Na świecie finansowanie promocji danego kraju prowadzone jest za pieniądze publiczne i prywatne. W Turcji to samo państwo łoży na reklamę – zauważa dyrektor wydziału promocji turystycznej w Ministerstwie Kultury i Turystyki Irfan Önal. Önal, na którego wypowiedź powołuje się rosyjska organizacja ATOR, przyznaje jednak, że już dziś część projektów toczy się przy udziale przedsiębiorców.

Jak mówi, w ostatnich czterech latach rząd kładł duży nacisk na obecność w mediach społecznościowych, jednocześnie nie rezygnując z tradycyjnych form reklamy, częściowo realizowanej także we współpracy z 76 touroperatorami z całej Europy. W przyszłym roku państwo nadal będzie prowadzić kampanię reklamową i zamierza zwiększyć budżet na ten cel. Plany obejmują wykorzystanie nośników zewnętrznych, ale też inne kampanie, które zapewnią efektywne wykorzystanie pieniędzy i wesprą organizatorów i agentów turystycznych.

2018 rok ogłoszony został Rokiem Troi, przypada wtedy 20 rocznica wpisania miasta na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W ramach tego projektu otwarte zostanie muzeum, w którym będzie można zobaczyć cenne eksponaty skradzione, a później zwrócone, Turcji. Na otwarcie zaproszono hollywoodzkie gwiazdy, które występowały w filmie „Troja” – Brada Pitta, Orlando Blooma, Erica Bana i Diane Kruger. Szacuje się, że uroczystości związane z obchodzeniem rocznicy przyciągną 700 tysięcy odwiedzających.

Jak podkreśla Önal, działania wokół Troi mają być kotwicą medialną, kraj będzie jednak nadal organizował tradycyjne festiwale promujące kulturę i turystykę. Większy nacisk ma być położony też na potencjał gastronomiczny Turcji, te projekty będą głównie reklamowane w portalach społecznościowych, ale też w mediach związanych z podróżami.