W piątek sześciu studentów ruszyło w niezwykłą podróż. Wyremontowanym samodzielnie 23-letnim busem przejadą 20 tysięcy kilometrów od Kanady przez USA po Meksyk.
– To kolejny etap naszej wyprawy „Busem przez świat". Do tej pory w ten sposób odwiedziliśmy 28 państw i zamierzamy objechać cały glob – mówi Karol Lewandowski, organizator wyprawy, która ma zaowocować drugą książką – relacją z podróży, a jednocześnie praktycznym poradnikiem, jak ją przygotować.
Idzie moda
Do medytacji połączonych z warsztatami rozwoju osobistego na Zanzibarze przygotowuje się Joanna Popczyk, dyrektor finansowa przedsiębiorstwa budowlanego w Katowicach. Przeczesywała Internet, żeby znaleźć jakiś niebanalny wyjazd dla siebie. – Zawsze chciałam odwiedzić Zanzibar, a fabuła wyjazdu, którą zaproponowało biuro podróży, to cenny dodatek – zaznacza. – Jadę tam w grupie nieznanych mi kobiet, ale wielokrotnie się przekonałam, że podczas tradycyjnego wypoczynku z plażowaniem jako głównym punktem programu nie potrafię zresetować się psychicznie i porządnie naładować akumulatorów.
Katarzyna Majchrzak, właścicielka firmy doradczej, trener i coach rozwoju osobistego, która z koleżanką założyła pół roku temu serwis kobietawpodrozy.com, dostrzega koniunkturę na zindywidualizowane, osnute fabułą wakacje. Oferuje wyjazdy połączone z medytacją, warsztatami rozwoju, fotografii itp. – Nakręcamy na razie sprężynę, ale widać, że jest duży popyt, już zorganizowałyśmy dwie grupy, właśnie jedziemy do Gruzji – cieszy się Majchrzak.
– Pomysły na nietypowe wakacje to rosnący rynek, tak wynika z naszych analiz – zgadza się Alicja Krawczyńska z serwisu turystyki aktywnej Zingtravel.pl, należącego do Travelplanet.pl. Firma chce zagospodarować niszę. – Turyści poszukują niepowtarzalnych, oryginalnych wakacji, podczas których będą mogli przeżyć jakąś przygodę, doświadczyć czegoś szczególnego – tłumaczy Krawczyńska.