Kenia ma nową strategię dla turystyki

2,5 tysiąca nowych łóżek hotelowych, rozbudowa sieci połączeń, nowoczesny terminal dla statków wycieczkowych i więcej produktów niszowych – to turystyczna strategia Kenii na najbliższe lata

Publikacja: 08.11.2017 10:35

Kenia ma nową strategię dla turystyki

Foto: Pixabay

W ciągu najbliższych dwóch lat w Kenii ma zostać otwartych 13 nowych hoteli, dzięki czemu liczba łóżek dla gości zwiększy się o 2,5 tysiąca – informuje portal Travel Weekly. Wśród sieci, które uruchomią tam swoje obiekty, znajdują się Marriott, Movenpick, Kempinski, Hilton i Sheraton.

Rozbudowa infrastruktury hotelowej to nie jedyne inwestycje, które prowadzone będą w Kenii w najbliższych latach. Kraj przedstawił plan rozwoju turystyki do 2030 roku, który jest częścią strategii gospodarczej tego kraju do 2030 roku. Fatuma Hirsi Mohamed, sekretarz generalny w Ministerstwie Turystyki Kenii, powiedział w czasie targów WTM w Londynie, że resort pracował nad wspomnianym dokumentem od zeszłego roku, a efektem jego działań będzie unowocześnienie sektora turystycznego i dopasowanie go do potrzeb dzisiejszych podróżnych.

– Spoglądamy na cztery główne obszary, które obejmują rozwój oferty poza typowy wypoczynek na plaży i safari. Chcemy więc stawiać na turystykę sportową, przygodową, związaną z dziedzictwem i kulinarną. Mamy 44 plemiona, a każde z nich ma własną kulturę i kuchnię – wyjaśnia Mohamed.

Kolejny punkt strategii to innowacyjne rozwiązania, które będą włączone do promocji Kenii. Mowa o stworzeniu aplikacji mobilnych i wykorzystaniu innych możliwości, jakie daje dzisiejsza technologia. W strategii marketingowej wykorzystane mają być media społecznościowe i treści tworzone przez użytkowników. Czwarte pole działania to zwiększenie nakładów na infrastrukturę i pozyskiwanie nowych inwestorów.

W kraju powstają też nowe połączenia transportowe. Autostrada między Nairobi a Mombasą, nowa linia kolejowa Madaraka Express uruchomiona w czerwcu tego roku i lotnisko regionalne Isiolo w pobliżu Laikipia mają poprawić dostępność kraju dla turystów z zagranicy. W planach znajduje się otwarcie w przyszłym roku nowoczesnego terminalu dla statków pasażerskich w Mombasie. Korzystaniem z niego jako z portu macierzystego już zainteresowana jest linia Princess Cruises.

Z kolei Kenijska Organizacja Turystyczna wprowadziła 48-godzinne wizy tranzytowe, które mają być dostępne dla pasażerów przejeżdżających przez ten kraj od stycznia 2018 roku.

W ciągu najbliższych dwóch lat w Kenii ma zostać otwartych 13 nowych hoteli, dzięki czemu liczba łóżek dla gości zwiększy się o 2,5 tysiąca – informuje portal Travel Weekly. Wśród sieci, które uruchomią tam swoje obiekty, znajdują się Marriott, Movenpick, Kempinski, Hilton i Sheraton.

Rozbudowa infrastruktury hotelowej to nie jedyne inwestycje, które prowadzone będą w Kenii w najbliższych latach. Kraj przedstawił plan rozwoju turystyki do 2030 roku, który jest częścią strategii gospodarczej tego kraju do 2030 roku. Fatuma Hirsi Mohamed, sekretarz generalny w Ministerstwie Turystyki Kenii, powiedział w czasie targów WTM w Londynie, że resort pracował nad wspomnianym dokumentem od zeszłego roku, a efektem jego działań będzie unowocześnienie sektora turystycznego i dopasowanie go do potrzeb dzisiejszych podróżnych.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Materiał Promocyjny
Naszą siłą jest różnorodność
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży