– Nasi partnerzy wskazują dwie główne korzyści płynące z uczestniczenia w naszej akcji: ekonomiczne i promocyjne – mówi Grzegorz Cendrowski, rzecznik Polskiej Organizacji Turystycznej, która była wraz z Ministerstwem Sportu i Turystyki inicjatorem akcji. – Te pierwsze wynikają ze zwiększonego ruchu, a te drugie – z tego, że dają możliwość pokazania swoich usług. Jest to atrakcyjne na przykład dla dużych, markowych hoteli, bo w ten sposób wprowadzają nowe usługi, które dzięki akcji zyskują większy rozgłos.
Inwestycja w przyszłość
Akcja organizowana jest dwa razy w roku. Jej podstawowym celem jest przybliżenie turystycznych walorów kraju jak najszerszym kręgom Polaków. Zachęcenie ich do odwiedzania różnych zakamarków Polski, także między sezonami zimowym i letnim.
Inicjatorem akcji był minister sportu i turystyki Witold Bańka, a pierwszą edycję akcji zorganizowało samo Ministerstwo Sportu i Turystyki. Kolejne odsłony akcji są realizowane wspólnie przez resort i Polską Organizację Turystyczną (POT). W pierwszej edycji jesienią 2016 roku wzięło udział 396 przedsiębiorców, a w ostatniej, wiosennej, było ich już 894. – Szacujemy, że tej jesieni liczba partnerów przekroczy 1000 – mówi Cendrowski. Najliczniej wśród partnerów reprezentowane są hotele i inne obiekty oferujące zakwaterowanie.
Wśród nich Polski Holding Hotelowy, spółka której celem jest nowoczesne zarządzanie obiektami hotelowymi należącymi do skarbu państwa. PHH skupia już kilkadziesiąt obiektów w całej Polsce. – Już od pierwszych edycji wszystkie nasze obiekty biorą udział w akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” – mówi prezes holdingu Ghoerghe Marian Cristescu. – Dla nas hotelarzy, ogólnopolska akcja ma przede wszystkim wymiar marketingowy i jest przez nas postrzegana jako inwestycja w przyszłość, a także sposób na wydłużenie sezonu turystycznego.
Cristescu podkreśla, że wszystkie hotele biorące udział w kampanii turystycznej promującej Polskę, umożliwiają turystom odkrywanie pięknych miejsc w kraju, oferując korzystne ceny gościom. – W ten sposób zdobywamy nowy segment klientów. Cieszymy się z każdego nowego gościa, który korzysta z tej promocji, bo liczymy, że w innym terminie wróci do nas albo zachęci innych do skorzystania z naszej oferty – dodaje.