Nie tylko pracownicy biur podróży i biur agencyjnych, linii lotniczych i innych przedsiębiorstw turystycznych, ale też sami podróżni mogą zamieszczać w mediach społecznościowych zdjęcia i komentarze opatrzone hasztagiem #Ichfreumichauf (z niemieckiego cieszę się na) w ramach wspólnej akcji mającej ratować turystykę.
W inicjatywę zaangażowało się kilka organizacji, wśród nich Bundesverband der Tourismuswirtschaft (BTW), Deutscher ReiseVerband (DRV), Deutsche Zentrale für Tourismus (Niemiecka Centrala Turystyki), Busreise Verband RDA, Dehoga, a także touroperatorzy Ferien Touristik i Coral Travel, park rozrywki Europa Park, jak i firmy mediowe – Ströer czy ATC Media.
CZYTAJ TEŻ: Niemcy – premia dla klienta za przesunięcie wyjazdu
Michael Lambertz z agencji Byond mówi, cytowany przez niemiecki portal branży turystycznej Touristik Aktuell, że w pierwszych czterech tygodniach przekaz powinien dotrzeć do ponad miliona ludzi.
Akcja ma mieć trzy etapy. W pierwszym pojawią się obrazy, które mają wywołać tęsknotę za urlopem – tu jednym z motywów jest para, która siedzi w domu, popijając czerwone wino. Podpis głosi: „Cieszę się na Bordeaux”. Inne zdjęcie prezentuje dziewczynkę w okularach pilota i z tekturowymi skrzydłami samolotu, która udaje że leci w mieszkaniu i mówi: „Cieszę się na wakacje”.