Nadmorscy przedsiębiorcy: Przestańcie straszyć paragonami grozy. Turystyka cierpi

- Ile można narzekać na paragony grozy? Ile można zwracać uwagę na najdroższe oferty? Na polską turystykę w ostatnich dwóch latach prowadzona jest nagonka. Przez to turystów z Polski jest w tym roku mniej nad polskim morzem – mówi prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie Hanna Mojsiuk.

Publikacja: 26.07.2023 13:58

Nadmorscy przedsiębiorcy: Przestańcie straszyć paragonami grozy. Turystyka cierpi

Foto: Fot. Filip Frydrykiewicz

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie przesłała nam wypowiedź swojej prezes, Hanny Mojsiuk, z apelem, by nie postrzegać polskiego wybrzeża przez pryzmat skrajnie wysokich cen, ale korzystać z jego uroków dzięki przedsiębiorcom oferującym średnie ceny.

Jak mówi Mojsiuk, apel Izby jest wyrazem sprzeciwu wobec retoryki, która mocno dotyka zachodniopomorską turystykę. Jej zdaniem zniechęcanie turystów, by przyjeżdżali nad polskie morze przynosi efekt i przedsiębiorcy tracą klientów.

Czytaj więcej

Czesi porzucają Adriatyk i jadą nad Bałtyk. Chwalą sobie niskie ceny

- Jeżeli się uprzemy to znajdziemy nad morzem frytki za 25 złotych i noclegi za 20 tysięcy złotych za tydzień, ale po co pokazywać skrajne przypadki? Efekt takiego działania to setki turystów, którzy stwierdzają, że nad morze nie jadą, bo paragony grozy, drożyzna i jest nieciekawie. Jako Północna Izba Gospodarcza apelujemy: porzućmy te niezrozumiałe kompleksy i przestańmy wstydzić się naszej turystyki – mówi cytowana w komunikacie Hanna Mojsiuk.

- Mamy przepiękny pas nadmorski, wspaniałe atrakcje, piękne hotele, mnóstwo zieleni, bardzo profesjonalną obsługę. I w porównaniu z innymi kurortami naprawdę przystępne ceny. W czym nasze polskie morze jest gorsze od kurortów albańskich, bułgarskich czy nawet niektórych hiszpańskich? Jedyne [czego może nam brakować], ale na co nie mamy wpływu, to pogoda. Reszta czynników pokazuje nasz wielki potencjał – mówi Mojsiuk.

Paragony grozy są medialne, budzą dyskusję, rozumiemy media, które potrzebują emocji. Nad polskim morzem można jednak zjeść pyszny obiad za 40-50 złotych za osobę. Czy to dużo w miejscowości turystycznej? – dodaje.

Prezes oddziału Północnej Izby Gospodarczej w Świnoujściu Piotr Kośmider zwraca uwagę, że Pomorze Zachodnie przyciąga turystów z zagranicy, którzy chwalą jakość, atrakcyjność hoteli i czystość tutejszych kurortów.

- W tym roku dyskusja o paragonach grozy i cenach nad polskim morzem przybrała już znamiona nagonki. To krzywdzące, bo sprawdziłem ceny w Mielnie, Kołobrzegu, Międzyzdrojach i w Świnoujściu i nie ma mowy, by były one radykalnie podwyższone w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ceny usług hotelowych są nawet niższe niż przed rokiem. Musimy więc głośno krzyczeć, że Bałtyk jest piękny, że warto tu przyjechać i korzystać z naszych atrakcji – mówi cytowany w komunikacie Kośmider.

Czytaj więcej

Polska oczami Brytyjczyka - jeden z najtańszych i najchętniej odwiedzanych kierunków

Turyści z Czech są zachwyceni polskim morzem, mówią, że tak szerokiej, publicznej plaży. jak w Świnoujściu, to jeszcze nie widzieli. W wielu kurortach są tylko hotelowe plaże i leżaki po pięć euro. Zacznijmy doceniać naszą turystykę – dodaje.

Przedsiębiorcy turystyczni zrzeszeni w Północnej Izbie Gospodarczej mówią, że w tym roku obłożenie w hotelach waha się od 50 do 90 procent, jest więc mniejsze niż w pandemicznym roku 2021. Czy winne są rosnące ceny? Jak mówi Karolina Sadka z Trofea Hotel Międzyzdroje, ceny w większości obiektów nadmorskich rok do roku się nie zmieniły.

Nie straszmy turystów, że nad Bałtykiem ceny są astronomiczne. W porównaniu z ubiegłym rokiem nie wzrosły drastycznie, były skrupulatnie kalkulowane i są przystępne – zapewnia.

Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie przesłała nam wypowiedź swojej prezes, Hanny Mojsiuk, z apelem, by nie postrzegać polskiego wybrzeża przez pryzmat skrajnie wysokich cen, ale korzystać z jego uroków dzięki przedsiębiorcom oferującym średnie ceny.

Jak mówi Mojsiuk, apel Izby jest wyrazem sprzeciwu wobec retoryki, która mocno dotyka zachodniopomorską turystykę. Jej zdaniem zniechęcanie turystów, by przyjeżdżali nad polskie morze przynosi efekt i przedsiębiorcy tracą klientów.

Pozostało 88% artykułu
Hotele
Polscy hotelarze namawiają turystów: Rezerwujcie noclegi u nas, nie u pośredników
Hotele
Wielkie inwestycje hotelowe w Hiszpanii. „Mogą zwiastować rekordowy rok”
Hotele
Rekordowe zainteresowanie turystów wakacjami w Turcji. Polska „niespodzianką roku”
Hotele
Tureccy hotelarze: Trzeba coś zrobić z all inclusive. Za dużo jedzenia się marnuje
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Hotele
„Zrób to dla siebie” - sieć hoteli promuje zrównoważony urlop