Polska za pół ceny – można już rezerwować

Od dzisiaj turyści mogą rezerwować sobie usługi zgłoszone w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Impreza odbędzie się między 9 a 11 marca. Za rok być może również zaproszeni zostaną turyści z zagranicy

Publikacja: 21.02.2018 16:12

Konferencja Witolda Bańki odbyła się na Stadionie Narodowym. Ministrowi towarzyszylio grono pracowni

Konferencja Witolda Bańki odbyła się na Stadionie Narodowym. Ministrowi towarzyszylio grono pracowników Polskiej Organizacji Turystyki

Foto: Anna Kłossowska

Ceny obniżyło 661 przedsiębiorców – hotelarzy, restauratorów, muzea, atrakcje turystyczne, ośrodki sportowe. To o około 20 procent więcej niż podczas poprzedniej, jesiennej, edycji akcji.

– To wydarzenie pokazuje, że chcemy wypoczywać w Polsce również w tak zwanym sezonie niskim – mówił podczas konferencji dla mediów inaugurującej wiosenną odsłonę wydarzenia Witold Bańka, minister sportu i turystyki, a zarazem pomysłodawca i inicjator wydarzenia („to jego dziecko” – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk). – Te dwa weekendy w roku proponowane w ramach akcji mają też za zadanie ukazać piękno i atrakcyjność naszego kraju, mającego do zaoferowania fantastyczne usługi. Rosnąca liczba partnerów potwierdza, że weekend za pół ceny stał się już turystyczną tradycją – dodał. „Strategicznymi partnerami” akcji są są PLL LOT i PKP Intercity.

Największa liczba przedsiębiorców, stu, zgłosiła swój udział w województwie małopolskim. Na drugim miejscu uplasowało się województwo dolnośląskie z 72 uczestnikami. Trzecie miejsce zajęło pomorskie z 70 podmiotami, oferującymi usługi turystyczne z 50-procentową zniżką.

Najwięcej usług oferują obiekty noclegowe (36 procent), „usługi zwiedzania” (18 procent) i gastronomia (16 procent). Dalsze pozycje zajmują tańsze oferty ze sfery kultury i sztuki (9 procent), sportu i rekreacji (5 procent), agroturystyczne (4 procent), uzdrowisk i spa (3 procent).

– Dowodem, że Polacy chcą wypoczywać w Polsce są statystyki – w minionym roku miało miejsce prawie 46 milionów podróży wewnątrz kraju, co stanowi kilkuprocentowy wzrost w stosunku do 2016 roku i niemal 15-procentowy do 2015 roku – zaznaczył Bańka. – Sama akcja pokazuje zaś, że obniżenie ceny przez dany podmiot jest najlepszym sposobem jego promowania – zapewniał.

– Oceniamy, że wiosenna impreza przyciągnie co najmniej 150 tysięcy zainteresowanych, a jesienią pewnie przekroczymy tę liczbę – dodawał Andrzejczyk. Jak zdradził, Turystyce.rp.pl w przyszłym roku POT zamierza promować akcję na zagranicą, na wybranych rynkach.

Pierwsza ogólnokrajowa akcja „Polska za pół ceny” miała miejsce we wrześniu 2016 roku. Wzięło w niej udział 396 partnerów, a skorzystało z niej 60 tysięcy turystów. Sam koncept „weekendu za pół ceny” jako pierwszy dziesięć lat temu wprowadziła Poznańska Regionalna Organizacja Turystyczna, a za nią w ślad poszły inne miasta i regiony.

Lista proponowanych usług znajduje się na stronie www.polskazobaczwiecej.pl

Ceny obniżyło 661 przedsiębiorców – hotelarzy, restauratorów, muzea, atrakcje turystyczne, ośrodki sportowe. To o około 20 procent więcej niż podczas poprzedniej, jesiennej, edycji akcji.

– To wydarzenie pokazuje, że chcemy wypoczywać w Polsce również w tak zwanym sezonie niskim – mówił podczas konferencji dla mediów inaugurującej wiosenną odsłonę wydarzenia Witold Bańka, minister sportu i turystyki, a zarazem pomysłodawca i inicjator wydarzenia („to jego dziecko” – mówił prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk). – Te dwa weekendy w roku proponowane w ramach akcji mają też za zadanie ukazać piękno i atrakcyjność naszego kraju, mającego do zaoferowania fantastyczne usługi. Rosnąca liczba partnerów potwierdza, że weekend za pół ceny stał się już turystyczną tradycją – dodał. „Strategicznymi partnerami” akcji są są PLL LOT i PKP Intercity.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Tendencje
Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać