Fru świętuje 18-lecie działalności nowym logo. "Symbol wolności podróżowania"

Platforma pośrednicząca w wyszukiwaniu biletów lotniczych Fru, należąca do grupy ITH, w 18. rocznicę założenia zaprezentowała odświeżone logo.

Publikacja: 08.04.2025 16:03

Fru świętuje 18-lecie działalności nowym logo. "Symbol wolności podróżowania"

Foto: Materiały prasowe

Fru jest jedną z najchętniej wybieranych platform do rezerwowania lotów w Polsce - pisze biuro prasowe firmy w komunikacie. 18-letnia historia Fru to także historia transformacji całego rynku turystycznego - od tradycyjnych rezerwacji w biurach podróży, przez przejście na systemy online, aż po nowoczesne formy płatności - czytamy.

Fru, Vola i GoVola należą do grupy Interactive Travel Holdings (ITH), która „nieustannie rozszerza swoją działalność i wchodzi na kolejne rynki”. W 2023 roku była to Bułgaria (jako GoVola), a w 2024 roku Mołdawia. W ubiegłym roku ITH zostało przejęte przez fundusz inwestycyjny Resource Partners, który kupił 80 procent jej udziałów. Ta transakcja ma umocnić pozycję grupy na rynku turystyki online w Europie Środkowo-Wschodniej i pomóc w rozwijaniu działalności za granicą.

Czytaj więcej

Aplikacja Wakacje.pl z dwiema nagrodami w prestiżowym konkursie

Nowa identyfikacja wizualna Fru

Na swoje 18-lecie firma zaprezentowała nowe logo, które jest „subtelną reinterpretacją dotychczasowej tożsamości marki w nowoczesnym, cyfrowym wydaniu. Symbolizuje rozwój, dynamikę i wolność, które są fundamentem podróżowania”.

Głównym elementem jest słowo „Fru”, przy czym litera „F” z umieszczonym bezpośrednio nad nią żółtym łukiem niczym bramka odprawy pasażerów na lotnisku „symbolizuje początek każdej podróży, nadaje jej kierunek i jest zapowiedzią najlepszej opieki”. Jej „wznosząca się krzywa” ma wprowadzić dynamikę i energię, stworzyć wrażenie prędkości i ruchu, jak startujący lub lecący samolot. Żółta linia przypomina pozostawiony przez niego ślad na niebie. „Ten wznoszący się kształt to metafora postępu i rozwoju”, symbolizujący „optymizm, pewność siebie i pozytywne emocje związane z każdą podróżą”. Usunięcie końcówki „.pl” z logo to „krok w stronę bardziej uniwersalnej i globalnej tożsamości marki”.

Foto: Materiały prasowe

Nowa identyfikacja wpisuje się w strategię brandingową całej grupy i podąża w kierunku przyjętym już przez międzynarodową markę GoVola. We wszystkich logotypach wykorzystano taką samą paletę kolorystyczną, co tworzy spójną i silną wizualnie grupę.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja zastępuje już agenta turystycznego. A przynajmniej próbuje

Zmiana logo poprzedzona kampanią kreatywną

Nowe logo zostało zaprezentowane w ramach kampanii marketingowej, która rozpoczęła się od usuwania starego logotypu z kanałów społecznościowych, co miało przyciągnąć uwagę odbiorców i wzbudzić ciekawość.

- Fru to podróż trwająca 18 lat, w której rozwijaliśmy się razem z naszymi klientami, stale dostosowując się do zmieniających się warunków na rynku – mówi prezes ITH Daniel Truică, cytowany w komunikacie. - Reagowaliśmy szybko, wprowadzając fintechowe rozwiązania, takie jak „fast refund” i „trip protect”. Dziś dysponujemy kompletnym, cyfrowym ekosystemem z innowacyjnymi usługami i profesjonalnym wsparciem - dodaje Truică.

Historia Fru i Vola

Historia marek Fru i Vola sięga 2007 roku, kiedy trzech pasjonatów podróży stworzyło jedną z pierwszych internetowych agencji turystycznych w Rumunii – Vola.ro i Fru.pl w Polsce. Oba serwisy, jak głosi komunikat, dzięki wprowadzeniu innowacyjnych w branży turystycznej rozwiązań szybko podbiły rumuński i polski rynek.

Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna Fru.pl, a 75 procent znających platformę skorzystało z niej przynajmniej raz. 42 procent ankietowanych korzysta z serwisu przynajmniej raz na dwa miesiące i częściej.

Czytaj więcej

Biuro podróży Kompas Tour wzmacnia zespół i odświeża logo

Fru jest jedną z najchętniej wybieranych platform do rezerwowania lotów w Polsce - pisze biuro prasowe firmy w komunikacie. 18-letnia historia Fru to także historia transformacji całego rynku turystycznego - od tradycyjnych rezerwacji w biurach podróży, przez przejście na systemy online, aż po nowoczesne formy płatności - czytamy.

Fru, Vola i GoVola należą do grupy Interactive Travel Holdings (ITH), która „nieustannie rozszerza swoją działalność i wchodzi na kolejne rynki”. W 2023 roku była to Bułgaria (jako GoVola), a w 2024 roku Mołdawia. W ubiegłym roku ITH zostało przejęte przez fundusz inwestycyjny Resource Partners, który kupił 80 procent jej udziałów. Ta transakcja ma umocnić pozycję grupy na rynku turystyki online w Europie Środkowo-Wschodniej i pomóc w rozwijaniu działalności za granicą.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Ryanair i Grupa eSky przedłużyły umowę o współpracy na kolejne dwa lata
Biura Podróży
Itaka ma swoich liderów sprzedaży, wiedzy i wizerunku. Zwyciężyły Puławy
Biura Podróży
Brytyjskie biura podróży obawiają się kar za dynamiczne ceny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
W biurach podróży początek sprzedaży wakacji w trybie last minute. Ceny wzrosły