Wielkopolska ROT wydała poradnik antykryzysowy

Czterdziestostronicowy informator Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej „Recepta dla turystyki” ma pomóc przedsiębiorcom turystycznym podnieść się po koronakryzysie.

Publikacja: 08.05.2020 13:17

Wielkopolska ROT wydała poradnik antykryzysowy

Foto: Fot. wot.org.pl

Korzystając z danych i wyników badań krajowych i międzynarodowych organizacji (na przykład Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych czy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych), autorzy poradnika w 13 artykułach diagnozują stan światowej i polskiej turystyki w dobie epidemii, analizują antykryzysowe działania instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiają możliwe scenariusze wyjścia z kryzysu i prognozy, jak pandemia zmieni turystykę.

Poradnik zawiera również praktyczne wskazówki, jak korzystać z Tarczy Antykryzysowej i samorządowych pakietów pomocowych, prowadzić działania marketingowe w czasie pandemii i przygotować się na nowe otwarcie po jej zakończeniu, a także wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych.

CZYTAJ TEŻ: Itaka: Poradnikiem w koronawirusa

Na przykład w rozdziale „Jak ożywić hotele w czasie pandemii” WOT, biorąc za przykład działania podjęte w Chinach przez międzynarodowe marki hotelowe, radzi hotelarzom, by kontaktowali się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych i „bez paniki i zbędnych emocji” oferowali bezpłatne anulowanie rezerwacji, możliwość jej zmiany lub przesunięcia terminu, angażowali się społecznie, przyjmując w swoje progi lekarzy walczących z epidemią i dowożąc do szpitali posiłki przygotowane w hotelowych kuchniach, co spotyka się z „bardzo pozytywnym odbiorem społecznym”, szeroko rozgłaszali wprowadzenie zaostrzonych procedur higienicznych, przedłużali klientom karty lojalnościowe, a także ważność bonikfikat czy punktów lojalnościowych oraz znajdowali inne źródła dochodu, takie jak dowóz jedzenia czy usługi pralnicze.

Organizacjom turystycznym WOT podpowiada, by wcieliły się w rolę „organizatora społeczności”, którego zadaniem jest „dystrybuowanie informacji oraz prowadzenie przejrzystej polityki komunikacji”. Organizacje powinny więc między innymi na bieżąco aktualizować informacje na swoich stronach internetowych i w mediach społecznościowych, dbając, by pochodziły one z rzetelnych źródeł, a także być w stałym kontakcie z odbiorcami, nie pozostawiając ich pytań czy próśb bez odpowiedzi.

ZOBACZ TAKŻE: Zawir(us)owanaTurystyka: Lubelskie poczeka na ciebie

Z kolei muzea, wzorem Chin, powinny rozważyć ograniczenie liczby zwiedzających o połowę, wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek, a także stworzenie zintegrowanych systemów, które na przykład weryfikują muzealnego gościa pod kątem zdrowotnym.

WOT rozesłała informator do stu swoich członków oraz regionalnych stowarzyszeń i instytucji współpracujących z branżą turystyczną. Jego wersja elektroniczna dostępna jest na stronie wot.org.pl.

Korzystając z danych i wyników badań krajowych i międzynarodowych organizacji (na przykład Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych czy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych), autorzy poradnika w 13 artykułach diagnozują stan światowej i polskiej turystyki w dobie epidemii, analizują antykryzysowe działania instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiają możliwe scenariusze wyjścia z kryzysu i prognozy, jak pandemia zmieni turystykę.

Poradnik zawiera również praktyczne wskazówki, jak korzystać z Tarczy Antykryzysowej i samorządowych pakietów pomocowych, prowadzić działania marketingowe w czasie pandemii i przygotować się na nowe otwarcie po jej zakończeniu, a także wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych.

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty