Fru jest jedną z najchętniej wybieranych platform do rezerwowania lotów w Polsce - pisze biuro prasowe firmy w komunikacie. 18-letnia historia Fru to także historia transformacji całego rynku turystycznego - od tradycyjnych rezerwacji w biurach podróży, przez przejście na systemy online, aż po nowoczesne formy płatności - czytamy.
Fru, Vola i GoVola należą do grupy Interactive Travel Holdings (ITH), która „nieustannie rozszerza swoją działalność i wchodzi na kolejne rynki”. W 2023 roku była to Bułgaria (jako GoVola), a w 2024 roku Mołdawia. W ubiegłym roku ITH zostało przejęte przez fundusz inwestycyjny Resource Partners, który kupił 80 procent jej udziałów. Ta transakcja ma umocnić pozycję grupy na rynku turystyki online w Europie Środkowo-Wschodniej i pomóc w rozwijaniu działalności za granicą.
Czytaj więcej
Aplikacja mobilna Wakacje.pl zwyciężyła w kategorii podróże i transport oraz zdobyła trzecie miej...
Nowa identyfikacja wizualna Fru
Na swoje 18-lecie firma zaprezentowała nowe logo, które jest „subtelną reinterpretacją dotychczasowej tożsamości marki w nowoczesnym, cyfrowym wydaniu. Symbolizuje rozwój, dynamikę i wolność, które są fundamentem podróżowania”.
Głównym elementem jest słowo „Fru”, przy czym litera „F” z umieszczonym bezpośrednio nad nią żółtym łukiem niczym bramka odprawy pasażerów na lotnisku „symbolizuje początek każdej podróży, nadaje jej kierunek i jest zapowiedzią najlepszej opieki”. Jej „wznosząca się krzywa” ma wprowadzić dynamikę i energię, stworzyć wrażenie prędkości i ruchu, jak startujący lub lecący samolot. Żółta linia przypomina pozostawiony przez niego ślad na niebie. „Ten wznoszący się kształt to metafora postępu i rozwoju”, symbolizujący „optymizm, pewność siebie i pozytywne emocje związane z każdą podróżą”. Usunięcie końcówki „.pl” z logo to „krok w stronę bardziej uniwersalnej i globalnej tożsamości marki”.