20 tysięcy ludzi na „Poznaniu za pół ceny”

Podczas ostatniego weekendu mieszkańcy Poznania i turyści tłumnie korzystali z ponad 140 ofert turystycznych w ramach akcji „Poznań za pół ceny”. Była to już dziesiąta taka impreza

Publikacja: 02.05.2017 08:55

20 tysięcy ludzi na „Poznaniu za pół ceny”

Foto: materiały prasowe

„Akcja udowadnia, jak bogata jest oferta turystyczna stolicy Wielkopolski. Dzięki niej można zaplanować cały weekend – od noclegów, przez posiłki, aż po miejsca i atrakcje, które chcemy odwiedzić. To wszystko w cenach obniżonych o 50 procent przez jeden specjalny weekend w roku” – opisuje inicjator, czyli Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.

– Naszą tajemnicą jest bardzo bogaty program. Po prostu nie da się zobaczyć wszystkiego,  będąc turystą trzeba więc do Poznania wrócić, już niekoniecznie przy okazji naszej akcji – tłumaczy Wojciech Mania z PLOT, cytowany w komunikacie.

Na podstawie doświadczeń z wcześniejszych akcji, organizatorzy szacują, że w tegorocznym „Poznaniu za pół ceny” wzięło udział około 20 tysięcy ludzi, którzy skorzystali łącznie z 50 tysięcy – 60 tysięcy usług. Jak podkreślają, jest też efekt promocyjny akcji, bo dzięki niej o ofercie Poznania i okolic dowiadują się potencjalni turyści z kraju i zagranicy.

W tym roku dużym zainteresowaniem cieszył się program turystyczny, w tym wycieczki z przewodnikami, w których łącznie wzięło udział kilkaset osób. Jedną z nich były „Mroczne historie”. Tylko ich śladami podążało ponad 150 osób. Komplety uczestników były także podczas wycieczek prowadzonych w gwarze poznańskiej a organizowanych przez Lech Browary Wielkopolski i w Starym Browarze. Podczas weekendu za pół ceny Rogalowe Muzeum Poznania odwiedziło nie mniej niż 1500 ludzi.

Hitem okazała się propozycja Teatru Muzycznego, którym był recital Chopinowski w wykonaniu japońskiej pianistki Shizuki Okumury w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania przy placu Kolegiackim, czyli we wnętrzach, w których Chopin koncertował w roku 1828. Bezpłatne wejściówki rozeszły się błyskawicznie. Kolejki ustawiały się także do muzeów, licznych atrakcji, a nawet restauracji.

Organizatorem akcji „Poznań za pół ceny” od samego początku jest stowarzyszenie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. W pierwszej edycji wzięły w niej udział głównie podmioty z branży turystycznej zrzeszone w tej organizacji. „To one udowodniły, że wykorzystanie pomysłu wyprzedaży w promocji turystycznej ma sens”. Program pierwszej edycji składał się z 36 miejsc i atrakcji, drugiej z 60, by podczas trzeciej, w 2010 roku, przekroczyć 100. Podczas ostatniej edycji akcji można było skorzystać ze 140-180 ofert.

„Akcja udowadnia, jak bogata jest oferta turystyczna stolicy Wielkopolski. Dzięki niej można zaplanować cały weekend – od noclegów, przez posiłki, aż po miejsca i atrakcje, które chcemy odwiedzić. To wszystko w cenach obniżonych o 50 procent przez jeden specjalny weekend w roku” – opisuje inicjator, czyli Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.

– Naszą tajemnicą jest bardzo bogaty program. Po prostu nie da się zobaczyć wszystkiego,  będąc turystą trzeba więc do Poznania wrócić, już niekoniecznie przy okazji naszej akcji – tłumaczy Wojciech Mania z PLOT, cytowany w komunikacie.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty