Ras al-Chajma ma nową strategię dla turystyki

Do 2021 roku Ras al-Chajma chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie – to jedno z założeń opracowanej przez emirat strategii, która ma obowiązywać przez najbliższe trzy lata

Publikacja: 23.01.2019 07:32

Ras al-Chajma ma nową strategię dla turystyki

Foto: Ras Al Khaimah Tourism Development Authority

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA), organizacja odpowiedzialna za promocję Ras al-Chajma, przedstawiła założenia strategii promocji na lata 2019-2021. Zapisano w niej, że emirat ma być najszybciej rozwijającym się kierunkiem turystycznym w regionie. Do 2021 roku chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie, do 2025 roku – dwa razy więcej.

Żeby zrealizować cel, lokalne władze chcą inwestować w rozwój atrakcji turystycznych, związanych przede wszystkim z dziedzictwem kulturowym i przyrodą emiratu, i wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa działające w tym obszarze.

– Nasza oferta turystyczna rozwija się, musimy być pewni, że kierunek jest atrakcyjny dla osób, które chcą spędzać czas poza hotelami i kurortami – mówi prezes RAKTDA Haitham Mattar i dodaje, że organizacja planuje nie tylko zróżnicować ofertę, ale też wypromować kierunek w sposób, który pozwoli pozyskać bogatszych podróżnych przez cały rok.

Nowy plan rozwoju turystyki to także szansa na stworzenie miejsc pracy. Do 2021 roku w sektorze zatrudnienie znaleźć ma dodatkowe 10 tysięcy osób.

Jednym z najważniejszych wydarzeń w 2018 roku było otwarcie najdłuższej na świecie tyrolki. To sprawiło, że Ras al-Chajma została zauważona jako ciekawy kierunek dla aktywnych podróżnych. Kolejne kamienie milowe to stworzenie kalendarza wydarzeń na światowym poziomie, otwarcie przedstawicielstw RAKTDA za granicą i przeprowadzenie serii prezentacji. Dzięki temu udało się wzmocnić współpracę z branżą turystyczną.

Emirat dostrzega również potrzebę powiększenia bazy noclegowej. W ciągu najbliższych trzech lat do sprzedaży wejdzie 5 tysięcy dodatkowych pokojów w hotelach, należących do takich marek jak Marriott, Mövenpick, Sheraton, Anantara, Rezidor, InterContinental i Conrad. Obecnie dostępnych jest 6,5 tysiąca pokojów.

Pod koniec grudnia zeszłego roku TUI uruchomił czarterowe połączenie do Ras al-Chajma z Wrocławia. Loty te wykonuje dla touroperatora Enter Air. Z Polski bezpośrednio do emiratu można dolecieć także z Warszawy, Katowic i Poznania.

Ras Al Khaimah Tourism Development Authority (RAKTDA), organizacja odpowiedzialna za promocję Ras al-Chajma, przedstawiła założenia strategii promocji na lata 2019-2021. Zapisano w niej, że emirat ma być najszybciej rozwijającym się kierunkiem turystycznym w regionie. Do 2021 roku chce przyjmować 1,5 miliona gości rocznie, do 2025 roku – dwa razy więcej.

Żeby zrealizować cel, lokalne władze chcą inwestować w rozwój atrakcji turystycznych, związanych przede wszystkim z dziedzictwem kulturowym i przyrodą emiratu, i wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa działające w tym obszarze.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku