Książę Harry angażuje się w turystykę

Brytyjski książę Harry stanął na czele organizacji Travalyst, której celem jest propagowanie zrównoważonego rozwoju turystyki. Jej członkami-założycielami są Booking.com, Ctrip, Skyscanner, TripAdvisor i Visa

Publikacja: 05.09.2019 07:02

Książę Harry angażuje się w turystykę

Foto: AFP

Jak piszą na stronie Travalyst jej założyciele, celem przedsięwzięcia jest rozwijanie turystyki w sposób, który nie przynosi nikomu szkody. Zdaniem organizacji turystyka powinna mieć pozytywny wpływ na lokalne społeczności i przyczyniać się do ich rozwoju. Trzeba też znaleźć nowe sposoby na ochronę środowiska, w tym zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.

Czytaj też: „Niechęć do turystów będzie narastać”.

Organizacja pokazuje, jak ważną gałęzią gospodarki jest turystyka i powołuje się przy tym na statystyki. Wedle danych Banku Światowego od 2000 roku liczba wyjeżdżających za granicę podwoiła się, a do 2030 roku ma wzrosnąć o kolejne 100 procent. Światowa Organizacja Turystyki podaje, że wówczas po świecie podróżować będzie 1,8 miliarda osób. Z kolei z obliczeń Światowej Rady Podróży i Turystyki wynika, że w 2018 roku przychody sektora wniosły 8,8 biliona dolarów, a zatrudnienie w branży znalazło 10 procent wszystkich pracujących na całym świecie.

Na razie organizacja nie podaje, co zamierza zrobić. Wiadomo tylko, że ma opierać się na trzech filarach – działaniu samych przedsiębiorców w sposób zrównoważony, uświadamianiu turystów i ułatwianiu im właściwych wyborów oraz wspieraniu mieszkańców.

Zobacz także: „Touroperatorzy mogą zatrzymać overtourism”.

– Podróżowanie pozwala otworzyć się ludziom na inne kultury, doświadczenia i docenić, co świat ma do zaoferowania. W związku z rozwojem turystyki trzeba przyspieszyć wdrażanie praktyk zrównoważonego rozwoju w skali światowej. Przybliżając do siebie firmy, konsumentów i lokalne społeczności możemy w najlepszy możliwy sposób chronić kierunki i ekosystem dla przyszłych pokoleń – powiedział książę Harry.

Jak mówi raport Bookingu.com z 2019 roku 71 procent pytanych uważa, że firmy powinny mieć więcej ofert wpisujących się w ideę zrównoważonego rozwoju. 68 procent chciałoby, aby pieniądze wydawane na wyjazdy trafiały do lokalnych społeczności, a 78 procent szuka propozycji, które pozwolą im poznać lokalne kultury.

Przedsiębiorcy już stosują proekologiczne rozwiązania. Na przykład Skyscanner oznacza flagami miejsca i loty, które emitują mniej gazów cieplarnianych. W ostatnich 12 miesiącach wybrało je 10 milionów internautów.

Jak piszą na stronie Travalyst jej założyciele, celem przedsięwzięcia jest rozwijanie turystyki w sposób, który nie przynosi nikomu szkody. Zdaniem organizacji turystyka powinna mieć pozytywny wpływ na lokalne społeczności i przyczyniać się do ich rozwoju. Trzeba też znaleźć nowe sposoby na ochronę środowiska, w tym zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.

Czytaj też: „Niechęć do turystów będzie narastać”.

Pozostało 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska