Kenia ma nową strategię dla turystyki

2,5 tysiąca nowych łóżek hotelowych, rozbudowa sieci połączeń, nowoczesny terminal dla statków wycieczkowych i więcej produktów niszowych – to turystyczna strategia Kenii na najbliższe lata

Publikacja: 08.11.2017 10:35

Kenia ma nową strategię dla turystyki

Foto: Pixabay

W ciągu najbliższych dwóch lat w Kenii ma zostać otwartych 13 nowych hoteli, dzięki czemu liczba łóżek dla gości zwiększy się o 2,5 tysiąca – informuje portal Travel Weekly. Wśród sieci, które uruchomią tam swoje obiekty, znajdują się Marriott, Movenpick, Kempinski, Hilton i Sheraton.

Rozbudowa infrastruktury hotelowej to nie jedyne inwestycje, które prowadzone będą w Kenii w najbliższych latach. Kraj przedstawił plan rozwoju turystyki do 2030 roku, który jest częścią strategii gospodarczej tego kraju do 2030 roku. Fatuma Hirsi Mohamed, sekretarz generalny w Ministerstwie Turystyki Kenii, powiedział w czasie targów WTM w Londynie, że resort pracował nad wspomnianym dokumentem od zeszłego roku, a efektem jego działań będzie unowocześnienie sektora turystycznego i dopasowanie go do potrzeb dzisiejszych podróżnych.

– Spoglądamy na cztery główne obszary, które obejmują rozwój oferty poza typowy wypoczynek na plaży i safari. Chcemy więc stawiać na turystykę sportową, przygodową, związaną z dziedzictwem i kulinarną. Mamy 44 plemiona, a każde z nich ma własną kulturę i kuchnię – wyjaśnia Mohamed.

Kolejny punkt strategii to innowacyjne rozwiązania, które będą włączone do promocji Kenii. Mowa o stworzeniu aplikacji mobilnych i wykorzystaniu innych możliwości, jakie daje dzisiejsza technologia. W strategii marketingowej wykorzystane mają być media społecznościowe i treści tworzone przez użytkowników. Czwarte pole działania to zwiększenie nakładów na infrastrukturę i pozyskiwanie nowych inwestorów.

W kraju powstają też nowe połączenia transportowe. Autostrada między Nairobi a Mombasą, nowa linia kolejowa Madaraka Express uruchomiona w czerwcu tego roku i lotnisko regionalne Isiolo w pobliżu Laikipia mają poprawić dostępność kraju dla turystów z zagranicy. W planach znajduje się otwarcie w przyszłym roku nowoczesnego terminalu dla statków pasażerskich w Mombasie. Korzystaniem z niego jako z portu macierzystego już zainteresowana jest linia Princess Cruises.

Z kolei Kenijska Organizacja Turystyczna wprowadziła 48-godzinne wizy tranzytowe, które mają być dostępne dla pasażerów przejeżdżających przez ten kraj od stycznia 2018 roku.

W ciągu najbliższych dwóch lat w Kenii ma zostać otwartych 13 nowych hoteli, dzięki czemu liczba łóżek dla gości zwiększy się o 2,5 tysiąca – informuje portal Travel Weekly. Wśród sieci, które uruchomią tam swoje obiekty, znajdują się Marriott, Movenpick, Kempinski, Hilton i Sheraton.

Rozbudowa infrastruktury hotelowej to nie jedyne inwestycje, które prowadzone będą w Kenii w najbliższych latach. Kraj przedstawił plan rozwoju turystyki do 2030 roku, który jest częścią strategii gospodarczej tego kraju do 2030 roku. Fatuma Hirsi Mohamed, sekretarz generalny w Ministerstwie Turystyki Kenii, powiedział w czasie targów WTM w Londynie, że resort pracował nad wspomnianym dokumentem od zeszłego roku, a efektem jego działań będzie unowocześnienie sektora turystycznego i dopasowanie go do potrzeb dzisiejszych podróżnych.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku