Greccy hotelarze skarżą się na cyfrowe platformy rezerwacyjne

Greccy hotelarze żądają natychmiastowej walki z nieuczciwymi praktykami platform cyfrowych, pośredniczących w rezerwowaniu noclegów. Poskarżyli się krajowej Komisji ds. Konkurencji – informuje serwis Greeek Travel Pages.

Publikacja: 09.05.2022 09:39

Hotelarze oskarżają platformy rezerwacyjne o nieuczciwe praktyki

Hotelarze oskarżają platformy rezerwacyjne o nieuczciwe praktyki

Foto: Filip Frydrykiewicz

Grecka Izba Hotelowa (HCH) poinformowała, że wezwała grecki Komitet ds. Konkurencji do zajęcia się „nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez platformy cyfrowe, które nadużywają swojej dominującej pozycji na rynku rezerwacji online”.

Czytaj więcej

IGHP: W marcu odwrócenie sytuacji - miejskie hotele w górę, wypoczynkowe w dół

Według HCH internetowe biura podróży (OTA) nie respektują wcześniejszych orzeczeń Komisji ds. Konkurencji odnośnie do narzucania kursów wymiany walut i stosowania wprowadzających w błąd reklam.

HCH powołuje się na dane z wyszukiwania online i dane od użytkowników dostarczone przez Misleading Internet Advertising Observatory, które monitoruje i rejestruje niewłaściwe praktyki w imieniu izby. - Naszą jedyną obroną przed inflacją i wysokimi cenami jest rozwój. Jednak warunkiem wstępnym rozwoju jest zdrowa konkurencja, zwłaszcza w sektorze hotelarskim, z którym kraj co roku wiąże swoje nadzieje – mówi prezes HCH Aleksandros Wassilikos.

- Żeby sektor hotelarski mógł zapewnić korzyści gospodarce i społeczeństwu, przynajmniej nie powinno się przeszkadzać mu działać. Kiedy planujemy przyszłość zrównoważonej turystyki Grecji, nie możemy przymykać oczu na nadużycia i wprowadzające w błąd praktyki – powiedział Wassilikos, wyjaśniając, dlaczego HCH złożył skargę, prosząc o to, co jest „oczywiste”.

Przed podjęciem kroków prawnych HCH spotkał się ze stowarzyszeniami z Niemiec i Francji zrzeszonymi w HOTREC, których władze zajęły się kwestią zasad fair play, szczególnie w świetle przygotowywanej nowej dyrektywy Unii Europejskiej o rynkach cyfrowych (Digital Markets Act, DMA). DMA ma zapobiegać nadużywaniu siły rynkowej przez duże firmy i umożliwić wejście na rynek nowym podmiotom.

Na początku tego roku Unia Europejska zgodziła się na przyjęcie DMA, mającego zapewnić uczciwą konkurencję i większy wybór konsumentom, a ostatecznie ochronę przedsiębiorstw hotelarskich przed tak zwanymi „cyfrowymi ochroniarzami”, którzy mają nieproporcjonalną władzę w stosunku do swoich użytkowników biznesowych i konsumentów.

Czytaj więcej

Hiszpańskie hotele zamykają drzwi przed Rosjanami. „Trzeba ich separować”

Europejski przemysł hotelarski za pośrednictwem HOTREC, stowarzyszenia reprezentującego hotele, restauracje, bary i kawiarnie, z zadowoleniem przyjął ogłoszenie i pochwalił Unię Europejską za ustanowienie nowych zasad. Po pełnym wdrożeniu DMA umieści na czarnej liście niektóre praktyki stosowane przez duże platformy ograniczające konkurencję i umożliwi Komisji Europejskiej przeprowadzanie dochodzeń i nakładanie sankcji za zachowania niezgodne z przepisami.

Grecka Izba Hotelowa (HCH) poinformowała, że wezwała grecki Komitet ds. Konkurencji do zajęcia się „nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez platformy cyfrowe, które nadużywają swojej dominującej pozycji na rynku rezerwacji online”.

Według HCH internetowe biura podróży (OTA) nie respektują wcześniejszych orzeczeń Komisji ds. Konkurencji odnośnie do narzucania kursów wymiany walut i stosowania wprowadzających w błąd reklam.

Pozostało 87% artykułu
Hotele
Pomorze Zachodnie: Nie zamykamy się na zimę. Jesteśmy już kierunkiem całorocznym
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Hotele
Apele odniosły skutek - masowe odwoływanie pobytów na południu Polski ustało
Hotele
Hotelarze w dobrych nastrojach. Rezerwacji po wakacjach więcej niż rok temu
Hotele
Barcelona likwiduje mieszkania wakacyjne. Woli hotele
Hotele
Polscy hotelarze: Mamy siedem problemów do rozwiązania