Wielkopolska ROT wydała poradnik antykryzysowy

Fot. wot.org.pl

Czterdziestostronicowy informator Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej „Recepta dla turystyki” ma pomóc przedsiębiorcom turystycznym podnieść się po koronakryzysie.

Korzystając z danych i wyników badań krajowych i międzynarodowych organizacji (na przykład Polskiego Instytutu Ekonomicznego, Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych czy Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych), autorzy poradnika w 13 artykułach diagnozują stan światowej i polskiej turystyki w dobie epidemii, analizują antykryzysowe działania instytucji rządowych i samorządowych, przedstawiają możliwe scenariusze wyjścia z kryzysu i prognozy, jak pandemia zmieni turystykę.

Poradnik zawiera również praktyczne wskazówki, jak korzystać z Tarczy Antykryzysowej i samorządowych pakietów pomocowych, prowadzić działania marketingowe w czasie pandemii i przygotować się na nowe otwarcie po jej zakończeniu, a także wytyczne higieniczne dla obiektów noclegowych.

CZYTAJ TEŻ: Itaka: Poradnikiem w koronawirusa

Na przykład w rozdziale „Jak ożywić hotele w czasie pandemii” WOT, biorąc za przykład działania podjęte w Chinach przez międzynarodowe marki hotelowe, radzi hotelarzom, by kontaktowali się z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych i „bez paniki i zbędnych emocji” oferowali bezpłatne anulowanie rezerwacji, możliwość jej zmiany lub przesunięcia terminu, angażowali się społecznie, przyjmując w swoje progi lekarzy walczących z epidemią i dowożąc do szpitali posiłki przygotowane w hotelowych kuchniach, co spotyka się z „bardzo pozytywnym odbiorem społecznym”, szeroko rozgłaszali wprowadzenie zaostrzonych procedur higienicznych, przedłużali klientom karty lojalnościowe, a także ważność bonikfikat czy punktów lojalnościowych oraz znajdowali inne źródła dochodu, takie jak dowóz jedzenia czy usługi pralnicze.

Organizacjom turystycznym WOT podpowiada, by wcieliły się w rolę „organizatora społeczności”, którego zadaniem jest „dystrybuowanie informacji oraz prowadzenie przejrzystej polityki komunikacji”. Organizacje powinny więc między innymi na bieżąco aktualizować informacje na swoich stronach internetowych i w mediach społecznościowych, dbając, by pochodziły one z rzetelnych źródeł, a także być w stałym kontakcie z odbiorcami, nie pozostawiając ich pytań czy próśb bez odpowiedzi.

ZOBACZ TAKŻE: Zawir(us)owanaTurystyka: Lubelskie poczeka na ciebie

Z kolei muzea, wzorem Chin, powinny rozważyć ograniczenie liczby zwiedzających o połowę, wprowadzenie obowiązku noszenia maseczek, a także stworzenie zintegrowanych systemów, które na przykład weryfikują muzealnego gościa pod kątem zdrowotnym.

WOT rozesłała informator do stu swoich członków oraz regionalnych stowarzyszeń i instytucji współpracujących z branżą turystyczną. Jego wersja elektroniczna dostępna jest na stronie wot.org.pl.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Belgia – 100 muzeów za 50 euro

Belgia wprowadza kartę muzealną – za 50 euro rocznie możliwy będzie nielimitowany wstęp do ...

W turystyce można zarobić miliony

5,6 miliona dolarów zarobił w zeszłym roku prezes Amadeusa. Niewiele, bo 300 tysięcy, mniej ...

Szwedzi zwiększają kontrole przyjezdnych

Rząd Szwecji chce wprowadzić na szwedzkich punktach granicznych możliwość większej kontroli obywateli Unii Europejskiej ...

Majorka – mieszkania nie dla turystów

Właściciele mieszkań w Palmie na Majorce nie będą mogli wynajmować ich turystom – postanowiły ...

FTI płaci agentom za udział w szkoleniach

20 procent prowizji za sprzedanie wyjazdu do miejsca, o którym była mowa podczas ostatniego ...

Cristescu: Centralne lotnisko to szansa dla Polski, to szansa dla hotelarzy

Centralny Port Komunikacyjny to niesamowita szansa dla naszych hoteli i biznesu – pisze w ...