Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA), organizacja odpowiedzialna za promocję Ras al-Chajma, przedstawiła założenia strategii promocji na lata 2019-2021. Zapisano w niej, że emirat ma być najszybciej rozwijającym się kierunkiem turystycznym w regionie. Do 2021 roku chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie, do 2025 roku – dwa razy więcej.
Żeby zrealizować cel, lokalne władze chcą inwestować w rozwój atrakcji turystycznych, związanych przede wszystkim z dziedzictwem kulturowym i przyrodą emiratu, i wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa działające w tym obszarze.
– Nasza oferta turystyczna rozwija się, musimy być pewni, że kierunek jest atrakcyjny dla osób, które chcą spędzać czas poza hotelami i kurortami – mówi prezes RAKTDA Haitham Mattar i dodaje, że organizacja planuje nie tylko zróżnicować ofertę, ale też wypromować kierunek w sposób, który pozwoli pozyskać bogatszych podróżnych przez cały rok.
Nowy plan rozwoju turystyki to także szansa na stworzenie miejsc pracy. Do 2021 roku w sektorze zatrudnienie znaleźć ma dodatkowe 10 tysięcy osób.
Jednym z najważniejszych wydarzeń w 2018 roku było otwarcie najdłuższej na świecie tyrolki. To sprawiło, że Ras al-Chajma została zauważona jako ciekawy kierunek dla aktywnych podróżnych. Kolejne kamienie milowe to stworzenie kalendarza wydarzeń na światowym poziomie, otwarcie przedstawicielstw RAKTDA za granicą i przeprowadzenie serii prezentacji. Dzięki temu udało się wzmocnić współpracę z branżą turystyczną.