Czterdziestostronicowy informator Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej „Recepta dla turystyki” ma pomóc przedsiębiorcom turystycznym podnieść się po koronakryzysie.
Korzystając z danych i wyników badań krajowych i międzynarodowych organizacji (na przykład Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych czy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych), autorzy poradnika w 13 artykułach diagnozują stan światowej i polskiej turystyki w dobie epidemii, analizują antykryzysowe działania instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiają możliwe scenariusze wyjścia z kryzysu i prognozy, jak pandemia zmieni turystykę.
Poradnik zawiera również praktyczne wskazówki, jak korzystać z Tarczy Antykryzysowej i samorządowych pakietów pomocowych, prowadzić działania marketingowe w czasie pandemii i przygotować się na nowe otwarcie po jej zakończeniu, a także wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych.
CZYTAJ TEŻ: Itaka: Poradnikiem w koronawirusa
Na przykład w rozdziale „Jak ożywić hotele w czasie pandemii” WOT, biorąc za przykład działania podjęte w Chinach przez międzynarodowe marki hotelowe, radzi hotelarzom, by kontaktowali się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych i „bez paniki i zbędnych emocji” oferowali bezpłatne anulowanie rezerwacji, możliwość jej zmiany lub przesunięcia terminu, angażowali się społecznie, przyjmując w swoje progi lekarzy walczących z epidemią i dowożąc do szpitali posiłki przygotowane w hotelowych kuchniach, co spotyka się z „bardzo pozytywnym odbiorem społecznym”, szeroko rozgłaszali wprowadzenie zaostrzonych procedur higienicznych, przedłużali klientom karty lojalnościowe, a także ważność bonikfikat czy punktów lojalnościowych oraz znajdowali inne źródła dochodu, takie jak dowóz jedzenia czy usługi pralnicze.
Organizacjom turystycznym WOT podpowiada, by wcieliły się w rolę „organizatora społeczności”, którego zadaniem jest „dystrybuowanie informacji oraz prowadzenie przejrzystej polityki komunikacji”. Organizacje powinny więc między innymi na bieżąco aktualizować informacje na swoich stronach internetowych i w mediach społecznościowych, dbając, by pochodziły one z rzetelnych źródeł, a także być w stałym kontakcie z odbiorcami, nie pozostawiając ich pytań czy próśb bez odpowiedzi.
ZOBACZ TAKŻE: Zawir(us)owanaTurystyka: Lubelskie poczeka na ciebie
Z kolei muzea, wzorem Chin, powinny rozważyć ograniczenie liczby zwiedzających o połowę, wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek, a także stworzenie zintegrowanych systemów, które na przykład weryfikują muzealnego gościa pod kątem zdrowotnym.
WOT rozesłała informator do stu swoich członków oraz regionalnych stowarzyszeń i instytucji współpracujących z branżą turystyczną. Jego wersja elektroniczna dostępna jest na stronie wot.org.pl.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.