Drogie wakacje singli. Płacą nawet 90 procent więcej niż pary

Single płacą za zorganizowane wakacje nawet o 87 procent więcej niż gdyby wyjechali w towarzystwie - wynika z analizy organizacji konsumenckiej Which?.

Publikacja: 24.01.2023 01:17

Co dziesiąty klient biura podróży w Wielkiej Brytanii to singiel

Co dziesiąty klient biura podróży w Wielkiej Brytanii to singiel

Foto: Filip Frydrykiewicz

Brytyjska organizacja konsumencka Which? sprawdziła ceny wyjazdów organizowanych przez biura podróży dla osób wyjeżdżających w pojedynkę i zestawiła je ze standardowymi wycieczkami dla dwóch osób. Okazuje się, że single muszą zapłacić o kilkadziesiąt procent więcej niż gdyby wyjeżdżali w parach. Raport powstał na podstawie ofert brytyjskiego TUI i Jet2.com.

Czytaj więcej

Władze Teneryfy mają dość - drakońskie kary za popularne przewinienia na plaży

Największą różnicę audytorzy znaleźli w wypadku rejsu po Morzu Śródziemnym. Podczas gdy singiel musiał zapłacić za nią 1400 funtów, dorosły dzielący kabinę z drugą osobą wydałby 749 funtów, czyli o 87 procent mniej.

W TUI średnio różnice między pobytami w pokojach jednoosobowych i dwuosobowych wynoszą 47 procent – o tyle więcej wydaje przeciętnie samotny podróżny. Pojedyncze oferty wykazują jednak dużo większe różnice. Na przykład za wakacje all inclusive na Majorce dwoje zapłaci 840 funtów, a singiel 1448 funtów, czyli o 70 procent więcej. Co gorsza, samotny podróżny byłby zakwaterowany w standardowym pokoju dwuosobowym, w wypadku pary tymczasem przewidziano bezpłatne podniesienie kategorii i zakwaterowanie jej w apartamencie z osobną sypialnią.

Touroperatorzy zazwyczaj tłumaczą różnice w cenie koniecznością dopłacenia do pokoju dwuosobowego, nawet jeśli nocuje w nim jedna osoba. Which? Zauważył jednak, że często dopłaty wymaga się nawet od klientów, którzy maja zamieszkać w pokojach jednoosobowych. „Różnice w cenach, o których mowa w raporcie, nie odzwierciedlają zwyczajów podróżniczych naszych klientów, ponieważ większość podróżujących w pojedynkę jeździ poza szczytem sezonu i wybiera pokoje jednoosobowe” – wyjaśnia TUI.

W Jet2holidays różnice są nieco mniejsze, bo wynoszą średnio 36 procent. Klienci mają jednak mniejszy wybór niż w TUI. O ile to pierwsze biuro przewidziało o 20 procent mniej ofert dla singli niż dla par, o tyle w tym drugim różnica sięga 10 procent.

Czytaj więcej

Amsterdam ostrzega turystów. Interesują cię narkotyki i seks? Trzymaj się z daleka

W ostatnim sondażu konsumenckim Jet2holidays został uznany za najlepszego touroperatora dla osób podróżujących w pojedynkę. Firma w odpowiedzi komentuje, że robi wszystko, aby „zaspokajać potrzeby podróżujących w pojedynkę [...] współpracując z hotelami, oferując pokoje jednoosobowe lub pokoje do wyłącznego użytku i dając 30 funtów zniżki na rezerwację poprzez kody promocyjne”. Rzecznik dodaje, że chociaż wiele zakontraktowanych hoteli ma pokoje jednoosobowe lub pokoje do wyłącznego użytku, ich liczba nie jest duża i mogą się szybko wyprzedać.

Z danych branżowej organizacji turystycznej ABTA (brytyjskiego odpowiednika Polskiej Izby Turystyki) wynika, że w okresie od sierpnia 2021 roku do sierpnia 2022 roku co dziesiąty turysta z Wielkiej Brytanii wyjeżdżał samotnie.

Brytyjska organizacja konsumencka Which? sprawdziła ceny wyjazdów organizowanych przez biura podróży dla osób wyjeżdżających w pojedynkę i zestawiła je ze standardowymi wycieczkami dla dwóch osób. Okazuje się, że single muszą zapłacić o kilkadziesiąt procent więcej niż gdyby wyjeżdżali w parach. Raport powstał na podstawie ofert brytyjskiego TUI i Jet2.com.

Największą różnicę audytorzy znaleźli w wypadku rejsu po Morzu Śródziemnym. Podczas gdy singiel musiał zapłacić za nią 1400 funtów, dorosły dzielący kabinę z drugą osobą wydałby 749 funtów, czyli o 87 procent mniej.

Pozostało 81% artykułu
Linie Lotnicze
O'Leary: Sprzedaż biletów bije rekordy, czegoś takiego jeszcze nie widziałem
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Linie Lotnicze
Z jakich krajów turyści latają najwięcej? Polska na krótkiej liście
Biura Podróży
TUI chętnie widziałby u siebie strategicznego inwestora. Za rosyjskiego oligarchę
Popularne Trendy
Grecka turystyka to świetne kąpieliska, ale słaby internet
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Popularne Trendy
Po dwóch latach stagnacji turystyka we Włoszech odżywa
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska