Zbliża się piąty Meetings Week Poland

Warsztaty z promocji w mediach społecznościowych i strategii sprzedaży, spotkania z przedstawicielami władzy, liczne dyskusje – publiczne i w kuluarach – oraz prelekcje czekają na uczestników piątej edycji Meetings Week Poland w Warszawie

Publikacja: 07.03.2017 00:29

Zbliża się piąty Meetings Week Poland

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Meetings Week Poland to coroczne pięciodniowe spotkanie poświęcone przemysłowi spotkań, konferencjom i kongresom.

Pierwszy dzień (20 marca) tradycyjnie poświęcony jest konfrontacji przedstawicieli przemysłu spotkań z administracją centralną i samorządowcami. Uczestnicy konferencji z cyklu Poland Meetings Destination odpowiedzą między innymi na pytania, dokąd zmierza polski przemysł spotkań, jaką rolę odegra w strategii rozwoju gospodarki i czy będzie ważnym fundamentem regionalnych marek turystycznych. Podczas dyskusji, do której zaproszono m.in. przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Poland Convention Bureau, samorządowców, wykładowców akademickich i reprezentantów organizacji branżowych, poruszona będzie kwestia przepisów o lokalnej opłacie turystycznej i możliwościach zagospodarowania tych pieniędzy. Zaprezentowane zostaną również wyniki nowego raportu na temat przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce. Swój udział w organizowanych tego dnia spotkaniach potwierdzili już między innymi: prof. Jadwiga Berbeka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kadri Karu, dyrektor zarządzająca Estonian Convention Bureau, Dawid Lasek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, a także Angeles Moreno Vallejo, prezes MPI Spain Chapter. Tego samego dnia odbędzie się również zamknięte spotkanie przedstawicieli lokalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.

– W tym dniu tradycyjnie już obecni są przedstawiciele ministerstw, licznie reprezentowane są też media. I choć efekty naszych rozmów bardziej widać na poziomie lokalnym, zawsze warto próbować – mówi Anna Jędrocha, prezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), współorganizator imprezy. – Walczymy o swoje prawa i promocję kraju. To, jak ta branża się rozwija, także w porównaniu z rynkiem europejskim, jest niesamowite. Nie musimy mieć żadnych kompleksów – dodaje.

Drugi dzień imprezy (21 marca) poświęcony jest rozwojowi przemysłu spotkań. Goście zaproszeni na Dzień Stowarzyszenia Branży Eventowej opowiedzą m.in. o stawianiu pierwszych kroków w tego typu biznesie (Bartłomiej Pomarański), o metodach radzenia sobie z zawodowym stresem (psycholog Eliza Czyżewska), procedurach postępowania podczas ataku terrorystycznego w czasie imprezy firmowej oraz o specyfice organizacji spotkań dobroczynnych (fundacja Rak&Roll). Całość poprowadzi Mariusz Korpoliński.

Trzeci dzień (22 marca) – zatytułowany Inspiration Booster – poświęcony będzie treningowi motywacji. Agnieszka Węglarz, wykładowca i trener biznesowy, opowie, czym jest strategia w firmie B2B i dlaczego ci, którzy ją mają, zyskują więcej niż inni. Marcin Słomski, trener biznesowy i wykładowca ICAN Institute, wyjaśni, czym jest strategia właścicielska i jaki jest jej wpływ na rozwój firmy, natomiast Cezary Wilemajtys z zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel przedstawi plany stworzenia kodeksu dobrych praktyk dla tej branży i o specyfice rozmów na linii zleceniodawca – agencja. Tego samego dnia Angelika Chimowska, ekspert oswajania zmian, wyjaśni, jak być skutecznym liderem w czasie zmian i czego potrzebują zespoły w okresie transformacji, a Tomasz Majewski, mistrz olimpijski w pchnięciu kulą, opowie o swojej drodze do sukcesu.

Czwarty dzień imprezy (23 marca) będzie niepodzielnie należał do Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP). Podczas XVII Europejskiej Akademii Organizatorów i Planistów Konferencji i Kongresów (włączonej do programu Meetings Week Poland) odbędą się dwa warsztaty praktyczne. Pierwszy, prowadzony przez prof. Magdalenę Kachniewską z SGH, poświęcony będzie technikom sprzedaży (selling i cross selling) usług konferencyjnych. Drugi, przygotowany przez trenera biznesu Dagmarę Platę-Alf, odkryje tajniki potencjału mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem Facebooka i LinkedIna, a także usług monitoringu zainteresowania imprezą przez jej potencjalnych uczestników. Mecenas Agnieszka Dalecka opowie o prawie autorskim w kontekście organizacji imprezy firmowej, a doradca podatkowy Krystian Łatka przedstawi nowinki prawne związane z rozliczaniem podatku VAT przy organizacji konferencji i kongresów.

– W tym roku po raz pierwszy odeszliśmy od organizacji samych paneli dyskusyjnych i postawiliśmy na edukację i warsztaty. Przepisy prawne i podatkowe ciągle się zmieniają i jest w nich coraz więcej pułapek, które czyhają na przedsiębiorców – opisuje Anna Jędrocha. – Prelegenci są znakomici. Impreza ma swoją tradycję, swój prestiż, więc raczej nie spotykamy się z odmową. Dla zaproszonych gości uczestnictwo w tym spotkaniu to także wartość – dodaje.

Ostatni, piąty, dzień spotkania (24 marca), dzieli się na trzy niezależne imprezy: bezpłatne Forum Obiektów, skierowane do studentów Future Leaders Forum i uroczystą galę finałową konkursu MP Power Awards. Podczas Forum Obiektów odbędzie się ponad 30 prezentacji hoteli i centrów kongresowych wyróżnionych MP Power Awards. Program Future Leaders Forum wypełniają całodzienne warsztaty prowadzone przez ekspertów z dziedziny turystki (m.in. prezesa firmy Z-Factor Wojciecha Liszkę, dyrektor zarządzającą Exprofesso Monikę Dymacz-Kaczmarczyk oraz prorektora SGTiR i kierownika Poland Convention Bureau POT dr. Krzysztofa Celucha). Wieczorem natomiast odbędzie się gala MP Power Night. Jak zapowiadają organizatorzy spotkania, na scenie pojawią się wówczas szczególne osobistości i eksperci branży wyróżnieni w plebiscycie Power 12 oraz przedstawiciele agencji eventowych, incentive travel, PCO, DMC i firm usługowych. Gala odbędzie się w przestrzeni Trybuny 2 na Torze Wyścigów Konnych Służewiec.

Warto dodać, że w tym roku Meetings Week Poland zmienia lokalizację: ze Stadionu Narodowego przenosi się do Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie. Ministerstwo Sportu i Turystyki, które do tej pory użyczało organizatorom stadionu, tym razem nie zaoferowało tego typu wsparcia. W tym samym czasie w obiekcie odbędzie się jednak inna, sportowa, impreza, nad którą patronat objął minister Witold Bańka.

– Jesteśmy bardzo wdzięczni SGTiR, że przyjęła nas za darmo w ramach patronatu. Mamy świadomość, że to nie jest takie miejsce jak Stadion Narodowy, ale nie jest nas stać, i w przyszłości też raczej nie będzie, by samemu zapłacić za wynajęcie tamtego obiektu – wyjaśnia Anna Jędrocha. – Pieniądze z budżetu wolimy przeznaczyć na program. A ten jest w tym roku wyjątkowo bogaty – dodaje.

Piąta edycja Meetings Week Poland odbędzie się w dniach 20-24 marca w budynku Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, przy ul. Stokłosy 3 w Warszawie. Partnerem medialnym wydarzenia jest serwis branży turystycznej Turystyka.rp.pl.

Meetings Week Poland to coroczne pięciodniowe spotkanie poświęcone przemysłowi spotkań, konferencjom i kongresom.

Pierwszy dzień (20 marca) tradycyjnie poświęcony jest konfrontacji przedstawicieli przemysłu spotkań z administracją centralną i samorządowcami. Uczestnicy konferencji z cyklu Poland Meetings Destination odpowiedzą między innymi na pytania, dokąd zmierza polski przemysł spotkań, jaką rolę odegra w strategii rozwoju gospodarki i czy będzie ważnym fundamentem regionalnych marek turystycznych. Podczas dyskusji, do której zaproszono m.in. przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej, Poland Convention Bureau, samorządowców, wykładowców akademickich i reprezentantów organizacji branżowych, poruszona będzie kwestia przepisów o lokalnej opłacie turystycznej i możliwościach zagospodarowania tych pieniędzy. Zaprezentowane zostaną również wyniki nowego raportu na temat przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce. Swój udział w organizowanych tego dnia spotkaniach potwierdzili już między innymi: prof. Jadwiga Berbeka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kadri Karu, dyrektor zarządzająca Estonian Convention Bureau, Dawid Lasek, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, a także Angeles Moreno Vallejo, prezes MPI Spain Chapter. Tego samego dnia odbędzie się również zamknięte spotkanie przedstawicieli lokalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej.

Pozostało 80% artykułu
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Tendencje
Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać