Wielkopolska ROT wydała poradnik antykryzysowy

Fot. wot.org.pl

Czterdziestostronicowy informator Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej „Recepta dla turystyki” ma pomóc przedsiębiorcom turystycznym podnieść się po koronakryzysie.

Korzystając z danych i wyników badań krajowych i międzynarodowych organizacji (na przykład Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych czy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych), autorzy poradnika w 13 artykułach diagnozują stan światowej i polskiej turystyki w dobie epidemii, analizują antykryzysowe działania instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiają możliwe scenariusze wyjścia z kryzysu i prognozy, jak pandemia zmieni turystykę.

Poradnik zawiera również praktyczne wskazówki, jak korzystać z Tarczy Antykryzysowej i samorządowych pakietów pomocowych, prowadzić działania marketingowe w czasie pandemii i przygotować się na nowe otwarcie po jej zakończeniu, a także wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych.

CZYTAJ TEŻ: Itaka: Poradnikiem w koronawirusa

Na przykład w rozdziale „Jak ożywić hotele w czasie pandemii” WOT, biorąc za przykład działania podjęte w Chinach przez międzynarodowe marki hotelowe, radzi hotelarzom, by kontaktowali się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych i „bez paniki i zbędnych emocji” oferowali bezpłatne anulowanie rezerwacji, możliwość jej zmiany lub przesunięcia terminu, angażowali się społecznie, przyjmując w swoje progi lekarzy walczących z epidemią i dowożąc do szpitali posiłki przygotowane w hotelowych kuchniach, co spotyka się z „bardzo pozytywnym odbiorem społecznym”, szeroko rozgłaszali wprowadzenie zaostrzonych procedur higienicznych, przedłużali klientom karty lojalnościowe, a także ważność bonikfikat czy punktów lojalnościowych oraz znajdowali inne źródła dochodu, takie jak dowóz jedzenia czy usługi pralnicze.

Organizacjom turystycznym WOT podpowiada, by wcieliły się w rolę „organizatora społeczności”, którego zadaniem jest „dystrybuowanie informacji oraz prowadzenie przejrzystej polityki komunikacji”. Organizacje powinny więc między innymi na bieżąco aktualizować informacje na swoich stronach internetowych i w mediach społecznościowych, dbając, by pochodziły one z rzetelnych źródeł, a także być w stałym kontakcie z odbiorcami, nie pozostawiając ich pytań czy próśb bez odpowiedzi.

ZOBACZ TAKŻE: Zawir(us)owanaTurystyka: Lubelskie poczeka na ciebie

Z kolei muzea, wzorem Chin, powinny rozważyć ograniczenie liczby zwiedzających o połowę, wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek, a także stworzenie zintegrowanych systemów, które na przykład weryfikują muzealnego gościa pod kątem zdrowotnym.

WOT rozesłała informator do stu swoich członków oraz regionalnych stowarzyszeń i instytucji współpracujących z branżą turystyczną. Jego wersja elektroniczna dostępna jest na stronie wot.org.pl.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

3,7 miliarda ludzi w powietrzu, bilety tańsze o 44 dolary

W 2016 roku linie lotnicze na całym świecie przewiozły rekordową liczbę 3,7 miliarda pasażerów, ...

POT ściąga obcokrajowców na „Weekend za pół ceny”

Pierwszy raz do skorzystania z polskiej oferty turystycznej w ramach akcji „Polska zobacz więcej ...

Fatalne wyniki hoteli. Bez 2,2 mld złotych nie przetrwają

Po wprowadzeniu obostrzeń niemal 90 procent hoteli odnotowało średnie obłożenie poniżej 20 procent – ...

Sezon letni na Rodos otworzą Holendrzy

Rodos zamierza przyjmować gości w nowym sezonie sukcesywnie. 12 kwietnia wyląduje tam samolot z ...

Hotel Roberta De Niro przyjął dziś pierwszych gości

Dziś pierwszy polski hotel sieci Nobu, której współwłaścicielem jest aktor Robert De Niro, otworzył ...

TT Warsaw – Dominikana zaprasza nowożeńców

Zapewniamy urządzony i udekorowany pokój, butelkę szampana na powitanie, a raz w tygodniu koktajl ...