Drogie wakacje singli. Płacą nawet 90 procent więcej niż pary

Single płacą za zorganizowane wakacje nawet o 87 procent więcej niż gdyby wyjechali w towarzystwie - wynika z analizy organizacji konsumenckiej Which?.

Publikacja: 24.01.2023 01:17

Co dziesiąty klient biura podróży w Wielkiej Brytanii to singiel

Co dziesiąty klient biura podróży w Wielkiej Brytanii to singiel

Foto: Filip Frydrykiewicz

Brytyjska organizacja konsumencka Which? sprawdziła ceny wyjazdów organizowanych przez biura podróży dla osób wyjeżdżających w pojedynkę i zestawiła je ze standardowymi wycieczkami dla dwóch osób. Okazuje się, że single muszą zapłacić o kilkadziesiąt procent więcej niż gdyby wyjeżdżali w parach. Raport powstał na podstawie ofert brytyjskiego TUI i Jet2.com.

Czytaj więcej

Władze Teneryfy mają dość - drakońskie kary za popularne przewinienia na plaży

Największą różnicę audytorzy znaleźli w wypadku rejsu po Morzu Śródziemnym. Podczas gdy singiel musiał zapłacić za nią 1400 funtów, dorosły dzielący kabinę z drugą osobą wydałby 749 funtów, czyli o 87 procent mniej.

W TUI średnio różnice między pobytami w pokojach jednoosobowych i dwuosobowych wynoszą 47 procent – o tyle więcej wydaje przeciętnie samotny podróżny. Pojedyncze oferty wykazują jednak dużo większe różnice. Na przykład za wakacje all inclusive na Majorce dwoje zapłaci 840 funtów, a singiel 1448 funtów, czyli o 70 procent więcej. Co gorsza, samotny podróżny byłby zakwaterowany w standardowym pokoju dwuosobowym, w wypadku pary tymczasem przewidziano bezpłatne podniesienie kategorii i zakwaterowanie jej w apartamencie z osobną sypialnią.

Touroperatorzy zazwyczaj tłumaczą różnice w cenie koniecznością dopłacenia do pokoju dwuosobowego, nawet jeśli nocuje w nim jedna osoba. Which? Zauważył jednak, że często dopłaty wymaga się nawet od klientów, którzy maja zamieszkać w pokojach jednoosobowych. „Różnice w cenach, o których mowa w raporcie, nie odzwierciedlają zwyczajów podróżniczych naszych klientów, ponieważ większość podróżujących w pojedynkę jeździ poza szczytem sezonu i wybiera pokoje jednoosobowe” – wyjaśnia TUI.

W Jet2holidays różnice są nieco mniejsze, bo wynoszą średnio 36 procent. Klienci mają jednak mniejszy wybór niż w TUI. O ile to pierwsze biuro przewidziało o 20 procent mniej ofert dla singli niż dla par, o tyle w tym drugim różnica sięga 10 procent.

Czytaj więcej

Amsterdam ostrzega turystów. Interesują cię narkotyki i seks? Trzymaj się z daleka

W ostatnim sondażu konsumenckim Jet2holidays został uznany za najlepszego touroperatora dla osób podróżujących w pojedynkę. Firma w odpowiedzi komentuje, że robi wszystko, aby „zaspokajać potrzeby podróżujących w pojedynkę [...] współpracując z hotelami, oferując pokoje jednoosobowe lub pokoje do wyłącznego użytku i dając 30 funtów zniżki na rezerwację poprzez kody promocyjne”. Rzecznik dodaje, że chociaż wiele zakontraktowanych hoteli ma pokoje jednoosobowe lub pokoje do wyłącznego użytku, ich liczba nie jest duża i mogą się szybko wyprzedać.

Z danych branżowej organizacji turystycznej ABTA (brytyjskiego odpowiednika Polskiej Izby Turystyki) wynika, że w okresie od sierpnia 2021 roku do sierpnia 2022 roku co dziesiąty turysta z Wielkiej Brytanii wyjeżdżał samotnie.

Brytyjska organizacja konsumencka Which? sprawdziła ceny wyjazdów organizowanych przez biura podróży dla osób wyjeżdżających w pojedynkę i zestawiła je ze standardowymi wycieczkami dla dwóch osób. Okazuje się, że single muszą zapłacić o kilkadziesiąt procent więcej niż gdyby wyjeżdżali w parach. Raport powstał na podstawie ofert brytyjskiego TUI i Jet2.com.

Największą różnicę audytorzy znaleźli w wypadku rejsu po Morzu Śródziemnym. Podczas gdy singiel musiał zapłacić za nią 1400 funtów, dorosły dzielący kabinę z drugą osobą wydałby 749 funtów, czyli o 87 procent mniej.

Pozostało 81% artykułu
Linie Lotnicze
O'Leary: Sprzedaż biletów bije rekordy, czegoś takiego jeszcze nie widziałem
Linie Lotnicze
Z jakich krajów turyści latają najwięcej? Polska na krótkiej liście
Biura Podróży
TUI chętnie widziałby u siebie strategicznego inwestora. Za rosyjskiego oligarchę
Popularne Trendy
Grecka turystyka to świetne kąpieliska, ale słaby internet
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Popularne Trendy
Po dwóch latach stagnacji turystyka we Włoszech odżywa