W tym roku po Szwajcarii na velo

Turystyka rowerowa to tegoroczny temat przewodni promocji turystycznej Szwajcarii. W zeszłym roku Polacy wykupili w tym kraju 6 procent więcej noclegów niż w 2016

Publikacja: 14.02.2018 21:34

Podróżowanie na rowerze po Szwajcarii nie musi oznaczać pokonywania dużych trudności

Podróżowanie na rowerze po Szwajcarii nie musi oznaczać pokonywania dużych trudności

Foto: Filip Frydrykiewicz

– Velo, a nie z niemiecka Fahrrad, mówią na rower Szwajcarzy – mówi Adriana Czupryn, przedstawicielka Swiss Tourism, narodowej organizacji odpowiedzialnej za promocję Szwajcarii, w Polsce. – A ponieważ ze wszystkich przyjeżdżających do Szwajcarii turystów jedynie 6 procent chce tu spędzić urlop na dwóch kółkach, tegoroczna promocja ma służyć popularyzacji tej formy wypoczynku – dodaje. Na konferencji prasowej Czupryn podsumowała miniony rok i przedstawiła plany na ten rok.

Na rower i nie tylko

Podróżowanie po Szwajcarii na rowerze wybiera 6 procent turystów odwiedzających Szwajcarię. Z tego aż 43 procent sięga po rowery miejskie, 32 dosiada „górali”, a 12 procent rowerów elektrycznych. Wśród Polaków jest to znikomy odsetek. – Dlatego chcemy przedstawić ten kraj jako miejsce na fantastyczne wyjazdy różnego typu: zarówno górskimi rowerami w Alpach , jak i w dolinach zwykłymi rowerami – wyjaśnia Czupryn.

Swiss Tourism zatrudnił do promocji szwajcarską kolarkę górska i szosową, wielokrotną medalistkę mistrzostw świata i Europy w kategorii MTB Jolandę Neff.

– Poza promocją turystyki rowerowej kontynuujemy popularyzowanie city breaków, czyli weekendów w miastach, objeżdżanie kraju trasą Grand Tour of Switzerland i wypoczynku zimowego – zapowiada Czupryn.

Budżet na marketing w Polsce wyniósł w 2017 roku 450 tysięcy franków szwajcarskich. Szwajcarzy organizowali wyjazdy dla dziennikarzy, blogerów i touroperatorów. Z różnymi mediami prowadzili akcje i konkursy. Dodawali do gazet broszury o szwajcarskich atrakcjach, w tym o kolejach i trasach rowerowych.

Zurych najważniejszy

Między styczniem a listopadem 2017 roku (najświeższe dane) liczba noclegów wykupionych przez Polaków w Szwajcarii wzrosła o 6,3 procent, czyli o 9,8 tysiąca, do ponad 166 tysięcy. – Pomógł korzystny dla nas kurs franka – przyznaje Czupryn. – Polacy więcej niż dawniej korzystali z obiektów cztero- i pięciogwiazdkowych. Na tle odwiedzających Szwajcarię turystów z innych krajów naszego regionu wypadamy pod tym względem bardzo dobrze, bo na przykład Czesi wybierają hotele dwu- i trzygwiazdkowe – dodaje.

Udział Polaków w noclegach nadal jest jednak znikomy, stanowi 0,5 procent, a w samych noclegach obcokrajowców 0,9 procent. Stosunkowo dobrą mamy natomiast średnią długość pobytu – 2,7 dnia. – To jeden z najwyższych wskaźników pośród wszystkich krajów, które Szwajcarzy uwzględniają w statystykach – wyjaśnia Czupryn.

Połowa odwiedzających Szwajcarię Polaków wybiera zimę, a połowa – lato. – Ta tendencja pół na pół utrzymuje się od lat i nie ma w tym zakresie zmian – zauważa Czupryn.

Najwięcej Polaków odwiedza Zurych (40,5 tysiąca noclegów), na drugim miejscu jest Gryzonia (17,7 tysięcy), na trzecim rejon Jeziora Genewskiego (16,2 tysiąca), a na czwartym – Bazylea i okolice (14,7 tysięcy).

Współpraca z biurami podróży

Swiss Tourism od lat współpracuje z polskimi biurami podróży. Dofinansowuje ich pracownikom podróże na targi turystyczne w Szwajcarii i zabiera na podróże studyjne.

– Z wybranymi firmami podpisujemy biznes plany i współfinansujemy promocję ich ofert zachęcających do podróżowania do Szwajcarii – mówi Adriana Czupryn. – W ubiegłym roku były to Travelplanet.pl, Fun Club, Taksidi i Bike2b. W tym roku będzie ich mniej. Na razie realizujemy plan zimowy z Fun Clubem, z innymi prowadzimy rozmowy o ewentualnej współpracy. Zazwyczaj co dwa lata zmieniamy partnerów.

– Velo, a nie z niemiecka Fahrrad, mówią na rower Szwajcarzy – mówi Adriana Czupryn, przedstawicielka Swiss Tourism, narodowej organizacji odpowiedzialnej za promocję Szwajcarii, w Polsce. – A ponieważ ze wszystkich przyjeżdżających do Szwajcarii turystów jedynie 6 procent chce tu spędzić urlop na dwóch kółkach, tegoroczna promocja ma służyć popularyzacji tej formy wypoczynku – dodaje. Na konferencji prasowej Czupryn podsumowała miniony rok i przedstawiła plany na ten rok.

Pozostało 86% artykułu
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty