Grecka Izba Hotelowa (HCH) poinformowała, że wezwała grecki Komitet ds. Konkurencji do zajęcia się „nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez platformy cyfrowe, które nadużywają swojej dominującej pozycji na rynku rezerwacji online”.
Czytaj więcej
Wyniki operacyjne hoteli poprawiają się, jednak wciąż daleko im do zadowalającego hotelarzy poziomu, a rezerwacji na długie weekendy majowy i czerwcowy mało – pokazują wyniki najnowszej ankiety przeprowadzonej wśród hotelarzy przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego.
Według HCH internetowe biura podróży (OTA) nie respektują wcześniejszych orzeczeń Komisji ds. Konkurencji odnośnie do narzucania kursów wymiany walut i stosowania wprowadzających w błąd reklam.
HCH powołuje się na dane z wyszukiwania online i dane od użytkowników dostarczone przez Misleading Internet Advertising Observatory, które monitoruje i rejestruje niewłaściwe praktyki w imieniu izby. - Naszą jedyną obroną przed inflacją i wysokimi cenami jest rozwój. Jednak warunkiem wstępnym rozwoju jest zdrowa konkurencja, zwłaszcza w sektorze hotelarskim, z którym kraj co roku wiąże swoje nadzieje – mówi prezes HCH Aleksandros Wassilikos.
- Żeby sektor hotelarski mógł zapewnić korzyści gospodarce i społeczeństwu, przynajmniej nie powinno się przeszkadzać mu działać. Kiedy planujemy przyszłość zrównoważonej turystyki Grecji, nie możemy przymykać oczu na nadużycia i wprowadzające w błąd praktyki – powiedział Wassilikos, wyjaśniając, dlaczego HCH złożył skargę, prosząc o to, co jest „oczywiste”.