– Velo, a nie z niemiecka Fahrrad, mówią na rower Szwajcarzy – mówi Adriana Czupryn, przedstawicielka Swiss Tourism, narodowej organizacji odpowiedzialnej za promocję Szwajcarii, w Polsce. – A ponieważ ze wszystkich przyjeżdżających do Szwajcarii turystów jedynie 6 procent chce tu spędzić urlop na dwóch kółkach, tegoroczna promocja ma służyć popularyzacji tej formy wypoczynku – dodaje. Na konferencji prasowej Czupryn podsumowała miniony rok i przedstawiła plany na ten rok.
Na rower i nie tylko
Podróżowanie po Szwajcarii na rowerze wybiera 6 procent turystów odwiedzających Szwajcarię. Z tego aż 43 procent sięga po rowery miejskie, 32 dosiada „górali”, a 12 procent rowerów elektrycznych. Wśród Polaków jest to znikomy odsetek. – Dlatego chcemy przedstawić ten kraj jako miejsce na fantastyczne wyjazdy różnego typu: zarówno górskimi rowerami w Alpach , jak i w dolinach zwykłymi rowerami – wyjaśnia Czupryn.
Swiss Tourism zatrudnił do promocji szwajcarską kolarkę górska i szosową, wielokrotną medalistkę mistrzostw świata i Europy w kategorii MTB Jolandę Neff.
– Poza promocją turystyki rowerowej kontynuujemy popularyzowanie city breaków, czyli weekendów w miastach, objeżdżanie kraju trasą Grand Tour of Switzerland i wypoczynku zimowego – zapowiada Czupryn.
Budżet na marketing w Polsce wyniósł w 2017 roku 450 tysięcy franków szwajcarskich. Szwajcarzy organizowali wyjazdy dla dziennikarzy, blogerów i touroperatorów. Z różnymi mediami prowadzili akcje i konkursy. Dodawali do gazet broszury o szwajcarskich atrakcjach, w tym o kolejach i trasach rowerowych.