Projekt „Bezpieczny wypoczynek dzieci i młodzieży” podzielony jest na trzy sposoby działania i dotarcia do zainteresowanych. Pierwszy to kampania informacyjna dla rodziców wysyłających dzieci na zorganizowane kolonie i obozy. Drugi zakłada przeprowadzenie w większych miastach w Polsce cyklu szkoleń dla dyrekcji szkół, instytucji, fundacji, stowarzyszeń i klubów sportowych z przepisów związanych z organizowaniem imprez turystycznych i wycieczek szkolnych. Trzecim elementem będzie ogólnopolska konferencja branżowa przeznaczona dla przedsiębiorców z sektora turystyki dziecięcej.Konferencję organizatorzy zaplanowali na listopad.
Cała akcja ma poprawić zarówno bezpieczeństwa dzieci podczas wyjazdów wakacyjnych, jak i podczas na wycieczkach szkolnych.
Problem - szara strefa w turystyce
PIT od lat mówi o problemie szarej strefy w turystyce – wyjazdy po kraju i za granicę często organizują instytucje, fundacje, organizacje działające niezgodnie z regulującą tę dziedzinę gospodarki ustawą o imprezach turystycznych. Zgodnie z prawem każdy taki organizator powinien mieć zabezpieczenie finansowe na wypadek bankructwa i być wpisanym przez marszałka województwa, w którym prowadzi działalność, do centralnej ewidencji przedsiębiorców turystycznych. W szarej strefie działają jednak organizatorzy niestosujący się do tych zasad.
Czytaj więcej
Rusza Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego - inicjatywa czterech organizacji branży turystycznej i przemysłu czasu wolnego mająca wyeliminować z rynku firmy i instytucje działające nielegalnie. - Tego wymaga profesjonalizacja naszego biznesu - mówią przedsiębiorcy.
W maju PIT wystartował z ogólnopolską kampanią informacyjną. Przygotował krótkie filmy animowane i grafiki pokazujące, jak weryfikować, czy organizator kolonii lub obozu działa legalnie i jest profesjonalistą, a także, jakie korzyści niesie za sobą korzystanie z usług przedsiębiorców zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.