Na targach, które trwają od piątku, tradycyjnie najbogatsza jest oferta krajowa. Województwo Świętokrzyskie przywiozło swoją słynną już srebrną kapsułę, w której wnętrzu ukryte jest kino 5D. Ta mobilna promocja regionu sprawdziła się już wcześniej na wielu imprezach wystawienniczych, nie tylko w Polsce. Tym razem ekspozycja zdobyła nagrodę dla najlepszego stoiska Globalnie 2018.
Dinozaury i pszczoły
– Pokazujemy w naszym kinie filmy o regionie. Dzięki efektom takim jak woda, wiatr i zapach, przenosimy zwiedzających w Świętokrzyskie – opowiada Jacek Kowalczyk, prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. – W czasie targów promujemy nowy projekt „Kielce raj dla dzieci”, którego inauguracja nastąpi 1 czerwca. Jest z nami Bałtów, miejscowość która oprócz tego, że znana jest z parku dinozaurów stawia też na pszczoły i organizuje największą imprezę pszczelarską w Polsce, czyli Święto Pszczoły.
Drugi region partnerski targów to Dolny Śląsk, z bogatą ofertą m.in. muzeum Karkonoskie Tajemnice w Karpaczu, również zdecydował się na interaktywność i interakcje z odwiedzającymi imprezę. – Mamy warsztaty malowania ceramiki, specjalny ekran, gdzie można stworzyć własnego Ducha Gór, a także okulary VR, dzięki którym można poczuć, jak wygląda prawdziwy ski-raft, czyli spływ pontonem po rzece Bardo. Chcemy by nasze stoisko żyło, nie ograniczamy się tylko do rozdawania folderów – podkreśla Piotr Wnukowicz z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Region Śląski reklamuje się jako miejsce z pozytywną energią. Oferuje góry, jeziora, zabytki poprzemysłowe i kulturowe dziedzictwo UNESCO. Jak podkreśla Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej różnorodność to atut regionu. – Z nowości polecam rowerową trasę do uprawiania downhillu prowadzącą z Koziej Góry w Bielsku-Białej. Dzięki instruktorom i dobrej jakości sprzętowi, po odpowiednim przeszkoleniu z pozoru ekstremalna jazda po stoku staje się bezpieczna i dostępna właściwie dla każdego rowerzysty. Na stoisku Industrialne Zabrze z kolei, opowiadamy o planowanym na czerwiec otwarciu dla turystów Głównej Sztolni Dziedzicznej Kopalni Luiza, a także rozdajemy 20 procentowe zniżki na zwiedzanie Kopalni Guido z nowym poziomem 355, gdzie na tzw. ekstremalnej trasie można poczuć na własnej skórze, na czym polegał górniczy trud – dodaje Agnieszka Sikorska.
Zdjęcie z chorwackimi piłkarzami
Wśród zagranicznych wystawców nie sposób pominąć silnej reprezentacji Chorwacji obecnej na trzech stoiskach: Dalmacji, regionu Kvarner i półwyspu Istria. – Chcemy stworzyć nowy motyw przyjazdów do Chorwacji – mówi dyrektor biura Narodowej Organizacji Turystycznej Chorwacji w Polsce Agnieszka Puszczewicz. – Pragniemy zwrócić większą uwagę gości na bogactwo kulturowe Chorwacji, a także na bogatą i różnorodną kuchnię. Chorwacja czeka na Polaków. W zeszłym roku było ich u nas aż 930 tysięcy, a w tym sezonie chcemy przekroczyć milion. Za przykład nowej promocji państwa można uznać pojawienie się na targach drużyny Hajduka-Split. Piłkarze najstarszego klubu piłkarskiego w Chorwacji, po rozdaniu autografów i zrobieniu sobie pamiątkowych zdjęć z fanami rozegrali mecz przyjaźni z Górnikiem Zabrze.