Targi zgromadziły – według informacji organizatorów – 200 wystawców. Impreza potrwa do niedzieli. Dominują krajowe stoiska regionalnych organizacji turystycznych z województw śląskiego, małopolskiego, mazowieckiego i łódzkiego. Miastem partnerskim jest, świętujący w tym roku 800-lecie istnienia, Piotrków Trybunalski.
Bardzo widoczna jest na targach Słowacja, wyróżniona pierwszą nagrodą w konkursie na najlepsze stoisko targów. A także Czechy, Tunezja czy Republika Dominikańska. W Katowicach wstawia się również kilka parków rozrywki, do tego hotele, ośrodki wczasowe i kempingi (w tym z Włoch, Grupa Baia Holiday). Samego sprzętu turystycznego jest tu niewiele.
Jubilat Piotrków Trybunalski
800-lecie obchodzi w tym roku Piotrków Trybunalski. Wyróżnione drugim miejscem stoisko, zdecydowanie zasłużyło na tę nagrodę. Artystyczny projekt autorstwa Andrzeja Hoffmana zakładał bowiem przeniesienie gości w klimat piotrkowskiej starówki, przy czym stosowane przez większość stoisk zdjęcia zastąpiły tu obrazy. – Chcieliśmy zaproponować nową jakość w wystroju, aby poprzez nią oddać klimat dawnego Piotrkowa Trybunalskiego, który wniósł wyjątkowy wkład w rozwój polskiej państwowości – wyjaśnia prezydent miasta Krzysztof Chojniak. – Tu nie tylko odbywały się synody biskupie i zjazdy rycerskie, ale w 1493 roku zebrał się pierwszy parlament dwuizbowy, a od 1578 roku Piotrków stał się siedzibą Trybunału Koronnego, najwyższego sądu dawnej Rzeczpospolitej.
– Obserwujemy znaczny wzrost przyjazdów turystów od kiedy stworzyliśmy Trakt Wielu Kultur, upamiętniając mieszkających tu przez wieki Żydów, Niemców, Rosjan, Ormian i Greków, po których pamiątkami są cerkiew, kościół ewangelicki i synagoga, dziś mieszcząca bibliotekę miejską – wyjaśnia Chojniak. – Przywracamy rewitalizowanej starówce funkcje mieszkalne i usługowe. Umieściliśmy też na szlaku 530 lat tradycji piwowarskiej.
W ubiegłym roku w Piotrkowie odnotowano 25 tysięcy sprzedanych noclegów w samym mieście i 77 tysięcy w regionie piotrkowskim, 25 tysięcy dzieci, które skorzystały z przeznaczonych dla nich atrakcji i 12-15 tysięcy osób w punktach Centrum Informacji Turystycznej.