Podczas „Polski za pół ceny” Polacy zaoszczędzą 2 miliony złotych

Chcemy wyciągnąć Polaków z centrów handlowych – mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marek Olszewski o akcji „Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny”, która ma się odbyć 31 marca – 2 kwietnia

Publikacja: 17.03.2017 18:41

Podczas „Polski za pół ceny” Polacy zaoszczędzą 2 miliony złotych

Foto: Filip Frydrykiewicz

POT szacuje, że ze zniżek skorzysta w tym czasie 100 tysięcy ludzi, a za atrakcje turystyczne zapłacą o 2 miliony złotych mniej niż gdyby płacili pełną cenę. W akcji weźmie udział 447 hoteli, ośrodków sportowych, lokali gastronomicznych, muzeów, atrakcji turystycznych. Jest wśród nich zarówno oblegana przez turystów Kopania Soli w Wieliczce jak i Muzeum Okręgowe w Koninie.

Najwięcej zgłosiło się branżowych uczestników w województwach małopolskim (66), dolnośląskim (54), mazowieckim (45), podkarpackim i pomorskim (po 36). Najmniej natomiast lubuskim (9), świętokrzyskim (10) i opolskim (11). Około 250 branżowych uczestników to obiekty noclegowe, po 120 reprezentuje gastronomię i „zwiedzanie”, a 100 kulturę i sztukę. Warunkiem wzięcia udziału w weekendzie było obniżenie o co najmniej 50 procent swojej usługi podstawowej.

Polska Organizacja Turystyczna, która organizuje to wydarzenie zapewnia, że zweryfikowała uczestników akcji. Jedna trzecia z nich bierze zresztą udział ponownie. Wcześniej udzieliła się w pierwszym takim wydarzeniu, organizowanym jesienią zeszłego roku. Jak jednak przyznał Michał Nykowski, kierujący w POT przygotowaniami, jego organizacja nie sprawdzi wszystkiego (np. czy oferowana cena rzeczywiście stanowi połowę ceny wyjściowej), liczy więc na uczciwość przedsiębiorców i na ich dbałość o własną markę.

Celem akcji, zainicjowanej przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, jest ożywienie ruchu turystycznego poza głównym sezonem. Udostępnienie ludziom miejsc i atrakcji na wyjątkowych warunkach. – Wyciągnijmy ludzi z centrów handlowych – mówił nowo mianowany prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Marek Olszewski. – Niech ruszą w Polskę, poznają kraj, jego dziedzictwo narodowe i przekonają się, jak wiele dobrego mogą zobaczyć niedaleko miejsca zamieszkania.

Jego zdaniem przedsiębiorcy turystyczni zyskają dzięki akcji promocję. – Spełnione marzenia przyciągną klientów drugim razem już za normalną stawkę – przekonywał.

– Jestem przekonany, że akcja przyjmie się na polskim rynku i stanie się naszą tradycją – wyjaśniał minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Jak przekonuje POT, możliwość skorzystania ze zniżki jest skuteczną zachętą, bo jak wynika z badań w 2015 roku główną przyczyną nieuczestniczenia Polaków w wyjazdach turystycznych były powody finansowe (34,8 procent).

Od 17 marca POT promuje akcję w internecie, w mediach społecznościowych, w szczególności na Facebooku (profil „Polska zobacz więcej – Weekend za pół ceny”) i na YouTube, w kanale PolandTravel.

Rok temu w akcji wzięło udział 400 podmiotów a ze zniżek skorzystało 60 tysięcy ludzi. Według POT w roku 2015 roku udział gospodarki turystycznej w PKB wyniósł 5,6 procent (w 2014 – 5,1 procent). Polska ma 50 tysięcy szlaków turystycznych, ponad 18 tysięcy rowerowych, ponad 800 muzeów, 145 parków krajobrazowych i narodowych i 14 obiektów wpisanych na listę UNESCO.

Szczegóły akcji na stronie: www.polskazobaczwiecej.pl.

POT szacuje, że ze zniżek skorzysta w tym czasie 100 tysięcy ludzi, a za atrakcje turystyczne zapłacą o 2 miliony złotych mniej niż gdyby płacili pełną cenę. W akcji weźmie udział 447 hoteli, ośrodków sportowych, lokali gastronomicznych, muzeów, atrakcji turystycznych. Jest wśród nich zarówno oblegana przez turystów Kopania Soli w Wieliczce jak i Muzeum Okręgowe w Koninie.

Najwięcej zgłosiło się branżowych uczestników w województwach małopolskim (66), dolnośląskim (54), mazowieckim (45), podkarpackim i pomorskim (po 36). Najmniej natomiast lubuskim (9), świętokrzyskim (10) i opolskim (11). Około 250 branżowych uczestników to obiekty noclegowe, po 120 reprezentuje gastronomię i „zwiedzanie”, a 100 kulturę i sztukę. Warunkiem wzięcia udziału w weekendzie było obniżenie o co najmniej 50 procent swojej usługi podstawowej.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?