Niemiecka branża turystyczna reklamuje urlop

Ich freu mich auf… (cieszę się na…) to hasło kampanii prowadzonej przez niemiecką branżę turystyczną i wspieranej przez firmy mediowe. Jej celem jest wzbudzenie tęsknoty za podróżami.

Publikacja: 15.05.2020 07:57

Niemiecka branża turystyczna reklamuje urlop

Foto: Fot. ichfreumichauf.de

Nie tylko pracownicy biur podróży i biur agencyjnych, linii lotniczych i innych przedsiębiorstw turystycznych, ale też sami podróżni mogą zamieszczać w mediach społecznościowych zdjęcia i komentarze opatrzone hasztagiem #Ichfreumichauf (z niemieckiego cieszę się na) w ramach wspólnej akcji mającej ratować turystykę.

W inicjatywę zaangażowało się kilka organizacji, wśród nich Bundesverband der Tourismuswirtschaft (BTW), Deutscher ReiseVerband (DRV), Deutsche Zentrale für Tourismus (Niemiecka Centrala Turystyki), Busreise Verband RDA, Dehoga, a także touroperatorzy Ferien Touristik i Coral Travel, park rozrywki Europa Park, jak i firmy mediowe – Ströer czy ATC Media.

CZYTAJ TEŻ: Niemcy – premia dla klienta za przesunięcie wyjazdu

Michael Lambertz z agencji Byond mówi, cytowany przez niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell, że w pierwszych czterech tygodniach przekaz powinien dotrzeć do ponad miliona ludzi.

Akcja ma mieć trzy etapy. W pierwszym pojawią się obrazy, które mają wywołać tęsknotę za urlopem – tu jednym z motywów jest para, która siedzi w domu, popijając czerwone wino. Podpis głosi: „Cieszę się na Bordeaux”. Inne zdjęcie prezentuje dziewczynkę w okularach pilota i z tekturowymi skrzydłami samolotu, która udaje że leci w mieszkaniu i mówi: „Cieszę się na wakacje”.

W drugiej fazie do głosu dojdą przedsiębiorcy, na przykład hotelarze czy kapitanowie linii lotniczych. Kiedy obostrzenia dotyczące podróżowania zostaną zniesione, rozpocznie się trzecia faza, która pokaże, jak oczekiwanie na wyjazd zamienia się w jego doświadczanie.

ZOBACZ TAKŻE: Agenci turystyczni wyszli na ulice, by walczyć o pomoc finansową

Akcję mogą wspierać również agenci turystyczni, którzy do motywów kampanii dołożą logo swoich firm i będą je wysyłać na przykład przez newslettery, zamieszczać na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych. Materiały graficzne będą mogli pobrać z witryny ichfreuemichauf.de. Wszyscy mogą stworzyć również własne materiały, na przykład w formie krótkich filmów, zdjęć czy wiadomości tekstowych, w których powiedzą, na co czekają i na co się cieszą. W akcję włączyły się również znane osoby, które publikują w mediach społecznościowych informacje opatrzone hasłem przewodnim kampanii. – Takiej inicjatywy pokazującej solidarność całej branży jeszcze nie było – konkluduje Lambertz.

Nie tylko pracownicy biur podróży i biur agencyjnych, linii lotniczych i innych przedsiębiorstw turystycznych, ale też sami podróżni mogą zamieszczać w mediach społecznościowych zdjęcia i komentarze opatrzone hasztagiem #Ichfreumichauf (z niemieckiego cieszę się na) w ramach wspólnej akcji mającej ratować turystykę.

W inicjatywę zaangażowało się kilka organizacji, wśród nich Bundesverband der Tourismuswirtschaft (BTW), Deutscher ReiseVerband (DRV), Deutsche Zentrale für Tourismus (Niemiecka Centrala Turystyki), Busreise Verband RDA, Dehoga, a także touroperatorzy Ferien Touristik i Coral Travel, park rozrywki Europa Park, jak i firmy mediowe – Ströer czy ATC Media.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku