury - wyjaśnia Anna Salamończyk-Mochel.