W czasie szczytu Airlines 4 Europe (A4E), który odbył się w Brukseli, szefowie największych europejskich linii lotniczych, w tym easyJetu, Ryanaira, Lufthansy i IAG (spółka matka British Airways i Iberii) podkreślali, że polityka lotnicza Unii Europejskiej musi odzwierciedlać nową rzeczywistość, w tym rekordowe ceny ropy naftowej i wyzwania związane z emisją dwutlenku węgla - pisze brytyjski portal branży turystycznej Travel Weekly.
Prezesi żądają od państw europejskich zniesienia ograniczeń podróży, które jeszcze obowiązują i przedstawienia planów działania na wypadek pojawienia się kolejnych groźnych mutacji koronawirusa.
- Podstawowe zasady muszą zostać ponownie przeanalizowane i zaktualizowane, by pomóc liniom lotniczym złagodzić skutki wzrostu kosztów w różnych obszarach - mówi Thomas Reynaert, dyrektor zarządzający A4E.
Czytaj więcej
Nawet o 50 procent spadła liczba rezerwacji biletów lotniczych do krajów znajdujących się blisko wojny, wynika z analizy firmy ForwardKeys. Wśród państw, które na tym cierpią, znalazła się też Polska.
Od państw członkowskich branża oczekuje zharmonizowania ważności cyfrowego certyfikatu covid-19 i zasad traktowania dzieci. Trzeba też uznać wszystkie szczepienia zaakceptowane przez Światową Organizację Zdrowia.