Ceny obniżyło 661 przedsiębiorców – hotelarzy, restauratorów, muzea, atrakcje turystyczne, ośrodki sportowe. To o około 20 procent więcej niż podczas poprzedniej, jesiennej, edycji akcji.
– To wydarzenie pokazuje, że chcemy wypoczywać w Polsce również w tak zwanym sezonie niskim – mówił podczas konferencji dla mediów inaugurującej wiosenną odsłonę wydarzenia Witold Bańka, minister sportu i turystyki, a zarazem pomysłodawca i inicjator wydarzenia („to jego dziecko” – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk). – Te dwa weekendy w roku proponowane w ramach akcji mają też za zadanie ukazać piękno i atrakcyjność naszego kraju, mającego do zaoferowania fantastyczne usługi. Rosnąca liczba partnerów potwierdza, że weekend za pół ceny stał się już turystyczną tradycją – dodał. „Strategicznymi partnerami” akcji są są PLL LOT i PKP Intercity.
Największa liczba przedsiębiorców, stu, zgłosiła swój udział w województwie małopolskim. Na drugim miejscu uplasowało się województwo dolnośląskie z 72 uczestnikami. Trzecie miejsce zajęło pomorskie z 70 podmiotami, oferującymi usługi turystyczne z 50-procentową zniżką.
Najwięcej usług oferują obiekty noclegowe (36 procent), „usługi zwiedzania” (18 procent) i gastronomia (16 procent). Dalsze pozycje zajmują tańsze oferty ze sfery kultury i sztuki (9 procent), sportu i rekreacji (5 procent), agroturystyczne (4 procent), uzdrowisk i spa (3 procent).
– Dowodem, że Polacy chcą wypoczywać w Polsce są statystyki – w minionym roku miało miejsce prawie 46 milionów podróży wewnątrz kraju, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w stosunku do 2016 roku i niemal 15-procentowy do 2015 roku – zaznaczył Bańka. – Sama akcja pokazuje zaś, że obniżenie ceny przez dany podmiot jest najlepszym sposobem jego promowania – zapewniał.