W ciągu najbliższych dwóch lat w Kenii ma zostać otwartych 13 nowych hoteli, dzięki czemu liczba łóżek dla gości zwiększy się o 2,5 tysiąca – informuje portal Travel Weekly. Wśród sieci, które uruchomią tam swoje obiekty, znajdują się Marriott, Movenpick, Kempinski, Hilton i Sheraton.
Rozbudowa infrastruktury hotelowej to nie jedyne inwestycje, które prowadzone będą w Kenii w najbliższych latach. Kraj przedstawił plan rozwoju turystyki do 2030 roku, który jest częścią strategii gospodarczej tego kraju do 2030 roku. Fatuma Hirsi Mohamed, sekretarz generalny w Ministerstwie Turystyki Kenii, powiedział w czasie targów WTM w Londynie, że resort pracował nad wspomnianym dokumentem od zeszłego roku, a efektem jego działań będzie unowocześnienie sektora turystycznego i dopasowanie go do potrzeb dzisiejszych podróżnych.
– Spoglądamy na cztery główne obszary, które obejmują rozwój oferty poza typowy wypoczynek na plaży i safari. Chcemy więc stawiać na turystykę sportową, przygodową, związaną z dziedzictwem i kulinarną. Mamy 44 plemiona, a każde z nich ma własną kulturę i kuchnię – wyjaśnia Mohamed.
Kolejny punkt strategii to innowacyjne rozwiązania, które będą włączone do promocji Kenii. Mowa o stworzeniu aplikacji mobilnych i wykorzystaniu innych możliwości, jakie daje dzisiejsza technologia. W strategii marketingowej wykorzystane mają być media społecznościowe i treści tworzone przez użytkowników. Czwarte pole działania to zwiększenie nakładów na infrastrukturę i pozyskiwanie nowych inwestorów.
W kraju powstają też nowe połączenia transportowe. Autostrada między Nairobi a Mombasą, nowa linia kolejowa Madaraka Express uruchomiona w czerwcu tego roku i lotnisko regionalne Isiolo w pobliżu Laikipia mają poprawić dostępność kraju dla turystów z zagranicy. W planach znajduje się otwarcie w przyszłym roku nowoczesnego terminalu dla statków pasażerskich w Mombasie. Korzystaniem z niego jako z portu macierzystego już zainteresowana jest linia Princess Cruises.