„Akcja udowadnia, jak bogata jest oferta turystyczna stolicy Wielkopolski. Dzięki niej można zaplanować cały weekend – od noclegów, przez posiłki, aż po miejsca i atrakcje, które chcemy odwiedzić. To wszystko w cenach obniżonych o 50 procent przez jeden specjalny weekend w roku” – opisuje inicjator, czyli Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
– Naszą tajemnicą jest bardzo bogaty program. Po prostu nie da się zobaczyć wszystkiego, będąc turystą trzeba więc do Poznania wrócić, już niekoniecznie przy okazji naszej akcji – tłumaczy Wojciech Mania z PLOT, cytowany w komunikacie.
Na podstawie doświadczeń z wcześniejszych akcji, organizatorzy szacują, że w tegorocznym „Poznaniu za pół ceny” wzięło udział około 20 tysięcy ludzi, którzy skorzystali łącznie z 50 tysięcy – 60 tysięcy usług. Jak podkreślają, jest też efekt promocyjny akcji, bo dzięki niej o ofercie Poznania i okolic dowiadują się potencjalni turyści z kraju i zagranicy.
W tym roku dużym zainteresowaniem cieszył się program turystyczny, w tym wycieczki z przewodnikami, w których łącznie wzięło udział kilkaset osób. Jedną z nich były „Mroczne historie”. Tylko ich śladami podążało ponad 150 osób. Komplety uczestników były także podczas wycieczek prowadzonych w gwarze poznańskiej a organizowanych przez Lech Browary Wielkopolski i w Starym Browarze. Podczas weekendu za pół ceny Rogalowe Muzeum Poznania odwiedziło nie mniej niż 1500 ludzi.
Hitem okazała się propozycja Teatru Muzycznego, którym był recital Chopinowski w wykonaniu japońskiej pianistki Shizuki Okumury w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania przy placu Kolegiackim, czyli we wnętrzach, w których Chopin koncertował w roku 1828. Bezpłatne wejściówki rozeszły się błyskawicznie. Kolejki ustawiały się także do muzeów, licznych atrakcji, a nawet restauracji.