Przedstawiciele Miejskiego Biura Kultury i Turystyki w Pekinie oraz pekińskich biur podróży przyjechali do Warszawy, by promować stolicę Państwa Środka. W poniedziałek w warszawskim centrum handlowym Blue City zorganizowali imprezę pod hasłem „Magiczny Pekin” – krótką relację z niej opublikowała dzień później chińska agencja prasowa Xinhua.
Odbyły się pokazy tańców i sztuk walki. Można było spróbować chińskich herbat i poznać sztukę ich parzenia, przebrać się w chińskie stroje, samodzielnie zrobić maskę operową i obejrzeć dawny i współczesny Pekin na ponad 40 fotografiach. Swoją ofertę prezentowały też linie lotnicze Air China i LOT oraz Konsorcjum Polskich Biur Podróży, organizator wycieczek do Chin.
Czytaj też: „Chińskie piosenkarki w polskich Tatrach”.
Wczoraj z kolei goście z Chin spotkali się w siedzibie Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej z przedstawicielami polskiej branży turystycznej, by porozmawiać o możliwościach współpracy w turystyce.
– Pekin ma 23 miliony mieszkańców, którzy podróżują średnio pięć razy w roku. Planując wyjazd, zwracają uwagę na trzy czynniki: bezpośrednie połączenie lotnicze, pełną obsługę touroperatora i bezpieczeństwo – mówiła goszcząca pierwszy raz w Warszawie wicedyrektor (w randze wiceministra) Miejskiego Biura Kultury i Turystyki w Pekinie, Wang Yue. – Wiele krajów, na przykład Stany Zjednoczone czy Japonia, obsługuje chiński rynek od lat. Chińczycy, którzy mogą wyjechać za granicę, już w nich byli i teraz zaczynają rozglądać się za nowościami – kontynuowała. Jej zdaniem taką nowością może stać się dla Chińczyków Europa Wschodnia.