Targi składają się z trzech „salonów”, jak mówi dyrektor imprezy Anna Czaban. Oprócz stricte turystycznego w sąsiednich halach odbywają się równolegle jeszcze Camper Caravan Show 2017 i Warszawski Salon Jachtowy.
Organizatorzy podają różne liczby wystawców. W reklamach radiowych mówią o 200, w rozmowie z Turystyką.rp.pl Anna Czaban podaje liczbę 300. Jest ona jednak wyraźnie przesadzona. Niektórych krajów których obecność sugerują plakaty nie udało nam się na targach zobaczyć (Wielka Brytania, Włochy, Francja). – Generalnie są wystawcy z całego świata, z Kuby, Festiwal Kultur Azji obejmujący Indonezję, Tunezję, Kazachstan i Uzbekistan i stanowiący jedną dużą część ekspozycji. Poza tym mamy kraje Ameryki Południowej, RPA i inne afrykańskie – wylicza Czaban. – W części polskiej natomiast reprezentowanych jest pięć województw: mazowieckie, świętokrzyskie, łódzkie i kujawsko-pomorskie. Poza tym z miast: Piotrków Trybunalski, Żyrardów, Parczew, Bochnia.
Znaczną część salonu turystycznego zajmuje Festiwal Podróżników National Geographic Polska, a także prezentacja serwisu lotniczo-podróżniczego Fly4Free.
Polska – Meksyk dwa bratanki
Krajem partnerskim imprezy jest Meksyk. Jak opowiadał podczas konferencji prasowej przewodniczący Meksykańskiej Organizacji Turystycznej Héctor Flores-Santana, w 2016 roku odwiedziło ten kraj 35 milionów cudzoziemców. – To ustawia nas na ósmej pozycji w światowym rankingu najczęściej odwiedzanych krajów świata – zauważa Flores. – W 2012 roku zajmowaliśmy w nim 15. pozycję.
Turystyka stanowi 8,7 procent meksykańskiego PKB i zapewnia 10 milionów miejsc pracy w sektorze.